Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm

(+ video) V8 Duramax pochází od GM a v civilním Chevroletu Silverado jezdí za 15,3 litru nafty. Pro Oshkosh ale má být efektivita vylepšena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm

31.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) V8 Duramax pochází od GM a v civilním Chevroletu Silverado jezdí za 15,3 litru nafty. Pro Oshkosh ale má být efektivita vylepšena.

Nástupce proslulého Humvee již svět pár dnů zná; bude to Oshkosh L-ATV, stroj do značné míry děsivý už svým vzhledem. Je na něm spousta unikátních věcí od podvozku po střechu, jak jsme si přiblížili již dříve, a jedním z pozoruhodných součástí je motor, který se představil světu až nyní. Bude to 6,6litrový osmiválec Duramax, který používá koncern GM do svých heavy-duty pick-up trucků.

Jsou to pick-upy Chevrolet Silverado 2500HD a 3500HD, resp. GMC Sierra 3500HD. Tedy stroje, kterým od FCA konkuruje Ram s 6,7litrovou řadovou šestkou Cummins s 1 219 Nm točivého momentu, od Fordu to jsou F-250 a F-350 s 6,8litrovým osmiválcem Power Stroke o 1 171 Nm. Duramax je z této trojice motorů nejslabší, nabídne „jen” 1 037 Nm.

Také už ale pár let nedostal žádné velké vylepšení, současná verze, označená LML, se používá od roku 2011. K víc než tisícovce newtonmetrů v 1 600 otáčkách přidá 403 koní výkonu ve 3 000 ot./min; omezovač zasahuje ve 3 750 otáčkách. Rozvod je OHV, kompresní poměr 16:1, turbodmychadla jsou dvě a motor je schopen běžet na směs 20 % bionafty a 80 % běžné motorové nafty. Je vybaven selektivní katalytickou redukcí a filtrem pevných částic.

Tenhle motor je také spojen s automatickým šestikvaltem Allison 1000 a delším stálým převodem pro zlepšení spotřeby paliva. Ta v testu Silverada 2500HD amerického TruckTrendu dosáhla 15,4 litru nafty na 100 km v kombinaci, což není málo evropskými měřítky, ale podívejte se znovu na hodnotu točivého momentu. Nevíme ovšem, jak bylo auto zatíženo. Tohle jsou specifikace civilní verze; Oshkosh parametry nezveřejnil, ale motor by měl mít lepší spotřebu paliva, což se bude hodit, má-li J-LTV vážit přes šest tun.

Duramax je stavěn s ohledem na co největší výdrž, je to ostatně motor pro auta na těžkou práci. Generace LML, která je v provozu od roku 2011, jak stojí i výše, má údajně 60 % nových či upravených dílů oproti předchozí generaci LMM. Úpravy se snažily hlavně o zlepšení čistoty výfukových plynů, takže tu přibyly výše zmíněné systémy SCR a DPF.

Motor není žádné pírko, blok je litinový, také ale má vstřikování nafty systémem Common Rail. Hlavy jsou hliníkové a čtyřventilové, turba mají variabilní geometrii lopatek. A v každém případě to jistě bude schopný motor i na nasazení v boji.


Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 1 - duramax 66L V8 LML 02Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 2 - duramax 66L V8 LML 03Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 3 - duramax 66L V8 LML 04Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 4 - duramax 66L V8 LML 01Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 5 - duramax 66L V8 LML 05
6,6litrový Duramax nabídne 1 037 Nm a spotřebu 15,3 litru

Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 6 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 01Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 7 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 02Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 8 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 03Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 9 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 04Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 10 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 05Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 11 - 2015 gmc sierra denali hd duramax 06
GMC Sierra 3500HD je jedním z aut, ve kterém tenhle motor může pracovat...

Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 12 - oshkosh l-atv gen 5 01Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 13 - oshkosh l-atv gen 5 02Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 14 - oshkosh l-atv gen 5 03Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 15 - oshkosh l-atv gen 5 03aTohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 16 - oshkosh l-atv gen 5 04Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 17 - oshkosh l-atv gen 5 05Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 18 - oshkosh l-atv gen 5 06Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 19 - oshkosh l-atv gen 5 07
Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 20 - oshkosh l-atv gen 4 01Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 21 - oshkosh l-atv gen 4 02Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 22 - oshkosh l-atv gen 4 03Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 23 - oshkosh l-atv gen 4 03aTohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 24 - oshkosh l-atv gen 4 04Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 25 - oshkosh l-atv gen 4 05Tohle je diesel pro nový Hummer, má 6,6 l, 403 koní a 1037 Nm - 26 - oshkosh l-atv gen 4 06
... a bude také v Oshkoshi J-LTV, nástupci Humvee

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.