10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek

Občas to vypadá, že se u lidé z té či oné značky zbláznili, když do prodeje pustili velmi podivně vyhlížející vůz. Japoncům se to zjevně stává často.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek

10.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Občas to vypadá, že se u lidé z té či oné značky zbláznili, když do prodeje pustili velmi podivně vyhlížející vůz. Japoncům se to zjevně stává často.

Čas od času se na našem webu pozastavíme nad stroji japonské značky Mitsuoka. A většinou je to z toho důvodu, že čemu vdechne život, to je bláznivé a zoufale ošklivé. U této firmy, která především upravuje modely obecně známějších značek, jsme na to tak nějak zvyklí a seznam japonských automobilových šíleností bychom mohli naplnit jen jejími produkty. V případě dnešní desítky jsme ale i proto Mitsuoku vynechali.

Svět obtížně pochopitelných japonských automobilových šíleností totiž nezačíná zde. Často mimo pozornost Evropanů vypustily do světa podobně nepochopitelné kreace i velké a u nás dobře známé značky. Nic z toho, co uvidíte níže, není díly bláznivých majitelů ani ujetých tuningových dílen, se všemi těmito auty přišli sami výrobci. Někdy to má blízko továrnímu tuningu, někdy zvláštní edici, někdy ale ani to ne. Všechny tyto stroje jsou ovšem tak podivné, že se jejich továrnímu původu i přes naše ujištění možná budete zdráhat věřit.

Některá z deseti aut, na která se můžete podívat níže, jsou vážně ošklivá, jiná jsou zase „jen” divná, nemotorně se snaží o retro-vzhled anebo připomínají něco jako dort pejska s kočičkou. A o většině z nich jste nejspíše nikdy neslyšeli. Nezdržujme dále, tady je náš výběr šílených továrních aut japonské provenience.

1. Subaru Impreza Casa Blanca

Tohle auto se sice jmenuje „bílý dům”, ale Barack Obama by v něm asi jezdit nechtěl. Ne pro absenci pancéřování, ale pro fakt, že není reálně možné se na tohle auto dívat a necítit vůbec nic. Ať už to je záchvat smíchu nebo zvedání žaludku, tahle limitovaná edice Imprezy, stavěná přímo značkou Subaru, nenechá nikoho chladným. Jinak to pod slupkou je normální Impreza kombi z roku 1999, nepochybně dobrý vůz.


10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 1 - 10ohyzjap subaru impreza casa blanca 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 2 - 10ohyzjap subaru impreza casa blanca 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 3 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 01

2. Mitsubishi Pajero Junior Flying Pug

Přečtěte si to klidně kolikrát chcete, jméno tohoto auta bude pořád „Létající mops” třebaže by mu více sedělo označení „Létající prase”. Kombinace starého londýnského taxíku s pokusem o kulatý retro-vzhled v japonském podání nalepená na Pajero Junior prostě nemohla dopadnout dobře. I tohle udělali přímo u tří diamantů.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 4 - 10ohyzjap mitsubishi pajero jr flying pug 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 5 - 10ohyzjap mitsubishi pajero jr flying pug 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 6 - 10ohyzjap mitsubishi pajero jr flying pug 03

3. Nissan Pulsar NX Sportbak

Současný Pulsar není první auto tohoto názvu, které Nissan vypustil. To první se k nám nedováželo možná proto, že tu ještě vládl pevnou rukou komunismus, možná prostě proto, že bylo ve verzi Sportbak (sic, to asi aby normální nebylo ani jméno) příliš šílené na to, aby si ho v Evropě někdo koupil. V každém případě máme co dělat s vozem, který je trochu kupé, trochu targa, trochu kombi, trochu pickup, trochu leccos - přiložené obrázky vám napoví více. A Sportbak také trochu vypadá jako Volvo 480. Snad někdo nečekal, že s tímhle Nissan udělá díru do světa...

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 7 - 10ohyzjap nissan pulsar nx sportbak 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 8 - 10ohyzjap nissan pulsar nx sportbak 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 9 - 10ohyzjap nissan pulsar nx sportbak 0310 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 10 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 11 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 0310 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 12 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 04

4. Nissan Autech Stelvio Zagato

Produkty karosárny Zagato se lidem většinou buď líbí, nebo jim přijdou ošklivé, nic mezi tím. Troufáme si tvrdit, že tenhle Nissan bude patřit do té druhé skupiny. Pršákem na přídi to jen začíná, záď není o nic lepší. A ty boule na blatnících nejsou kvůli hrncům tlumičů, zde našla místo zpětná zrcátka. Pod kapotou sice byl 320koňová šestiválec, ale cena byla astronomická - dvojnásobek toho, co stála Honda NSX-R.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 13 - 10ohyzjap nissan autech stelvio zagato 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 14 - 10ohyzjap nissan autech stelvio zagato 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 15 - 10ohyzjap nissan autech stelvio zagato 03

5. Toyota Verossa

Další z příkladů japonských pokusů o retro-vzhled se vyráběl jen dva roky. A při pohledu na obrázky není moc těžké pochopit proč. Zezadu to až na přetékající blatníky s podivnou kudrlinkou nad nimi ještě jde, zepředu tenhle vůz připomíná tapíra. Aspoň to je zadokolka s řadovými šestiválci, jen ten design se vážně nepovedl.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 16 - 10ohyzjap toyota verossa 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 17 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 0510 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 18 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 06

6. Toyota Sera

Na tomhle autě toho v podstatě zas tolik divného není. Vypadá jako běžný japonský skoro-sporťák z 90. let. Není nepodobný třeba Mazdě MX-3 nebo 323C. Jenže ani v jednom z těchto aut nesedíte doslova ve skleníku a jejich dveře se otevírají jako dveře, ne jako by si malá Toyota chtěla hrát na McLaren.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 19 - 10ohyzjap toyota sera 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 20 - 10ohyzjap toyota sera 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 21 - 10ohyzjap toyota sera 03

7. Isuzu VehiCross

Pokud vám tahle věc připomene Pontiac Aztek, nejste sami, je to podobná kombinace šílenosti, ošklivosti a oplastování spodní půlky karoserie. Jenže na rozdíl od Azteku je tohle údajně docela schopný offroad s velmi pokročilým systémem 4x4 - na rok 1997, kdy šel VehiCross do prodeje. Stále vypadá jako mimozemský křeček a jako jediný na tomto seznamu je vlastně docela lákavý. V Německu jich je pár na prodej.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 22 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 0710 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 23 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 0810 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 24 - 10 silenych japonskych tovarnich aut dalsi 09
Původní koncept byl dokonce roadster...

8. Nissan Figaro

Na tomto autě by asi nebylo zase tak zvláštního, kdyby pocházelo z 50. let minulého století. Jenže nepochází, představilo se v roce 1991 s litrovým tříválcem s turbodmychadlem a s automatickou třístupňovou převodovkou. A je to kabriolet - tedy, pokud za kabriolet považujete Fiat 500C. Chvíli byl i úspěšný, to když se vezl na vlně japonské obliby retra. Později už po něm neštěkl ani pes.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 25 - 10ohyzjap nissan figaro 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 26 - 10ohyzjap nissan figaro 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 27 - 10ohyzjap nissan figaro 03

9. Mitsubishi Debonair AMG

Tohle auto už jsme tu měli, ale to neznamená, že se nemůže kvalifikovat do dalšího podobného seznamu. Debonair je definice krabicoidity a verze vyladěná u AMG přímo pro potřeby standardní nabídky Mitsubishi - ano, toho německého AMG - není o moc lepší, spíše všemu nasazuje korunu. Ostatně, pod kapotou nebylo nic víc než standardní třílitr.

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 28 - 10nedovaz mitsubishi debonair 0310 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 29 - Mitsubishi Debonair AMG 10 neprodavanych Perex10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 30 - 10ohyzjap mitsubishi debonair amg

10. Toyota WiLL Vi

Tuhle malou Toyotu jsme tu už také měli, ale je to vůz dost divný na to, abychom naň vzpomněli podruhé. Už jen z toho důvodu, že se údajně snažil o design připomínající vozy 50. a 60. let a dopadl jako idea auta roku 2045, představená v roce 1995. Ve skutečnosti přišla v roce 2000 s třináctistovkou a čtyřstupňovým automatem. Může existovat něco bizarnějšího?

10 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 31 - 10nedovaz toyota will vi 0110 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 32 - 10nedovaz toyota will vi 0210 šílených japonských aut přímo z továren velkých značek - 33 - 10nedovaz toyota will vi 03

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.