Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tato česká Škoda Octavia RS bude mít 400 koní, už teď konkuruje Audi R8 V10
10.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Současná Octavia RS dokáže už v sériové podobě dobře skloubit role auta pro každý den i zábavu. Majitel tohoto vozu to chtěl celé posunout dál.
Škoda Octavia RS aktuální generace je slušně rychlé a přitom pro každý den bez větších kompromisů použitelné auto, jak jsme zjistili mimo jiné při testu před pár lety. Jejích 220 koní ale není zas tak moc, aby leckdo netoužil po ještě vyšším výkonu. Jedním z takových lidí byl i majitel modré Octavie RS na fotkách níže.
Základ je jasný - 220 koní řadového čtyřválce o objemu dvou litrů, které míří na přední kola přes manuální šestikvalt. U české firmy Hot Hatch Shop, kde se na voze pracovalo, začali s tím, že majitel chce s autem jezdit každý den, ale také občas na okruhu. Podvozek dostal tlumiče a pružiny Eibach Pro-Street-S a stabilizátory Eibach Anti-Roll-Kit a právě stabilizátory prý dokázaly téměř úplně potlačit vrozenou nedotáčivost auta. Vůz má také pevné uložení přední ramen od SuperPro a na cestě je kit horního uložení předních tlumičů, který dovolí seřizovat odklon kol.
Upravené jsou samozřejmě i brzdy, ty sériové prý nebyly schopny zvládnout více než dvě ostrá kola na okruhu v Mostě, než začaly vadnout. Most je ostatně v tomto směru docela náročný, zejména decelerace na minimální rychlosti na konci cílové rovinky si žádá své. Pod přední kola tedy putovaly brzdy Volkswagen Racing s dvoudílnými kotouči o průměru 360 mm a s šestipístkovými třmeny. Jsou lehčí než ty sériové a nevadnou. Vzadu zatím pracují původní brzdy, ale budou sem nainstalovány ty ze Seatu Leon Cupra 280. Pancéřové hadičky jsou samozřejmostí na všech kolech.
Velkými úpravami prošel také motor. Pořád má čtyři válce a dva litry objemu, ale z výkonu 220 koní se stalo 336. Je tu nový první díl výfuku za turbem s vysokoprůtokovým katalyzátorem od firmy APR, zvýšený tlak turba, větší mezichladič a karbonové sání. Samozřejmostí je nová řídící jednotka s označením Stage 2 také od APR.
336 koní má za výsledek maximálku 280 km/h na tachometru, reálně pochopitelně o něco méně, ale na Octavii to je pořádný kalup. A není to konečná - pod kapotu se má stěhovat mimo jiné turbodmychadlo z Golfu R a výkon má být posunut až někam ke 400 koní. Zvýšený výkon si vyžádal spojku Sachs Performance a mechanický samosvorný diferenciál.
Psali jsme, že majitel chce s touhle Octavií jezdit i po okruhu. Aktuální rekord v Mostě má 1:57,4 a podle úpravce má sám řidič ještě rezervu asi dvě vteřiny. Zvýšení výkonu samozřejmě pomůže k lepšímu času, cílová rovinka je v Mostě docela dlouhá, a dá se také předpokládat, že se majitel podívá i na Ring. A tam je vysoký výkon opravdu potřeba.
Níže můžete vidět, jak auto jezdí v Mostě v současné podobě, mimo jiné i ve společném kolem s 525koňovým Audi R8 V10. Z videa je tedy zřejmé, že řidič Audi nedosahuje kvalit šoféra Octavie a část potenciálu vozu zabíjí svými limity, přesto je z něj patrné i to, jak dobře Octavia RS s 336 koňmi jede. Na cílové rovince stačí malé zaváhání Audi na výjezdu a při akceleraci prakticky není s to Octavii odjet. A jak to asi bude vypadat, až pod kapotou přibudou další desítky koní.
Vůz přitom dále vypadá docela nenápadně a těžko byste mu hádali takové schopnosti. Pokud navíc zůstaly zachovány jeho schopnosti zvládnout i běžný silniční provoz bez mimořádných kompromisů, je to úprava dle našeho gusta. Třeba je otázkou, jak moc takto upravený motor vydrží. Snad se jednou dozvíme i to...
Tahle modrá Octavia RS je ukázkou, kam až se dá posunout sériový motor i se sériovým turbem
Zdroj: HotHatchShop.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před hodinou - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejnovější články
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před hodinou - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 3 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 4 hodinami - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
včera - Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva