Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo představilo nový tříválec Drive-E, z 1,5 litru dostane až 180 koní
11.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zcela v duchu downsizingu se nese novinka Volva, která má dorazit nejprve pod kapotu Volva V40 a později také jako základ u modelové řady 60.
Švédská automobilka Volvo pokračuje v downsizingu, jak dokazuje čerstvě představeným tříválcovým turbomotorem Drive-E. Podle tiskové zprávy má nabídnout až 180 koní a je „dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu” motorů. Nové tříválce Drive-E budou mít objem 1,5 litru a jejich hlavním cílem je snížit papírovou spotřebu paliva.
Motory technicky vychází ze čtyřválcových dvoulitrů Drive-E a podle dostupných zpráv se budou moci vyrábět na stejných linkách zároveň se čtyřválci, což znamená jednak levnější výrobu a snazší přizpůsobení se potřebám emisních nařízení - protože požadavkům trhu se dnes automobilky přizpůsobují až na druhém místě. A také je nasnadě, že tříválce budou v podstatě jen kratší čtyřválce.
Podle Michaela Fleisse, viceprezidenta vývoje motorů, budou tyto jednotky splňovat emisní normu Euro VII. V současnosti je jejich vývoj ve stádiu testování prototypů a podle dostupných informací je máme očekávat v nabídce zhruba za dva roky, tedy snad na přelomu let 2016 a 2017.
Modelem, do kterého se budou tyto motory primárně dodávat, bude kombík V40 a jeho nástupce, který přijede na modulární platformě CMA. Primárně pro ni jsou také nové tříválce vyvíjeny. Dá se očekávat jejich spárování s elektřinou pro hybridy a plug-in hybridy, kde nyní pracují čtyřválce. A také by v budoucnosti měly být v nabídce pro vozy řady 60. Doufejme, že tam budou tvořit jen základ palety motorů.
Viceprezident výzkumu a vývoje Peter Mertens hovoří o tom, že „prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti” této automobilky. Asi nemusíme dodávat, jak to se spotřebou paliva skutečně bude - katalogy budou hovořit o nějakých čtyřech litrech paliva na 100 km, kterých Volvo dosáhne v NEDC a v realitě budete rádi, když se dostanete mezi šesti- a sedmilitrovou spotřebu na 100 km. Malým přeplňovaným motorům jsou tyto charakteristiky vlastní. Můžeme jen doufat, že to nebude taková tragédie, jako tříválec TCe od Renaultu...











Tříválec Drive-E je v podstatě kratším čtyřválcem. Na konci Peter Mertens, viceprezident výzkumu a vývoje u Volva
Volvo V40 bude patřit k prvním modelům, které nové tříválce dostanou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle