20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc

Diesely jsou tu od toho, aby jezdily s malou spotřebou. Ale v té se předhání každý, takže jsme se podívali po těch nejužranějších na českém trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc

21.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Diesely jsou tu od toho, aby jezdily s malou spotřebou. Ale v té se předhání každý, takže jsme se podívali po těch nejužranějších na českém trhu.

Vznětové motory v osobních autech udělaly v Evropě kariéru zejména z jednoho důvodu - mají nižší spotřebu paliva. Svou roli jistě hraje také průběh výkonu vhodnější pro určitá auta či způsob jejich využití, mezi důvody, proč chtít diesel, ale beztak vládne vyšší provozní efektivita. Můžete namítnout, že naftové agregáty jsou preferované i v třídách, kde by spotřeba neměla být tak podstatná, ale není to pravda - jednak nikdo nechce platit za palivo více než musí a efektivita se tu vhodně spojuje s oním průběhem výkonu. Pakliže používáte vůz typu BMW 5 k pohodovým přesunům, dodá mu šestiválcový diesel převalující se mezi 2 a 3 tisíci otáček jakousi samozřejmou dynamiku pocitově srovnatelnou s někdejšími atmosférickými osmiválci. A spotřeba je u dieselu v takovém režimu jízdy zlomková, proto jim většina zákazníků začala dávat přednost, známým minusům navzdory.

U naftového motoru tedy spotřebu chceme co nejnižší, pokud není řeč o něčem na způsob Peugeotu 908 HDi se vznětovým dvanáctiválcem. I když - i u něj je spotřeba podstatná, protože čím déle vám vydrží palivo v nádrži, tím méně musíte při 24h Le Mans zastavovat pro tankování a také díky tomu lze v závodě zvítězit.

Jenže s nejnižší spotřebou se předhání všichni a všude. Dali jsme tedy v návaznosti na auta s největším dojezdem dohromady dvacet aut, která si aktuálně můžete v ČR koupit nová z autosalonů a která mají nejvyšší spotřebu nafty. Brali jsme v potaz normovaná čísla, která sice můžou být a leckdy i jsou daleko od reality, ale je to jediné dostatečně věrohodné srovnání, které v rámci celého českého trhu můžeme nabídnout. A nakonec i díky nim je žebříček zajímavý - papírová spotřeba dieselů klesla na tak extrémně nízkou úroveň, že ani ty nejužranější nelze označit za užrané.

Uvedli jsme vždy jen nejvyšší spotřebu daného modelu, takže i když má Audi A8 4,2 TDI quattro vyšší normovanou spotřebu než BMW 750d, je tu ještě A8 L, které ze všech A8 žere podle normy nejvíc. A docela nás překvapilo, že tu není číslo nad 10 litrů, protože v realitě se spousta motorů níže pod tuhle hodnotu podívá jen s opravdu velkou snahou pilota. Nicméně, nechme řečí, tady jsou výsledky.

20. Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Spotřeba: 6,3 l/100 km
Motorizace: 2,2 I4 DI-D
Výkon: 132 kW/180 koní
Točivý moment: 390 Nm
Hmotnost: 1 610 kg


20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 1 - 2016 mitsubishi outlander fl 0320 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 2 - 2016 mitsubishi outlander fl 1320 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 3 - 2016 mitsubishi outlander fl 35

19. - 18. Audi A6 Avant Competition 3,0 biTDI

Spotřeba: 6,4 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 BiTDI quattro
Výkon: 240 kW/326 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 930 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 4 - Audi A6 Avant 2014 facelift nova sada 0220 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 5 - Audi A6 Avant 2014 facelift nova sada 0520 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 6 - Audi A6 Avant 2014 facelift nova sada 08

19. - 18. Audi A5 Cabriolet 3,0 TDI

Spotřeba: 6,4 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 TDI quattro
Výkon: 180 kW/245 koní
Točivý moment: 580 Nm
Hmotnost: 1 900 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 7 - audi a5 cabriolet 30 tdi quattro 20nejuzdies 0120 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 8 - audi a5 cabriolet 30 tdi quattro 20nejuzdies 0220 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 9 - audi a5 cabriolet 30 tdi quattro 20nejuzdies 03

17. - 16. Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi

Spotřeba: 6,5 l/100 km
Motorizace: 2,0 I4 CRDi
Výkon: 136 kW/185 koní
Točivý moment: 400 Nm
Hmotnost: 1 615 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 10 - 2016 hyundai santa fe eu oficialni 0220 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 11 - 2016 hyundai santa fe eu oficialni 0320 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 12 - 2016 hyundai santa fe eu oficialni 04

17. - 16. Audi A6 allroad quattro 3,0 TDI

Spotřeba: 6,5 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 TDI
Výkon: 235 kW/320 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 955 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 13 - Audi A6 allroad 2014 facelift nova sada 0320 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 14 - Audi A6 allroad 2014 facelift nova sada 0420 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 15 - Audi A6 allroad 2014 facelift nova sada 06

15. - 12. Kia Sorento 2,2 CRDi

Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 2,2 I4 CRDi
Výkon: 147 kW/200 koní
Točivý moment: 440 Nm
Hmotnost: 1 782 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 16 - 2015 kia sorento 12a20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 17 - 2015 kia sorento 12b20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 18 - 2015 kia sorento 29

15. - 12. Renault Grand Scénic 2,0 dCi

Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 2,0 I4 dCi
Výkon: 118 kW/160 koní
Točivý moment: 380 Nm
Hmotnost: 1 628 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 19 - Renault Scenic a Grand Scenic 2013 0820 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 20 - Renault Scenic a Grand Scenic 2013 0920 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 21 - renault grand scenic 20nejuzdies  interier

15. - 12. Audi Q5 3,0 biTDI

Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 BiTDI quattro
Výkon: 230 kW/313 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 920 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 22 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 3320 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 23 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 3420 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 24 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 47

15. - 12. BMW X5/X6 M50d

Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 3,0 I6 xDrive
Výkon: 280 kW/381 koní
Točivý moment: 740 Nm
Hmotnost: 2 190/2 185 kg

20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 25 - BMW X5 M50d nove foto 0720 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 26 - BMW X5 M50d nove foto 0820 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc - 27 - BMW X5 M50d nove foto 19

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše