Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena
2.11.2018 | Petr Prokopec
Zatímco ostatní výrobci nejrychlejších aut koketují nanejvýš s výkony okolo 1 500 koní, brutální Devel Sixteen jich chce nabídnout rovnou přes 5 000. A jak uvidíte, dokonce i jezdí, byť ne zrovna naplno.
Před necelými třemi týdny se zdálo, že projekt Develu Sixteen skončí daleko méně slavným způsobem, než jeho tvůrci původně doufali. Dubajská automobilka se totiž musela rozloučit s italskou společností Manufattura Automobili Torino, jež má aktuálně plné ruce práce se stavbou moderní Lancie Stratos používající Ferrari 430 Scuderia jako dárcovský vůz. Projekt se tak ocitl na mrtvém bodě.
Důvodů pro to je hned několik, Italové měli napomoci s řešením nejpalčivějších problémů. Ty do značné míry reflektují utrápený vývoj Bugatti Veyron, neboť i Devel Sixteen se při vyšší rychlostech nezvládá udržet na silnici. Jeho pohonná jednotka, za kterou stojí texaská firma Steve Morris Engines, má navíc problém s chlazením.
Tyto oblasti jsou samozřejmě klíčové, bez jejich vyřešení je Devel jen extrémně vypadající plackou, do které sice byl usazen funkční motor, jenž nemůže být využit na maximum. A za něco takového si Arabové asi jen stěží budou moci účtovat 2,2 milionu dolarů (cca 49,72 mil. Kč). Značka proto zavelela k pořádné reklamní akci a povolala do Dubaje supersportovní blondýnu.
Za touto přezdívkou se skrývá Alexandra Mary Darvall, která s testy exkluzivních aut začala před pár lety a vlastně jen pro svou zábavu. Nicméně rychle získala miliony fanoušků na sociálních sítích a momentálně z ní je jedna z 50 nejvlivnějších žen arabského světa a nejvlivnější automobilová novinářka světa. Tedy něco jako lépe vypadající ekvivalent Jeremy Clarksona.
Supercar Blondie tedy mohla jako vůbec první člověk mimo lidi z Develu (majiteli jsou mimochodem tři bratři, kteří stojí také za nejvyšším hotelem světa Gevora) usednout do kokpitu modelu Sixteen, otočit klíčkem na středovém tunelu, uvést do chodu jeho šestnáctiválcovou pohonnou jednotku a především sešlápnout plynový pedál. Už tato akce přinesla ohromující zážitek. Zvuk linoucí se se z výfuků připomíná dění na startu dragsterů.
Supersportovní blondýna se později s autem vydala na projížďku mimo město, nicméně bez toho, aby autu dala nějak zvlášť za uši. Za vinu jí to rozhodně nedáváme, neboť se dá předpokládat, že využití větší části potenciálu vozu měla zapovězené, a to kvůli výše zmíněným problémům. Ty ale samozřejmě nikterak nenarušovaly tuto demonstraci, která měla mimo jiné dokázat, že projekt je stále živý.
Jakkoliv nám ovšem zvuk vozu ježí chloupky za krkem (produkční verze prý má být ještě hlasitější), i přes nové video jsme v rámci Develu Sixteen naplněni spíše pochybnostmi. Arabové totiž stále počítají s debutem sériového provedení v únoru příštího roku. Jednat se bude o absolutní vrchol řady s 5 000 koňmi, který sice nebude moci na veřejné silnice, řiditelný ale být má.
Otázkou ale samozřejmě je, co si Devel představuje pod pojmem řiditelnost - záběry blondýny za volantem ale opravdu velké nadšení nevzbuzují, jakkoliv ta je na vrcholu euforie. Na druhou stranu však můžeme brát video za důkaz toho, že ani po odchodu klíčového partnera nepropukají Arabové v pláč, ale naopak chtějí vše dotáhnout do úspěšného konce.
S ohledem na jejich finanční zázemí je možné, že se jim to nakonec podaří. A je možné, že se tak stane i příští rok. Poté by v Texasu mělo být montováno 7 exemplářů ročně, přičemž kromě vrcholu řady budou k mání i verze V8 (2 000 koní) a V16 (3 000 koní). Ty již na silnice budou moci.
Supercar Blondie mohla otestovat Devel Sixteen. I když ze záběru je patrné, že plynový pedál moc mačkat nemohla, je to výjimečná příležitost vidět vůz v akci
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.26. 13:30 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.26. 13:07 - GeneHawkins
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.26. 10:02 - delphin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis