Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy

Američané chtějí vlastní dostupné sportovní kupé s pohonem zadních kol. Zřejmě jej postaví na platformě Alpha, otázkou je motor 1,4 Turbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy

21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Američané chtějí vlastní dostupné sportovní kupé s pohonem zadních kol. Zřejmě jej postaví na platformě Alpha, otázkou je motor 1,4 Turbo.

Trojice japonských kupátek Toyota GT 86, Scion FR-S a Subaru BRZ získala příznivou reputaci již dávno před svým vstupem na trh. Se zahájením prodeje pak veškeré konkurenční automobilky zjistily, že na trhu dostupných sportovních modelů se skrývá značný potenciál. To je pro veškeré fanoušky dynamického ježdění dobrá zpráva, neboť v budoucnu bychom se obdobně zaměřených modelů mohli dočkat ve větší míře než v posledních letech.

První z nich nejspíše dostane logo Chevroletu. Šéf severoamerické divize General Motors Mark Ruess shledal daný model velmi atraktivním a rád by jeho obdobu zařadil do své nabídky. Stále však není jisté, kdy se tak stane, neboť celý projekt je prozatím na papíře. Není jisté, zda kupé přináší Toyotě nějaký zisk, GM si ale bude chtít být jisto, než dá modelu zelenou.

Jakmile se tak stane, mělo by již vše jít jako po drátkách. Novinka by totiž vycházela z konceptu Chevrolet Code 130R, který se představil na autosalonu v Detroitu. Základem by se přitom stala platforma Alpha, jíž užívá Cadillac ATS a která zřejmě bude použita i pro příští generaci Chevroletu Camaro.

Ruess k tomu ovšem dodává, že automobilka rozhodně jen nevezme danou platformu a nesmrskne ji pro využití v malém kupé, ale spíše vyjde ze zkušeností získaných s jejím vývojem. Produkční Code 130R by tak mohl nabídnout na americký vůz nebývalé jízdní vlastnosti.

Vše bude samozřejmě časem upřesněno. A to nejen v rámci podvozku, ale také v případě motoru, neboť koncept pohání 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec spřažený s šestistupňovým manuálem nebo automatem (prý příplatkovém, což cosi o sériové výrobě naznačuje).

Tím ale nabídka zadokolek GM nekončí. Značka by totiž ráda každoročně prodala mezi třemi a pěti tisíci kusů Chevroletu SS. Přepracovaný Holden VF Commodore má přitom ověřit, zda Američané i nadále touží po kupátkách s pohonem zadních kol a objemným motorem V8.


Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 1 - Chevrolet Code 130R koncept 01Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 2 - Chevrolet Code 130R koncept 02Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 3 - Chevrolet Code 130R koncept 03Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 4 - Chevrolet Code 130R koncept 04Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 5 - Chevrolet Code 130R koncept 05Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 6 - Chevrolet Code 130R koncept 06Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 7 - Chevrolet Code 130R koncept 07Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 8 - Chevrolet Code 130R koncept 08Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 9 - Chevrolet Code 130R koncept 09Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 10 - Chevrolet Code 130R koncept 10Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 11 - Chevrolet Code 130R koncept 11Chevrolet chce vážně vyrábět konkurenta Toyoty GT 86, zatím ale neví kdy - 12 - Chevrolet Code 130R koncept 12
Koncept Chevrolet Code 130R se objevil na autosalonu v Detroitu. Dorazit by ovšem mohl i do série jako konkurence pro japonské trio Toyota GT 86, Scion FR-S a Subaru BRZ

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.