Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Známý dodavatel převodovek připravil řešení, které má při nízké ceně nabídnout i řízení zadních kol a jejich elektrický pohon.
Společnost ZF je známa hlavně svými automatickými převodovkami používanými hlavně luxusními a sportovními automobily. Její aktuální novinky jsou ovšem zaměřeny spíše na opačný konec nabídky, tedy na vozy mainstreamových značek. Ty mohou nově profitovat z nápravy zvané Modular Rear Axle System, která vychází z předchozího principu semi-vlečných ramen mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Spodní kontrolní rameno ovšem bylo nahrazeno integrálním spojem.
Tento systém umožňuje eliminaci klasických vzpěr. Místo nich je možné použít oddělené pružiny a tlumiče, což kromě lepší ovladatelnosti navyšuje prostor mezi podběhy v zavazadlovém prostoru. Mimo to ZF slibuje, že toto řešení bude pro odebírající automobilky velmi levné. A také komplexní, neboť využít ji mohou vozy osazené hybridním či elektrickým ústrojím. K dispozici pak má být i automobilům poháněným palivovými články.
Samozřejmostí zůstávají i nadále vozy osazené spalovacím motorem, přičemž v jejichž případě je možné sáhnout po nadstavbě s integrovaným elektromotorem. V takovém případě je přitom součástí rovněž jednorychlostní převodovka s diferenciálem, chladicí systém nebo řídicí jednotka. Značky tak mají možnost výroby hybridů s elektrickým systémem 4x4, aniž by výrazně omezily již zmiňovaný prostor v zavazadelníku.
Obdobnou technologii nedávno použila Toyota u čtvrté generace hybridu Prius, konkrétně u verzí osazených právě pohonem všech kol. V případě nápravy ZF je ovšem možné zajít ještě dále než u japonského gigantu, neboť celý systém může ještě doplnit řízení zadní nápravy AKC (Active Kinematics Control). V jeho případě přitom dochází k natočení kol o tři stupně, což zlepšuje ovladatelnost i třeba takové parkování.
Veškeré zmíněné technologie jsou prý připravené k výrobě, bližší informace však ZF zatím nezveřejnilo. Aktuálně tedy nevíme, zda po nové nápravě některá z automobilek již sáhla nebo je teprve ve fázi jednání. Dodat tak můžeme jen poslední informaci, a sice výkon zmiňovaného elektromotoru, který může nabídnout až 204 koní.



Společnost ZF odhalila nový typ zadní nápravy, která může počítat i s integrovaným elektromotorem či řízením zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva