Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M6 E24: k mání je dokonalá první M6, ujela jen 16 tisíc km
20.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I původní šestka měla verzi M, ale jen v USA. U nás se jmenovala M635 CSi. K mání je krásná, ale drahá M6, nebo i krásné a levnější M635 CSi.
Díváte se po velkém kupé od BMW a je vašemu srdci bližší původní BMW řady 6, označené jako E24 než jeho moderní inkarnace? Nedivíme se vám, žraloka připomínající silueta původní „šestky” je velmi přitažlivá, stejně jako její čistota a mechaničnost. Jenže novou řadu 6 E24 už dnes nekoupíte, pokud nemáte hodně velké štěstí a nenajdete krásně zachovalý kousek.
Samozřejmě je cílem najít co nejlepší M635 CSi, vrcholnou verzi, která se tehdy vyráběla. A ideálně s co nejmenším nájezdem a pečlivou údržbou a tedy v co nejlepším stavu. Taková auta jsou dnes sběratelské kousky a nejenže se špatně shánějí, také nejsou levná. Velmi dobře to ukazuje modrý stroj, který si můžete prohlédnout na fotografiích.
Je to americká verze M635 CSi, nazvaná jednoduše M6. Má za sebou jen asi 16 tisíc kilometrů za téměř třicet let života a po celou tu dobu se jí podle popisu nabídky na eBayi dostávalo špičkové údržby. „Je tak blízko novému autu, jak to jen jde,” říká také popis. A my podle fotografií nemůžeme nesouhlasit, tohle auto je vážně krásný kousek. Královská modrá barva a kůží čalouněný interiér ve dvou odstínech hnědé mu navíc velmi sluší.
BMW M6 E24 nicméně oproti CSi není výkonnější a není ani stejně výkonné - ve Spojených státech se už tehdy používaly katalyzátory, takže pod kapotou tohoto stroje je motor S38 o objemu 3,5 litru a s katalyzátorem. Nabídne „jen” 259 koní, ale na zadní kola je pošle přes pětistupňovou manuální převodovku, naštěstí tu není automat.
Dokonalý stav tohoto stroje nicméně reflektuje také cena, kterou si necháváme ke konci zcela záměrně. Je totiž velmi blízko americké ceně zbrusu nového BMW M6. Tahle modrá kráska stojí 107 500 dolarů, tedy zhruba 2,6 milionu korun. K tomu je potřeba si připočítat náklady na dovoz a proclení a jste v okolí tří milionů korun. Na druhou stranu, cena tohoto stroje asi klesat nebude, je-li v takhle krásném stavu.
Evropská verze tohoto stroje, známá jako M635 CSi, má pod kapotou výkonu o něco více nejen díky absenci katalyzátoru, ale také proto, že tu je jiný motor. Stále má šest válců a 3,5 litru objemu, ale je označen M88/3. Je přímým potomkem M88/1 v BMW M1, je to téměř závodní motor a nemá katalyzátor, takže nabídne 286 koní a 340 Nm.
Americká verze by tedy u nás byla jistě unikátní, jen je otázkou, zda má smysl takový stroj dovážet, když je tak drahý a o téměř 30 koní slabší. Objevili jsme totiž na prodej v Německu i krásný exemplář M635 CSi. Je sice o rok starší a má za sebou 95 tisíc kilometrů, ale nevypadá o nic méně zachovale, do veteránské registrace mu zbývá pouhý rok a přijde na 49 900 Eur, tj. asi 1,33 milionu korun.
Stejně drahý je třetí vůz, který už ale není verzí M635 CSi. Podle dostupných informací to je 635 CSi, varianta se standardním výkonem 218 koní, která ale dostala kompresor a tak nabídne 295 koní. Posílá je pochopitelně na zadní kola přes manuální převodovku. A výkon navíc tu není jedinou změnou, vidíme také kola Alpina. Stav tohoto stroje je však také vynikající, jen bychom dali přednost atmosférickému plnění.
Tahle modrá M6 je k mání, ale je drahá a daleko
Levnější, ale také krásná M635 CSi může být lepší nabídkou
Přeplňovaná 635 CSi také účel splní, toužíte-li po 295 koních
Zdroje: CarScoops, Sportwagen-Teiber.de poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan