Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, zákazníkům dodalo tisíce aut s jedním VIN. Může to být další levá
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VIN neboli identifikační číslo vozidla má být unikátní označení každého auta na celém světě. U Audi to s onou unikátností nějak nevyšlo.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Momentálně se ovšem zdá, jako kdyby poskakovalo po značkách koncernu VW, jakkoli je otázkou, jak moc mu jsou Němci sami naproti. Do kauzy Dieselgate se uvrtali sami, obdobně se nám pak jeví nový rýsující se skandál. I ten má jistou spojitost s „cinklými“ motory TDI, konkrétně pak s šestiválci a osmiválci, jenž Audi montovalo do modelů A7 a A8. Na počátku roku byly totiž u těchto jednotek zjištěny nesrovnalosti, pročež se kanceláře automobilky v březnu dočkaly policejní návštěvy.
Pátrání bylo zaměřeno na nalezení důkazů, jenž by potvrzovaly, že Audi záměrně osadilo své vozy softwarem, který za určitých okolností - tedy rozumějte v laboratorním prostředí - snižuje míru emisí NOx. Při té příležitosti ovšem vyšetřovatelé objevili dokumenty, dle kterých automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku vyrobila tisíce aut se stejným identifikačním číslem (VIN). Tyto vozy pak následně zamířily na různá místa světa, zejména ovšem do Číny.
Identifikační číslo (VIN) složené ze 17 číslic má přitom být zcela unikátní, má provázet vůz po celou jeho životnost a nesmí být duplikováno po 30 let. Zaručena je tak snadná dohledatelnost aut, ať se to již týká informací o předchozích majitelích, záznamů o dopravních nehodách či při případné krádeži. Už kdyby automobilka omylem vyprodukovala dvě auta se stejným VIN, je to problém. Ale tisíce? To už je pořádný průšvih.
Není tedy překvapením, že Audi čelí dalšímu skandálu. Mluvčí značky ovšem uvedl, že značka si není vědoma žádného problému. „Nemáme informace o tom, že by čísla VIN byla vydána více než jednou.“ Nicméně evidentně se tak stalo, přičemž otázkou je, proč. Nápovědou by nám mohla být ona hlavní lokace, do které vozy zamířily, tedy čínský trh. Tam totiž v případě importovaných vozů platí jisté restrikce.
Právě ty se Audi mohlo snažit obejít stejným - tedy podvodným - způsobem, jako VW zkoušel v Americe uspět s „čistými diesely“. Pokud se totiž za jedním číslem skrývají tisíce aut, mohla automobilka nemalým způsobem ušetřit na clech a daních. Přitom by ale musela počítat či spíše vědět, že čínský registr vozidel pochází z doby kamenné. Bylo by totiž krajně neobvyklé, kdyby dnes bylo možné zaregistrovat byť dva vozy se stejným VIN. Jenže když auta byla prodána a problém se provalil až při vyšetřování v Německu, vypadá to jako docela možný scénář.
Na každý pád musíme ptát, jak je možné, že k duplikaci identifikačního čísla v takovém množství došlo a zda šlo skutečně o výrobní vadu nebo záměr. Pokud se ale prokáže druhá možnost, pak Audi a potažmo celý VW Group stojí na vskutku úzké hraně, neboť druhý opravdu závažný podvod v tak krátké době by celý koncern mohl poškodit ještě více, než ten první. Tady by totiž nešlo jen o obcházení často hloupých norem - snadno by se totiž mohlo stát, že zákazník bude obviněn z krádeže vozu, který si přitom koupil. Neboť jiný ukradený vůz se stejným VIN je právě tím hledaným...



Audi čelí novému skandálu, vyšetřovatelé totiž zjistili, že značka vyrobila tisíce aut pod stejným VIN
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
před 5 hodinamiDrzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
včeraProvokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Výrobce náklaďáků říká, že toto je poslední nový diesel, který kdy vyrobí. Buď chce zkrachovat, nebo vědomě lže
před hodinouNadšenec si vlastníma rukama staví skrytou podzemní garáž pod svým domem, naráží na pozoruhodné problémy
před 2 hodinamiČíňané potvrdili, že svá Porsche a Ferrari za cenu škodovek nabídnou po celém světě. Teprve teď se Evropa musí bát
před 4 hodinamiAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
před 5 hodinamiNové Škodě Enyaq v úplném základu chybí baterka, lak, světa i izolace proti hluku. Přesto není levná
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva