Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Bývalý designér Mercedesu spravil ošklivé BMW M2 lepicí páskou, rázem vypadá až neuvěřitelně dobře
9.3.2024 | Petr Miler
Dělal i pro několik dalších automobilek, než zakotvil v tuningové firmě. Právě pro ni tímto svérázným způsobem navrhl designovou úpravu M2, ze které se možná nevyklubala krasavice, už to ale není ošklivé káčátko.
BMW pořád dělá dokáže udělat velmi dobré auto, o tom nemá smysl se dlouze přít, v poslední době ale působí dojmem, jako by si nedokázalo vystačit jen s tím. Svým novinkám tak dopřává mnohdy stále bizarnější design, který někdy působí naprosto samoúčelně. Jít o výsledek aerodynamické či jiné technické optimalizace, budiž. Ale ani touto optikou na věc nelze hledět - je to design pro design a krása není cílem. Snahou je spíš šokovat za jakoukoli cenu a získat si palcové titulky novin, i kdyby mělo jít o slova o „levné napodobenině z Lidlu”.
Právě taková použil jeden z majitelů předchozího BMW M2, který novinku nemůže vystát v prvé řadě kvůli tomu, jak vypadá. Em-dvojka je skutečně jedním z vrcholů designové bizarnosti současných bavoráků a sám bych se nebál říci, že je až odporná. Je to vzhledově neforemné, nepůvabné, smysl nedávající auto a na první pohled by člověk řekl, že se mu ani nedá pomoci. Ale to je kupodivu velký omyl, naopak mu k nápravě stačí docela málo.
Dokázat se to rozhodl Davis Yongwon Lee, bývalý designér Mercedesu, Maybachu nebo Hyudai, který nyní pracuje jako šéfdeisgnér tuningové firmy ADRO zaměřené na aerodynamické úpravy karoserií (jméno firmy je zkratkou Aerodynamic Development Race Optimization, kdyby to někoho zajímalo). Jako automobilový nadšenec si koupil právě M2 pro to, jakým autem je, ale vystát jeho design jako estét nedokáže. A tak se pustil do jeho úprav, přičemž z něčeho, co bylo na počátku soukromou sranda-akcí, se nakonec vyklubal oficiální projekt firmy ADRO. A nedivíme se.
Lee totiž neudělal nic jiného, než vzal červenou a černou lepicí pásku a pokusil se design M2 spravit. Podívejte se sami na to, co dovedl - stačilo pár modifikací předního nárazníku, zadních světel a některých přilehlých částí a auto najednou vypadá o 100 procent lépe. Když to pak viděli jeho kolegové, okamžitě se z toho začaly rodit rendery úpravy, kterou ADRO bude chtít nabídnout zákazníkům. A může to být slušný hit, protože vzhled M2 je proti mysli kdekomu z jejích jinak nadšených majitelů.
Nevěříme přitom ani minutu, že by BMW nemělo dost vlastních schopných designérů, kteří by byli schopni udělat M2 hezčí. Jenže kdyby byla „jen” pěkná, nebyla by dost kontroverzní. A v Mnichově zjistili, že kontroverze prodává, tak se o ní někdy až dost okatým způsobem snaží. Tady to vypadá, jako by tuningové dílo mělo blíž k obvyklé tovární podobě a tovární podoba blíž k šílenému tuningu. Už to říká mnohé. Ale samozřejmě si udělejte vlastní názor, výše řečené je jen naším pohledem na věc.
Současné BMW M2 je opravdu podivné. Foto: BMW
Spravit jeho vzhled přitom není těžké, tady stačila... Foto: ADRO, tiskové materiály
...hora lepicí pásky. Foto: ADRO, tiskové materiály
e zpočátku soukromé iniciativy se nakonec vyklubal oficiální projekt tuningové firmy. Nová podoba auta působí o mnoho atraktivněji. Foto: ADRO, tiskové materiály
Zdroj: ADRO
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před hodinou - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
před 2 hodinami - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
před 4 hodinami - Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 5 hodinami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 16:06 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB