Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled

Již podruhé ve dvou dnech se nám do hledáčku dostal vizuální pouťový tuning. Naštěstí je i tentokrát opět doprovázen vyladěním techniky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled

5.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Již podruhé ve dvou dnech se nám do hledáčku dostal vizuální pouťový tuning. Naštěstí je i tentokrát opět doprovázen vyladěním techniky.

Clio RS je již nějaký ten pátek považováno za lídra mezi ostrými hatchbacky. Není proto náhodou, že celá řada vozů svým druhým domovem nazývá Severní smyčku Nürburgringu. To je pro německou tuningovou firmu Cam Shaft záminka jako stvořená k představení svého paketu pro francouzskou kapesní raketu. Jako svou inspiraci přitom společnost uvádí známé Ring Taxi, které již několik let úspěšně provozuje BMW. Ovšem na rozdíl od polepů nové M5 vypadají ty na Cliu RS ještě pouťověji než karbonové doplňky, jimiž hýří upravené Lamborghini Aventador LP 900, o němž jsme vás informovali včera.

Společnost Cam Shaft si naštěstí svou reputaci napravuje technickým balíčkem, který se zaměřuje na vše podstatné. Přední brzdy jsou tak převzaty z většího (a staršího) Renaultu Mégane R26.R, zatímco přitvrzený podvozek na sobě nese logo H&R. Atmosférický dvoulitr pak dostal sportovní filtr značky K&N a přeprogramovanou řídicí jednotku, na základě čehož neprodukuje 200, ale rovnou 225 koní.

Standardní 17palcová litá kola byla obuta do semi-slicků Kumho s rozměrem 215/45 R17 vpředu i vzadu, firma Cam Shaft si ovšem neodpustila malou úpravu i zde. Bohužel se opětovně jedná o poněkud pouťový tuningový program, ještě hůře je ale na středové konzoli a v okolí zpětných zrcátek. Podivné samolepky naštěstí značka doplnila závodní ochrannou klecí, která se objevuje namísto zadních sedadel.

Cenu Cam Shaft neuvádí, čehož u technických modifikací nebo instalace klece litujeme. V případě zelených polepů na jinak matně šedé karoserii nebo různobarevných v interiéru si ovšem říkáme „zaplať pánbůh“. I na takto zmalované Clio RS ale určitě budeme vzpomínat raději než na jeho novou generaci, kterou se Renault pokouší posunout dále turbem a povinným automatem. Něco takového je i této úpravě cizí...


Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 1 - Renault Clio RS Cam Shaft 01Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 2 - Renault Clio RS Cam Shaft 02Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 3 - Renault Clio RS Cam Shaft 03Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 4 - Renault Clio RS Cam Shaft 04Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 5 - Renault Clio RS Cam Shaft 05Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 6 - Renault Clio RS Cam Shaft 06Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 7 - Renault Clio RS Cam Shaft 07Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 8 - Renault Clio RS Cam Shaft 08Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 9 - Renault Clio RS Cam Shaft 09Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 10 - Renault Clio RS Cam Shaft 10Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 11 - Renault Clio RS Cam Shaft 11Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 12 - Renault Clio RS Cam Shaft 12Renault Clio RS Cam Shaft: 225 koní, závodní klec a rozpačitý vzhled - 13 - Renault Clio RS Cam Shaft 13
Proti navýšení výkonu na 225 koní a osazení Renaultu Clio RS závodní ochrannou klecí nic nemáme. V rámci exteriéru jsou však povedenější tuningové kreace

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.