Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing
31.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li rychlou škodovku, nejlepší volbou je Octavia RS, jenže má „jen” 230 koní a stojí 0,7 milionu. Tahle nabízí víc za míň, jen s jedním „ale”.
Pokud budete mít za zálusk na rychlou Škodu Octavia - a nemyslíme docela rychlou nebo slušně rychlou, ale pekelně rychlou Škodu Octavia - v showroomu automobilky nepochodíte. Nabídka výrobce končí na 230 koních u RS 230, což stačí na velmi rychlé a schopné auto, ale raketa na kolech to prostě není. Třeba i proto, že se drží konvenčních tvarů, všech předpisů a tahá s sebou hromadu „zbytečností”, jako třeba výplně dveří nebo zadní sedačky.
Samozřejmě, můžete se porozhlédnout jinde a vzít třeba tu, co strčila do kufru druhý motor s převodovkou a poloosami, aby poháněl zadní kola. Osm válců mívá Octavia jen zřídka a tahle je navíc zřejmě tou nejrychlejší, co kdy vznikla a pravděpodobně i vznikne. Jenže i když zlevnila na polovinu, je pořád hodně drahá.
Výhodu má tedy v tom, že s tímto vozem pořád můžete jezdit po veřejných silnicích, resp. přesněji, můžete ho „postavit na značky”, pokud ale registrace není prioritou, můžete si koupit vůz, který tu máme dnes před sebou. Na první pohled připomene největší tuzingovou prasárnu dějin, tento vůz je ale seriozní a dosti nekompromisní stavbou - cokoli na něm vidíte, má svůj funkční smysl.
Je to Octavia II. generace, ale z původního sériového auta toho tady moc nezbylo, protože byla upravena pro závody. Nevíme přesně, podle jakých pravidel, ale jeho nabídka se zmiňuje o vytrvalostním závodění. Co je a co není ve voze, vidíme na fotografiích. Vidět nejsou plně nastavitelné tlumiče Öhlins na všech kolech, brzdy Stoptech a hromada úprav na motoru, který má objem dvou litrů, označení TFSI a nyní poskytuje 425 koní. Posílá je na přední kola přes samosvorný diferenciál a převodovku DSG, která také jistě doznala spousty úprav, aby vyšší výkon zvládla a řadila co nejrychleji při zachování rozumné životnosti. A nabízí i pádla řazení pod volantem.
Vidíme také podstatné rozšíření rozchodu kol vpředu i vzadu a spoustu aerodynamických úprav, jako např. ohromný přední spoiler. Překvapivě málo je upravená záď - difuzor nevidět a křídlo tu také nevidíme, ale možná není úplně nutné. Vždycky si ho můžete přidat, pokud by byla záď ve vysoké rychlosti neposedná.
Parametry vozu jako hmotnost, zrychlení nebo maximálku bohužel neznáme, očekávejme ale hmotnost blížící se jedné tuně (nejsou tu ani skla či mechanismus jejich otevírání, nic takového), což s výkonem před 400 koní bude jistě znamenat úžasnou dynamiku. A víme také, že si tuto šedivou raketu můžete koupit za 159 900 švédských korun, tj. asi 465 tisíc korun českých, ve švédském Örebro. Za hotové závodní auto, kterému stačí nalepit loga sponzorů na karoserii, to je krásná cena - a někdo se zlatými českými... obálkami ho možná dostane i na ony značky. Pak bude v provozu hledat sobě rovného jen velmi těžko.
Díky za tip, Luďku!
Tahle Octavia může být vaše za zhruba půl milionu
Zdroje: Saljcenter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 3 hodinami - Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
včera - Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků
včera - Trump chce rázně a tvrdě odstřihnout elektromobily od peněz všech, kteří je nekupují, jejich fandové to nedávají
včera - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva