Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co je Eco na motorech EcoBoost od Fordu?, ptá se Ward's Auto
8.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle nového komentáře není šestiválec 2,7 v F-150, ani čtyřválec 1,5 ve Fusionu zrovna úsporný. A motor 2,3 do Mustangu svým projevem nepatří.
Desítka nejlepších motorů pro rok 2015 podle Ward's Auto, která se objevila před necelým měsícem, byla tak trochu všehochuť. Rozsah ohodnocených sahal od elektromotoru a palivových článků až po oheň plivající 716koňový Hellcat. Na druhou stranu si ale vybral skoro každý, který si v první půli roku 2015 chce ve Spojených státech koupit nové auto.
Zástupce Fordu však byl na seznamu pouze jeden, a to litrový tříválec EcoBoost, který najdeme pod kapotou modelu Fiesta jak my, tak i Američané. Na Ward's auto se tak dost možná snesla kritika, že nevybrali další EcoBoosty, které také mají potenciál být velmi schopnými a přitom úspornými motory. Konkrétně se hovořilo například o 2,7litrovém šestiválci v novém pick-upu F-150 a o čtyřválcích o objemu 1,5 a 2,3 litru v modelu Fusion, u nás Mondeo, resp. v Mustangu.
Jenže Ward's auto očividně nehodnotí motory jen podle toho, co je o nich napsáno na papíře. Výhodou 2,7litrové V6 má být nízká spotřeba paliva na danou kategorii, konkrétně 9 l/100 km v případě F-150 s pohonem jen zadní nápravy. Když už ale máte terénní pick-up truck, neobjednat si čtyřkolku by byla trochu hloupost a tak u Ward's Auto testovali tento motor s pohonem všech kol a nejlepší hodnota, kterou viděli na palubním počítači, byla 12,3 litru.
Při měření dotankováním a kalkulačkou však přišli na skutečné číslo, které činilo 15 litrů na 100 km. „Motor má spoustu výkonu, 329 koní, ale jezdili jsme s F-150 s pětilitrovými osmiválci, které měly menší spotřebu,” uvádí komentář Ward's Auto. S velkým autem má podle něj relativně malý motor docela dost práce, takže se vyšší spotřebě nelze divit, dodává komentář.
Čtyřválec o objemu 2,3 litru v Mustangu naopak spotřebou nezklamal, někteří redaktoři se údajně dostali na 9,4 litru na 100 km, zde byl však problém někde jinde. Čtyřválec prý prostě nemá dost dobrý zvuk na to, aby byl v pony caru. Podle komentáře zní dokonce tak, že má málo síly, což je to poslední, co chcete v Mustangu nebo podobném automobilu zažívat. Naopak do Lincolnu MKC to je prý velmi dobrý motor právě i svým nijak rušivým projevem.
Patnáctistovka, kterou Ford ve Fusionu inzeruje jako alternativu k hybridnímu pohonném ústrojí, by zase měla dávat smysl spotřebou. Ward's Auto se však nedostali pod 8 litrů na 100 km, nejlepší výsledek byl 8,1. Na druhou stranu, je to přesně tolik, kolik u tohoto motoru uvádí Ford na svém americkém webu, nás ovšem v testu nového Mondea zklamal jinými vlastnostmi. A konečně, třílitrová V6 EcoDiesel ve vozech koncernu Chrysler je lepší a o 100 Nm silnější alternativou 3,2litrového pětiválce PowerStroke, který pohání americkou variantu Transitu.
S těmito výsledky je možné, že třebaže EcoBoosty nemusí být špatné, nejsou nejlepší ve svých třídách, nebo se ke zvoleným autům prostě moc nehodí. A podle Ward's už vůbec nejsou „Eco”. My bychom dodali jen to, že pokud je nejlepší motor z rodiny EcoBoostů od Fordu litrový tříválec, a že to není zrovna skvělá pohonná jednotka, asi tato rodina žádnou velkou slávu Fordu nepřinese...
































2,7litrový šestiválec Ford EcoBoost není pro velký pick-up F-150 dvakrát vhodný (ilustrační foto)
Zdroj: Ward's Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva