Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW X3 xDrive35d: náhradník za neexistující X3 M50d
20.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Hartge dotlačil sériový motor se sekvenčním přeplňováním téměř na úroveň nového dieselu s trojicí turbodmychadel.
U BMW dnes můžete nakupovat špičkový dieselový šestiválec vybavený trojicí turbodmychadel pouze v modelech M550d xDrive a X5 M50d a X6 M50d. Hartge má patrně dojem, že jde o poněkud nespravedlivé rozhodnutí a stvořil si něco jako vlastní X3 M50d.
Tuningová firma z německého Beckingenu, jejichž 1 M Coupe jsme vám představili jen před pár dny, má totiž další pozoruhodnou novinku. Tři turba v jednom motorovém prostoru zatím sice neumí, ale naučili se celkem obstojně ladit bi-turbo jednotku N57, které má původně 313 koní při 4 400 otáčkách a nejvyšší točivý moment 630 newtonmetrů v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.
Pomocí malé černé skříňky přecpané zakázkovým hardwarem a softwarem a vedené pod spisovým číslem 11 35 0313 J se Hartge dopracovalo k výkonu 362 koní při 4 400 otáčkách a točivému momentu 730 newtonmetrů. Takže za nejsilnějším firemním naftovým třílitrem zaostává jen o 19 koní a skoro zanedbatelných 10 Nm.
To všechno dostanete zabalené do poměrně decentně upravené karoserie X3 xDrive35d stojící na typických kolech s průměrem devatenáct až jedenadvacet palců, přičemž výkonová hmotnost 196 koní na tunu vychází jen o hlup hůře, než 201 koní na tunu BMW M550d, které zvládne stovku za 4,7 sekundy.
Hartge čas akcelerace na 100 km/h neuvádí. Můžeme se ale domnívat, že by to mohlo být pod pět vteřin. Místo toho tunignová firma zveřejnila dobu potřebnou ke zrychlení z 0 na 200 km/h a srovnání se sériovým vozem. X3 od Hartge to podle interního měření zvládne za 22,75 sekundy, oproti běžné verzi xDrive35d o 6,15 vteřiny rychleji.
Maximální rychlost se zvýšila jen nepatrně - pravděpodobně aerodynamický odpor a původní zpřevodování se postaraly o minimální nárůst z 244 na 248 km/h. Hartge přitom slibuje zachování původní spotřeby jen 6,1 litru na 100 km, ačkoli tomu může věřit asi jen bruselský úředník zahleděný do svých tabulek.
Hartge s párem turbodmychadlem zaostalo za tri-turbem BMW jen o devatenáct koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis