Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alfa Romeo GTV Bi-Motore: Alfa s motorem V12? Tak napůl
8.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pozoruhodným dílem se prezentuje holandský Squadra Tuning. Sexy Alfu GTV vybavil dvěma motory V6, jedním pro každou osu. S 487 koňmi jede jako ďas.
Mezi všemožnými tunery se zejména v posledních letech stalo zvykem volit při úpravách cestu nejmenšího odporu. Trochu jiný software řídící jednotky, pár kousků plastu, jiný volant, zuřivé jméno a na světě je skoro nové auto. Proč ne, ale poctivá úprava podle nás vypadá jinak - snaží se jít do samé podstaty techniky vozu a nebo se ji dokonce pokouší pozměnit. Právě druhou cestu zřejmě nejraději volí Stephan Lenior, jehož firma Squadra Tuning se blýskla zásadně přepracovanou Alfou GTV. Má totiž celkem dvanáct válců, dva motory a pohon všech kol.
Lenior s úpravou poprvé vyrukoval již loni, a tak pro vás možná nejde o úplnou novinku. Nedávno se ale Alfě GTV Bi-Motore, jak si celé dílo říká, věnoval holandský Autoweek, a tak o ní víme mnohem více a prohlédnout si ji můžete i na vcelku popisném videu. Pojďme ale začít pěkně od podlahy.
Sama Alfa Romeo GTV V6 není zrovna slabým autem. Je to sice spíše stylové GT než nějaký sporťák, i dnes (nebo spíše především dnes) ale představuje zajímavou kombinaci výkonu, velikosti a hmotnosti. Jenže Stephan Lenior je očividně maximalista a na svou vlastní otázku „Co uděláte, když výkon motoru vašeho vozu není dostatečný?” prezentovanou na webu vlastní firmy odpověděl dosti radikálně a přidal ji prostě druhý motor V6. Své místo si našel tam, kde má GTV běžně zavazadelník, a na světlo světa se začala postupně drát dvanáctiválcová čtyřkolka Alfa Romeo.
Kompletní dokumentaci celé přestavby lze najít na webu Squadra Tuningu (i ten by mimochodem potřeboval nějaký ten tuning...) pouze v holandštině, pokusíme se vám ale to podstatné přiblížit. Pokud jsou naše informace správné, dozadu přišel agregát 3,2 V6 i se svým uchycením z Alfy 166. Vepředu se pochopitelně nachází šestiválec 3,0, který byl do GTV V6 montován již ve výrobě. Každý motor dostal vlastní pětistupňovou převodovku z Lancie Kappa 2,4 JTD, obě pochopitelně se společným ovládáním jedinou řadičkou, stejně tak je tomu i v případě spojky a plynu.
Vůz musel kvůli zásadně těžší zádi dostat i nové brzdy, které pocházejí opět z Alfy 166 a aby tvůrce tohoto vozu alespoň trochu kompenzoval vyšší hmotnost jako celek, zbavil jej veškeré nepotřebné výbavy od elektricky ovládaných sedadel přes klimatizaci až po odhlučňovací materiály, přibyla naopak lehčí kola. Z vnějšku se k tom toho nezměnilo vůbec nic, snad jen velký otvor na víku „kufru”, který přivádí vzduch k chladiči druhého motoru prozrazuje, že vzadu není něco v pořádku...
Podle stvořitele tohoto něžného monstra dávají oba motory dohromady výkon až 487 koní. Těžko říci, jak byl naměřen a tedy jak je tento údaj věrohodný, dynamika ale ostudu rozhodně nedělá - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, na 200 km/h za 14 sekund a teoretická maximální rychlost 299 km/h jsou hodnoty vlastní už vážně míněným sporťákům.
Nevíme, jak se s takto řešenou čtyřkolkou jezdí (synchronizace fungování obou motorů musí být nesmírné složitá), ale auto samo o sobě opravdu jezdí a vůbec ne špatně. To můžete ostatně sami seznat na přiloženém videu, kde se k fungování jednotlivých částí vozu vyjadřuje přímo Stephan Lenior. Žel bohu holandsky, některé věci ale nepotřebují komentář. Třeba to, že uvnitř vozu má veškeré informace o stavu motoru dvakrát a i spouštění každého agregátu má vlastní startovací tlačítko...
Alfa Romeo GTV Bi-Motore
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 39 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva