Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rusové upravili Audi RS7 na více jak 1 200 koní. Jako ďábel jede i vypadá
29.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) RS7 je už v sérii dost rychlé auto. Ruský tuner TotalRace ale z jeho osmiválce při použití závodního paliva vydoloval až 1 200 koní a 1 540 Nm.
Není novinkou, že čtyřlitrový osmiválec v Audi RS7 jde vyhnat do stratosférických čísel výkonu. Dobrým příkladem budiž Audi RS6 DTM Jona Olssona, které bohužel doznalo ohnivého konce. Předtím ale měl motor nějakých 900 - 1 000 koní, skoro dvojnásobek oproti základnímu stavu. Co to udělalo s dynamikou, si možná ani nedovedete představit.
Teď si ale představu udělat můžeme. Stav nikoliv nepodobný Olssonově stroji panuje u Audi RS7 ruské tuningové firmy Total Race. Čtyřlitrový osmiválec TFSI upravovali postupně v několika krocích. Ten první, nazvaný jednoduše „Stage 1”, zahrnuje jen úpravu elektroniky. Nový software byl vyvinutý ve spolupráci s americkou firmou APR, jak se dočteme na webu Total Race. Stage 2 obsahuje navíc nový nerezový výfuk bez katalyzátoru, svody ale zůstávají pravděpodobně sériové a zvuk auta je prý stále celkem tichý. Také je tu lepší chlazení a sání.
Stage 3 je už o poznání ostřejší. Motor dostal nová turbodmychadla a také výfukový systém je oproti Stage 2 upraven. Pořád si ale v režimu Comfort zachovává tichý zvuk. Kompletně nové je také sání, palivový systém je upraven a převodovka má vlastní chlazení. Můžete prý používat standardní 98oktanové palivo nebo závodní benzín.
Total Race hovoří o dynamice Bugatti Veyron v autě na každý den a podtrhuje to čísly - při použití závodního paliva má být výkon 950 koní a 1 300 Nm, zrychlení na stovku za 2,5 vteřiny a ze 100 na 200 km/h za 4,9 s. Čas na čtvrtmíli má být 10,1 s a cílová rychlost 224,5 km/h. Kilometr s pevným startem má RS7 Stage 3 zajet za 18,36 s.
Není to ale konec. Stage 4 přidává k vylepšením v rámci Stage 3 nové výfukové svody, efektivnější mezichladiče „a spoustu dalšího”, jak velmi neurčitě oznamuje Total Race. Další úpravy elektroniky jsou ale samozřejmostí. Výsledky jsou vidět na videu níže - na brzdě dosáhlo auto hodnot 955 koní a 1 235 Nm.
To jsou čísla změřená brzdou, tedy po ztrátách v pohonném ústrojí. Na videu s testem hovoří autor tohoto vozu o ztrátách 20 %, což znamená, že motor dává okolo 1 200 koní a 1 540 Nm. A všechno to údajně zvládá se sériovým blokem motoru a převodovkou, i když té převodovce se nám moc věřit nechce. V každém případě tu musí být ohromný plnicí tlak, přesné číslo bohužel nemáme.
Video z brzdy pochází z loňského května. Od té doby u Total Race samozřejmě nespali na vavřínech a pracovali na autě dál. Nejčerstvěji se firma pochlubila videem s označením „Stage 10”. Je na něm ta samá RS7 a i když samotné jméno „Stage 10” je nepochybně nadsázkou, dalšího posunu auto doznalo. Vidíme dvě externě namontovaná turbodmychadla vysoko nad kapotou, bez vzduchových filtrů a s výfuky, které zepředu vypadají jako rohy nějakého zvířete; s omotávkou mají i podobnou barvu. Označení bude vážně zčásti vtip, takže nečekejme 2 500 koní a 3 000 Nm, ale vůz startuje vážně ostře, takže výkonu tu bude ještě víc.
Fáze 1 - 4 si ale můžete od Total Race nechat nainstalovat na své auto, v případě Stage 10 si nejsme jisti, takhle umístěná turba s výfuky by na silnici byla k zlosti minimálně kvůli výhledu - a nepochybně také velmi častého zájmu policie. „Kde máte katalyzátory” by byl jen jeden z mnoha dotazů a odpověď, že leží v zavazadelníku, by asi neobstála.
Může z toho ale vzniknout auto na čtvrtmílové sprinty; co mají u Total Race za lubem, nevíme. Nechme se překvapit, možná se díváme na počátky nového rekordmana minimálně mezi čtyřdveřovými Audi.
Až ďábelský vzhled „Stage 10” dostal tohle poladěné Audi RS7 do popředí pozornosti celého světa
Stage 10 aneb... Kdo ví, akcelerace vozu je ale impozantní, podobně jako jeho zvukový projev
Předchozí vývoj úprav byl méně nápadný - ač to zvenčí nevypadá, tohle Audi RS7 má až dvojnásobek koní oproti sérii
Test RS7 Stage 3 s běžným benzínem, kdy má vůz prý okolo 800 koní
Stage 4 na brzdě
Zdroj: Total Race
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 7 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
před 3 hodinami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
před 5 hodinami - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
před 6 hodinami - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 7 hodinami - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva