Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tata Super Nano: nejlevnější auto světa dostalo 230 koní
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do Taty Nano namontovali ochrannou klec a čtrnáctistovku, která zaručuje poměr výkonu k hmotnosti 385 koní na tunu. Za bezmála 900 tisíc Kč.
Tata Nano je známá jako nejlevnější auto na světě a jejím cílem bylo dostat Indy ze skútrů do uzavřených automobilů. Se standardním dvouválcem o výkonu 28 koní to není žádný sprinter, ale na popojíždění po městě to mnohým stačí. Úpravce JA Motorsport se však rozhodl z Nana udělat Super Nano - tedy nikoliv že by vůz ještě zmenšil, právě naopak. Dvouválec uvolnil místo přeplňované čtrnáctistovce, nabízející 230 koní. Pohon zadních kol zůstal.
Zvenčí tento vůz své zaměření nezapře, ať už velmi agresivním bodykitem či kouřovými předními i zadními světly či novými koly. Ta obouvají dokonce slicky, takže je jasné, že Super Nano chce jezdit zejména po trati. Také negativní odklon předních kol by tomu pomáhal, ale na silnici se nehodí, alespoň ne v takto velké míře. Brzdy dodala firma AP Racing.
I uvnitř to vypadá úplně jinak než v sérii - jednak se poroučela i zadní místa k sezení ve prospěch motoru a snížení hmotnosti a jednak tu je závodní ochranná klec. Také sériové přední sedačky jsou ty tam, na jejich místech vidíme Recara, a pod volantem, který také není původní, najdeme pádla řazení.
Jak to bude s přítlakem ve vyšších rychlostech, není známo. Maximálka je 190 km/h, skoro dvakrát více než sériových 105 km/h, a ani zrychlení tohoto stroje jistě nebude zavrženíhodné. Jeho přesnou hodnotu neznáme, vůz má však poměr výkonu ku hmotnosti 385 koní na tunu a celková hmotnost činí 600 kg.
Tento vůz tedy nebude nijak praktický, ale pokud někdo chce své Nano odlišit a na praktičnost příliš nehledí, JA Motorsport se může pustit i do jeho stroje. Cena úpravy však není malá, konkrétně 2,5 milionu rupií, tedy asi 887 tisíc korun. Na to, že nová Tata Nano v Indii stojí asi 235 tisíc rupií (cca 83 tisíc korun), to je pořádný balík. Na vůz s 385 koňmi a tunu to ale zase tak moc není...
Tata Super Nano základní myšlenku původního vozu příliš nesdílí
Zdroj: IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva