5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena

Zatímco ostatní výrobci nejrychlejších aut koketují nanejvýš s výkony okolo 1 500 koní, brutální Devel Sixteen jich chce nabídnout rovnou přes 5 000. A jak uvidíte, dokonce i jezdí, byť ne zrovna naplno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena

2.11.2018 | Petr Prokopec

5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco ostatní výrobci nejrychlejších aut koketují nanejvýš s výkony okolo 1 500 koní, brutální Devel Sixteen jich chce nabídnout rovnou přes 5 000. A jak uvidíte, dokonce i jezdí, byť ne zrovna naplno.

Před necelými třemi týdny se zdálo, že projekt Develu Sixteen skončí daleko méně slavným způsobem, než jeho tvůrci původně doufali. Dubajská automobilka se totiž musela rozloučit s italskou společností Manufattura Automobili Torino, jež má aktuálně plné ruce práce se stavbou moderní Lancie Stratos používající Ferrari 430 Scuderia jako dárcovský vůz. Projekt se tak ocitl na mrtvém bodě.

Důvodů pro to je hned několik, Italové měli napomoci s řešením nejpalčivějších problémů. Ty do značné míry reflektují utrápený vývoj Bugatti Veyron, neboť i Devel Sixteen se při vyšší rychlostech nezvládá udržet na silnici. Jeho pohonná jednotka, za kterou stojí texaská firma Steve Morris Engines, má navíc problém s chlazením.

Tyto oblasti jsou samozřejmě klíčové, bez jejich vyřešení je Devel jen extrémně vypadající plackou, do které sice byl usazen funkční motor, jenž nemůže být využit na maximum. A za něco takového si Arabové asi jen stěží budou moci účtovat 2,2 milionu dolarů (cca 49,72 mil. Kč). Značka proto zavelela k pořádné reklamní akci a povolala do Dubaje supersportovní blondýnu.

Za touto přezdívkou se skrývá Alexandra Mary Darvall, která s testy exkluzivních aut začala před pár lety a vlastně jen pro svou zábavu. Nicméně rychle získala miliony fanoušků na sociálních sítích a momentálně z ní je jedna z 50 nejvlivnějších žen arabského světa a nejvlivnější automobilová novinářka světa. Tedy něco jako lépe vypadající ekvivalent Jeremy Clarksona.

Supercar Blondie tedy mohla jako vůbec první člověk mimo lidi z Develu (majiteli jsou mimochodem tři bratři, kteří stojí také za nejvyšším hotelem světa Gevora) usednout do kokpitu modelu Sixteen, otočit klíčkem na středovém tunelu, uvést do chodu jeho šestnáctiválcovou pohonnou jednotku a především sešlápnout plynový pedál. Už tato akce přinesla ohromující zážitek. Zvuk linoucí se se z výfuků připomíná dění na startu dragsterů.

Supersportovní blondýna se později s autem vydala na projížďku mimo město, nicméně bez toho, aby autu dala nějak zvlášť za uši. Za vinu jí to rozhodně nedáváme, neboť se dá předpokládat, že využití větší části potenciálu vozu měla zapovězené, a to kvůli výše zmíněným problémům. Ty ale samozřejmě nikterak nenarušovaly tuto demonstraci, která měla mimo jiné dokázat, že projekt je stále živý.

Jakkoliv nám ovšem zvuk vozu ježí chloupky za krkem (produkční verze prý má být ještě hlasitější), i přes nové video jsme v rámci Develu Sixteen naplněni spíše pochybnostmi. Arabové totiž stále počítají s debutem sériového provedení v únoru příštího roku. Jednat se bude o absolutní vrchol řady s 5 000 koňmi, který sice nebude moci na veřejné silnice, řiditelný ale být má.

Otázkou ale samozřejmě je, co si Devel představuje pod pojmem řiditelnost - záběry blondýny za volantem ale opravdu velké nadšení nevzbuzují, jakkoliv ta je na vrcholu euforie. Na druhou stranu však můžeme brát video za důkaz toho, že ani po odchodu klíčového partnera nepropukají Arabové v pláč, ale naopak chtějí vše dotáhnout do úspěšného konce.

S ohledem na jejich finanční zázemí je možné, že se jim to nakonec podaří. A je možné, že se tak stane i příští rok. Poté by v Texasu mělo být montováno 7 exemplářů ročně, přičemž kromě vrcholu řady budou k mání i verze V8 (2 000 koní) a V16 (3 000 koní). Ty již na silnice budou moci.


5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 1 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 015000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 2 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 025000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 3 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 035000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 4 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 045000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 5 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 055000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 6 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 065000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 7 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 075000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 8 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 085000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 9 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 095000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 10 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 105000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 11 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 115000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 12 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 125000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 13 - Supercar Blondie Devel Sixteen 2018 videoscreen perex5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena - 14 - Devel Sixteen prvni test Supercar Blondie video 13
Supercar Blondie mohla otestovat Devel Sixteen. I když ze záběru je patrné, že plynový pedál moc mačkat nemohla, je to výjimečná příležitost vidět vůz v akci

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše