Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta s nejmenší ztrátou hodnoty: vítězí Mini, Škoda je v první desítce
25.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ve Velké Británii jsou na tom domácí značky s hodnotou obecně dobře, ztrácí Američané. Důvody se různí.
Britský expert na ceny Glass's zveřejnil žebříček třiačtyřiceti značek prodávaných na tamním trhu, seřazených podle toho, jak rychle ztrácejí hodnotu. Ačkoli jde o britskou statistiku, zjištěné hodnoty budou z velké většiny relevantní i pro nás - specifické budou zejména v případě domácích značek, kdy v Británii si lépe budou držet cenu ty britské, v České republice ty, no spíše ta česká.
Jistě si vzpomenete na naše nedávné články o tom, kolik co stojí na vlastnictví auta. Největší položkou byla ztráta hodnoty, druhý text hovořil zejména o daních. Daně jdou ovlivnit pouze nepřímo a to ještě jen ve velmi omezené míře, navíc se zejména u nás až zbytečně často mění a jen výjimečně k lepšímu. Pokles hodnoty ale do jisté míry kočírovat lze, a to výběrem auta při koupi, jak naznačuje zveřejněný seznam. Pro co nejpřesnější výsledky hodnotili u Glass's ceny aut ve čtyřech bodech jejich života - po roce, třech, pěti a sedmi letech. Výsledky pak zprůměrovali do roční procentní ztráty na ceně.
Největším držákem hodnoty jsou v Británii vozy značky Mini, které za rok ztratí v průměru 16,4 % své ceny. Druhá je značka Land Rover se 17% ztrátou ceny a třetí je Toyota se 17,5 %. Je tedy vidět, že domácí značky na tom jsou docela dobře, třebaže je může ve skutečnosti vlastnit někdo úplně jiný. Velmi dobře se umístil také koncern Volkswagen, a to včetně Škodovky - značka Volkswagen je pátá s 18,3 %, Audi je osmé s 19,5 %, Seat devátý s 19,6 % a Škoda obsadila desáté místo s 20,3% roční průměrnou ztrátou hodnoty.
Za úspěchem Mini dle Glass's stojí zejména image. Silné povědomí o značce pomohlo i Land Roveru. Naopak Jaguar, který je v současnosti s Land Roverem v partnerství, obsadil až 25. místo s průměrnou roční ztrátou hodnoty 23,2 %, a to i přes své zvučné jméno. Volkswagenu zase pomohl Golf, který ročně v průměru ztrácí jen 16,3 % hodnoty, a Polo, u kterého to je 17,8 %. U ostatních značek informace o modelech nemáme.
Druhému konci žebříčku dominují Američané. Poslední, 34. značkou je Chrysler, kterému dle Glass's v Británii škodí zejména nedostatečná celistvost nabídky, která obsahovala jen velké sedany, MPV Grand Voyager a italský Ypsilon, který, ač Lancia, se v posledních letech na ostrovech nabízel s logem Chrysleru. Hodnota Chryslerů v Británii průměrně ročně klesne o 26,6 %. Třiatřicáté místo obsadil Chevrolet s poklesem hodnoty 26,3 %. Touto optikou je trochu překvapením Jeep, který s Chryslerem sdílí koncern, avšak obsadil sedmé místo s 18,8% roční ztrátou hodnoty.
Žebříček pro český trh by s největší pravděpodobností vypadal trochu jinak, hlavně domácí Škoda by se patrně dostala na lepší než 10. místo a Mini by téměř určitě nezvítězilo. Možná by si lépe vedly „koncernové” značky obecně, ale ani v Británii nedopadly vůbec špatně. Je tak možné říci, že třebaže auta koncernu VW vesměs nevynikají zajímavostí, v případě dalšího prodeje na nich budete tratit ještě relativně málo.
Průměrná roční ztráta hodnoty vozu dle značek
(pořadí, značka, procentní ztráta za rok)
1. Mini - 16,4 %
2. Land Rover - 17,0 %
3. Toyota - 17,5 %
4. Honda - 17,9 %
5. Volkswagen - 18,3 %
6. Smart - 18,6 %
7. Jeep - 18,8 %
8. Audi - 19,5 %
9. Seat - 19,6 %
10. Škoda - 20,3 %
11. Nissan - 20,3 %
12. Mercedes - 20,6 %
13. Kia - 20,8 %
14. Suzuki - 21,0 %
15. Mitsubishi - 21,3 %
16. BMW - 21,5 %
17. Mazda - 21,5 %
18. Ford - 21,8 %
19. Lexus - 22,1 %
20. Subaru - 22,3 %
21. Fiat - 22,3 %
22. Volvo - 22,4 %
23. Citroen - 22,5 %
24. Hyundai - 23,2 %
25. Jaguar - 23,2 %
26. Peugeot - 23,2 %
27. Vauxhall - 23,5 %
28. SsangYong - 23,5 %
29. Perodua - 24,6 %
30. Renault - 24,7 %
31. Alfa Romeo - 24,8 %
32. Proton - 26,1 %
33. Chevrolet - 26,3 %
34. Chrysler - 26,60 %
V Británii si nejvíce drží hodnotu vozy značky Mini
Volkswageny, a to nejen přímo modely značky VW, si hodnotu drží též velmi dobře, výjimkou není ani Škoda
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
před 7 hodinami - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
dnes - Čínské auto se při pokusu o automatické zaparkování splašilo a bez řidiče vyrazilo na projížďku městem
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Vedení GM oznámilo zaměstnancům, že buď budou kopat za elektromobily, nebo si můžou sbalit věci a jít
před 5 hodinami - Mechanik ukázal, jak zevnitř vypadá nezničitelný diesel po ujetí 592 tisíc km. Přes odfláknutou péči pořád fungoval
před 6 hodinami - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
před 7 hodinami - Továrna Audi v Bruselu je po krádeži 300 klíčů na hranici kolapsu. Šéfové ji zavřeli a zmrazili mzdy, fabriku mohou převzít Číňané
před 9 hodinami - Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.16. 19:32 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 19:31 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.16. 15:10 - M.Z.
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 09.16. 13:50 - jerry
- Škoda Auto obecně 09.16. 13:47 - jerry
- Politický koutek 09.16. 11:25 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 09.15. 22:07 - petr_riha
- Rychlodotazy 09.15. 15:14 - GeneHawkins