BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled

Není to zdaleka první úprava BMW 1 M, o první komplexní vylepšení renomovaného německého tunera jde ale zcela jistě. Přivítejte Kelleners KS-1S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled

9.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není to zdaleka první úprava BMW 1 M, o první komplexní vylepšení renomovaného německého tunera jde ale zcela jistě. Přivítejte Kelleners KS-1S.

Jméno KS-1S zní jak označení nové zbraně z arzenálu německé armády a realita vlastně není až tak odlišná. Nejnovější dílo Kelleners Sport je totiž upraveným BMW 1 M Coupe, které již v základním provedení nemá ke zbrani daleko. A když se k technickým vylepšením přidá ještě agresivnější vzhled, na světě je něco, co málokoho nechá chladným, ať už v pozitivním, nebo negativním smyslu slova. A tak se pojďme podívat, co vše si pan Kelleners pro nejmenší „eMko” připravil.

Na první pohled praští do očí hlavně vzhled vozu, který vyhlíží ještě o poznání agresivněji než výchozí provedení. Líbit se vám nemusí, je ale třeba mít na paměti, že pan Kelleners je bývalý úspěšný závodník a jeho úpravy rozhodně nejsou založeny na nefunkčních cetkách. Výrazně modifikovaný přední nárazník tak byl připraven v aerodynamickém tunelu a spolu se snížením světlé výšky vozu (probereme dále) se stará jak o snížení aerodynamického odporu v rychlostech nižších, tak zvýšení přítlaku v rychlostech vyšších. Nemá se přitom nikterak „prát” s ostatními aerodynamickými komponenty přímo od BMW.

Další viditelné úpravy už jsou ryze vizuální - jde o bílé pruhy táhnoucí se od přední kapoty přes střechu až po víko zavazadlového prostoru, stejný prvek nechybí ani na bočních prazích, což je místo poněkud neobvyklé. Hrátky s bílou pak pokračují na krytech vnějších zpětných zrcátek a vizuální dojem uzavírají 20" kola Hamburg (k dispozici jsou alternativně i kola Berlin - není nad ryze německé názvy...) o šíři 9" vpředu a 10" vzadu. Obouvají blíže nespecifikované pneumatiky pro výkonné vozy o rozměrech 245/30 R20 vpředu a 265/30 R20 vzadu a nelze jim tak upřít ani snahu zlepšit jízdní vlastnosti.

Jak už to ale u Kelleners Sport bývá, většina změn je technického rázu a pokračovat v jejich představení nemůžeme jinde než u motoru. Ten se dočkal zřejmě především softwarové úpravy, kterou doplňují nové, průchodnější tlumiče výfuku. Výsledkem je posun výkonu ze standardních 250 kW až na 301 kW (410 koní), který pramení z točivého momentu nejvýše 550 Nm (standardně 450 Nm).

Dynamické parametry úpravce nezveřejnil, jisté ale je, že nezůstal je u změn naladění motoru. O jeho lepší využití se dále stará přepracovaný podvozek, jehož vývoj si vzal na starosti přímo Ralf Kelleners. Vyznačuje se mimo jiné nastavitelnými tlumiči, které mají jak měnitelnou tuhost, tak nastavitelnou světlou výšku. Nepochybujeme o tom, že došlo i k dalším změnám, konkrétní recept si ale pan Kelleners nechal pro sebe. Tvrdí pouze, že podvozek zajišťuje vozu jízdní vlastnosti než sériové provedení, navíc díky své nastavitelnosti dokáže vyhovět širšímu spektru využití vozu.

Abychom byli úplní, je třeba dodat, že na úpravy došlo i v interiéru, jen na zveřejněných fotografiích nejsou k vidění. Spolehnout se tedy musíme na tiskové prohlášení tunera, které hovoří o čalounění vnitřku v kombinaci kůže-alcantara s kontrastním bílým obšitím a logem Kelleners Sport „vypáleným” do čalounění opěrek hlavy. Specifický volant, řadící páka a madlo ruční brzdy jsou opět čalouněné alcantarou, pedály a obložení palubní desky pak zavoní po hliníku. Dílo pak dokončují velurové koberečky opět s logem Kellenersovy firmy.

Cenu úpravy neznáme, na tu se musíte přeptat přímo v Německu, jistě se bude odvíjet od toho, jaké všechny úpravy budete požadovat. Pokud byste si toto dílo chtěli srovnat s jinými výtvory, podívejte se také na 1 M Coupe od TechTecu a nebo si projděte všechny naše dosavadní články o 1 M Coupe, je jich opravdu požehnaně.


BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 1 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 01BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 2 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 02BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 3 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 03BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 4 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 04BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 5 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 05BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 6 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 06BMW 1 M Coupe Kelleners: 410 koní a vražedný vzhled - 7 - Kelleners Sport KS-1S BMW 1 M Coupe 07
BMW 1 M Coupe od Kelleners Sport alias KS-1S

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.