Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo prý vyřešilo problém těžkých baterií, elektřinu uschová přímo v karoserii
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Díky nové koncepci mají příští švédské hybridy vážit o poznání méně než stávající modely s konvenční spalovací jednotkou.
Vypadá to, že budoucnost automobilky Volvo nebude až tak temná, jak se po oznámení čtyřválcového a tříválcového downsizingu mohlo zdát. Má se tak stát díky chytrému skladování elektrické energie, které je zatím naprosto zásadním problémem elektrické mobility. Pokud si přitom aktuálně začínáte ťukat na čelo, na chvíli vás zarazíme.
Švédové totiž do budoucna nepočítají s těžkými bateriemi, které jen ruinují jízdní vlastnosti a svým způsobem víceméně negují veškeré úspory, jakých je elektrický vůz schopen dosáhnout. Místo konvenčních způsobů uchovávání elektrické energie Volvo chystá speciální materiál, který bude tvořen karbonovými vlákny, polymerovou pryskyřicí, nanobateriemi a superkondenzátory. Z tohoto mixu pak bude moci klidně být vytvarována celá karoserie, čímž se ušetří na prostoru i hmotnosti. Automobilka přitom naznačuje, že by mohlo jít až o 15procentní váhovou redukci, díky čemuž by takové Volvo S80 vážilo 1 348 kg namísto stávajících 1 585 kg.
Švédský sedan nezmiňujeme náhodou, neboť právě ten slouží jako demonstrační vozidlo. Volvo se přitom aktuálně rozhodlo kompozitním materiálem nahradit klasické víko a podlahu zavazadelníku, stejně jako částečné zakrytování motorového prostoru. V zadní části tak dosáhlo většího prostoru, přičemž dané komponenty zvládají uschovávat a následně dodávat stejné množství energie, jaké běžně poskytuje autobaterie.
Vpředu pak kompozitní materiál s přehledem nabídne energii systému start/stop, přičemž oproti běžné baterii uspoří na 50 procent hmotnosti. Kromě toho je urychlena i samotná dodávka energie. K dobíjení nových komponentů pak dochází stejnou cestou jako u klasických hybridů - lze tedy využít regenerativní brzdění nebo vůz připojit do zásuvky.
Aktuálně je však těžké říci, kdy dané kompozity půjdou do výroby, či jaké má celé řešení další úskalí. Volvo má sice - společně s dalšími účastníky projektu financovaného EU - za sebou již tři a půl roku vývoje, očividně však stále není na konci. Nás by přitom zajímala hlavně cenová stránka věci, neboť nová karoserie nutně bude dražší než ta stávající. A úspora hmotnosti je sice hezká, ale nikoliv při zběsilé ceně.
Karoserie budoucích modelů Volva zastoupí těžké baterie. Díky kompozitním materiálům tak chystané hybridy sníží svou hmotnost pod úroveň stávajících vozů s konvenční pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva