Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin dostal 5,5miliardovou půjčku, zřejmě přivede k životu SUV Lagonda
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britům se povedlo zajistit kapitál potřebný pro vývoj nových modelů. Pod křídla Daimleru tak možná nezamíří, dohodu ale zřejmě rozšíří.
Jen před pár dny prosákly na světlo světa zvěsti o tom, že koncern Daimler by se mohl stát absolutním vlastníkem automobilky Aston Martin. Na tom by přitom nebylo nic nelogického, neboť německá značka již momentálně vlastní 5 procent. Pro Brity by se tím pak otevřely netušené možnosti, neboť s velkým výrobcem za zády by konečně mohli prorazit tak, jak touží již od roku 1913, kdy byla společnost založena.
Momentální vývoj ovšem naznačuje, že spíše než ke koupi dojde maximálně k utužení dohody, jíž mezi sebou automobilky mají. Astonu Martin se totiž podařilo zajistit půjčku ve výši 165 milionů liber (cca 5,445 mld. Kč), díky které plánuje příchod nového modelu. Tím by se přitom mohlo stát SUV Lagonda, se kterým Britové již jednou koketovali a jehož plány doznaly před nedávnem vzkříšení.
I přes navýšení kapitálu je ovšem jasné, že bez Daimleru by daný vůz nikdy vzniknout nemohl. Dané finance by totiž kompletní vývoj zřejmě nezaplatily. Pokud by ovšem chystaná Lagonda stanula na platformě příštího Mercedesu GL, pak by došlo k výrazné redukci nákladů. Přičemž zároveň by Aston Martin ani příliš neriskoval, neboť SUV by zamířilo do segmentu, kde poptávka převyšuje nabídku.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda Lagonda skutečně bude tím zamýšleným novým modelem. Jak totiž uvedl finanční ředitel Hanno Kirner, půjčka „bude solidním základem pro budoucí produktový plán a umožní Astonu Martin i nadále vyvíjet a prodávat jedny z nejvíce vzrušujících sportovních vozů na světě“.
Možné tedy je, že namísto SUV se nakonec dočkáme dalšího sporťáku. I když v tomto směru již značka má své portfolio dostatečné. Všechny cesty tedy vedou k Lagondě, která by měla dorazit nejpozději do tří let. V roce 2018 totiž zmiňovaná půjčka musí být splacena nebo refinancována.
Koncepční Lagonda by se mohla stát novým produkčním modelem Astonu Martin. Přitom by stál na platformě příštího Mercedesu GL
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva