Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing

Chcete-li rychlou škodovku, nejlepší volbou je Octavia RS, jenže má „jen” 230 koní a stojí 0,7 milionu. Tahle nabízí víc za míň, jen s jedním „ale”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing

31.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete-li rychlou škodovku, nejlepší volbou je Octavia RS, jenže má „jen” 230 koní a stojí 0,7 milionu. Tahle nabízí víc za míň, jen s jedním „ale”.

Pokud budete mít za zálusk na rychlou Škodu Octavia - a nemyslíme docela rychlou nebo slušně rychlou, ale pekelně rychlou Škodu Octavia - v showroomu automobilky nepochodíte. Nabídka výrobce končí na 230 koních u RS 230, což stačí na velmi rychlé a schopné auto, ale raketa na kolech to prostě není. Třeba i proto, že se drží konvenčních tvarů, všech předpisů a tahá s sebou hromadu „zbytečností”, jako třeba výplně dveří nebo zadní sedačky.

Samozřejmě, můžete se porozhlédnout jinde a vzít třeba tu, co strčila do kufru druhý motor s převodovkou a poloosami, aby poháněl zadní kola. Osm válců mívá Octavia jen zřídka a tahle je navíc zřejmě tou nejrychlejší, co kdy vznikla a pravděpodobně i vznikne. Jenže i když zlevnila na polovinu, je pořád hodně drahá.

Výhodu má tedy v tom, že s tímto vozem pořád můžete jezdit po veřejných silnicích, resp. přesněji, můžete ho „postavit na značky”, pokud ale registrace není prioritou, můžete si koupit vůz, který tu máme dnes před sebou. Na první pohled připomene největší tuzingovou prasárnu dějin, tento vůz je ale seriozní a dosti nekompromisní stavbou - cokoli na něm vidíte, má svůj funkční smysl.

Je to Octavia II. generace, ale z původního sériového auta toho tady moc nezbylo, protože byla upravena pro závody. Nevíme přesně, podle jakých pravidel, ale jeho nabídka se zmiňuje o vytrvalostním závodění. Co je a co není ve voze, vidíme na fotografiích. Vidět nejsou plně nastavitelné tlumiče Öhlins na všech kolech, brzdy Stoptech a hromada úprav na motoru, který má objem dvou litrů, označení TFSI a nyní poskytuje 425 koní. Posílá je na přední kola přes samosvorný diferenciál a převodovku DSG, která také jistě doznala spousty úprav, aby vyšší výkon zvládla a řadila co nejrychleji při zachování rozumné životnosti. A nabízí i pádla řazení pod volantem.

Vidíme také podstatné rozšíření rozchodu kol vpředu i vzadu a spoustu aerodynamických úprav, jako např. ohromný přední spoiler. Překvapivě málo je upravená záď - difuzor nevidět a křídlo tu také nevidíme, ale možná není úplně nutné. Vždycky si ho můžete přidat, pokud by byla záď ve vysoké rychlosti neposedná.

Parametry vozu jako hmotnost, zrychlení nebo maximálku bohužel neznáme, očekávejme ale hmotnost blížící se jedné tuně (nejsou tu ani skla či mechanismus jejich otevírání, nic takového), což s výkonem před 400 koní bude jistě znamenat úžasnou dynamiku. A víme také, že si tuto šedivou raketu můžete koupit za 159 900 švédských korun, tj. asi 465 tisíc korun českých, ve švédském Örebro. Za hotové závodní auto, kterému stačí nalepit loga sponzorů na karoserii, to je krásná cena - a někdo se zlatými českými... obálkami ho možná dostane i na ony značky. Pak bude v provozu hledat sobě rovného jen velmi těžko.

Díky za tip, Luďku!


Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 1 - zavodni octavia prodej 01Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 2 - zavodni octavia prodej 02Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 3 - zavodni octavia prodej 02aChcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 4 - zavodni octavia prodej 03Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 5 - zavodni octavia prodej 04Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 6 - zavodni octavia prodej 05Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 7 - zavodni octavia prodej 06Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 8 - zavodni octavia prodej 07Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 9 - zavodni octavia prodej 08Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 10 - zavodni octavia prodej 09Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 11 - zavodni octavia prodej 10Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 12 - zavodni octavia prodej 11Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 13 - zavodni octavia prodej 12Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 14 - zavodni octavia prodej 13Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 15 - zavodni octavia prodej 14Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 16 - zavodni octavia prodej 15Chcete vážně rychlou a levnou Octavii? Tato má 425 koní a není to tuzing - 17 - zavodni octavia prodej 16
Tahle Octavia může být vaše za zhruba půl milionu

Zdroje: Saljcenter

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.