Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Řešení, které dělá z obyčejné Hondy Civic legendární americký muscle car, jde do sériové výroby
1.3.2024 | Petr Miler
Kdo by nechtěl mít slavné „plnotučné” auto za cenu mnohem obyčejnějšího a technicky skromnějšího vozu? Za normálních okolností podobným přetvářkám nefandíme, ale tohle je cesta tak povedená a hravá, že nás zkrátka těší.
Auta jako Dodge Challenger a Charger mají i u nás spoustu fanoušků, málokdo si ale může reálně dovolit s nimi jezdit. Nejde o zase tak drahé zboží, to ne, stroje ideálně s mohutnými osmiválcovými motory ale vyžadují trochu jiné prostředí než Evropu, kde je benzin uměle zdražován extrémním zdaněním a volá po zužitkování poněkud efektivnějším způsobem. Tedy menšími auty s menšími pohonnými jednotkami, třeba takovou Hondou Civic 1,5 turbo.
Nepochybujeme o tom, že to je ten hlavní důvod, proč na silnicích nevidíme víc Challengerů, podobné je to v Japonsku. Ale co takhle myšlenky obou aut spojit? Zní to jako bláznovství, jako stavění motokáry z necek, jako vystavování fotek z FaceAppu na seznamce, jako popisování sebe sama coby Brada Pitta, když vypadáte spíš jako Kanafásek. Ale někdy i taková zdánlivá blbost dává smysl.
Příkladem budiž dílo japonské karosárny Mitsuoka, která proslula různými divokými díly, loni ale na oslavu svých 55. narozenin vytvořila řešení, které s minimálními zásahy do konstrukce dělá něco jako Dodge Challenger právě z Hondy Civic. A byť se zdá, že to nemohlo dopadnout dobře, dopadlo to, aspoň jsme o tom přesvědčeni - vůz si s Challengerem spletete asi jen z hodně velké dálky, ale je to sympatické, hravé, nepříliš vážně se beroucí auto, které by leckdo mohl chtít mít.
A takových je opravdu dost. Mitsuoka nyní oznámila, že od představení vozu loni v listopadu dostala bezprecedentní počet požadavků na koupi takového stroje - hovoří o 1 300 dopisech, mailech a zprávách. A tak se rozhodla jednat a celé tohle řešení pošle do sériové výroby. Nebudeme popírat, že z toho máme radost.
Pokud jste na tom stejně, popř. byste dokonce chtěli takové auto mít doma, bude třeba trochu trpělivosti. Výroba prý začne až koncem roku 2025 a tušíme, že to nebude dokonale levný špás. Ale i tak by mohlo jít o velmi zajímavého exota v poměru hodnoty a ceny, čas ukáže.
Mitsuoka M55 měla být jen konceptem na oslavu 55. narozenin firmy, nakonec míří do výroby. K dispozici ale nebude dřív než na konci roku 2025. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejčtenější články
- Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 - Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9.4.2024 - BMW smutně hází přes palubu další tradiční prvek, nová M5 nedostane žádné „řazení”
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva