včera | Petr Prokopec
My si na rozdíl od jiných nehrajeme na proroky a budoucnost neznáme. Pokud ale cílem má být „vynulování” emisí CO2 s minimálními negativními dopady, p...
25.3.2025 | Petr Prokopec
Teslu původní test Marka Robera, který instaloval na silnici zeď působící jako její pokračování, nestavěl zrovna do dobrého světla, auto jí prostě pro...
23.3.2025 | Petr Prokopec
Japonci na něm pracovali dvacet let a zdálo se být schůdnou cestou k podstatně vyšší efektivitě. Nakonec se ale zdá, že s ním automobilka zamířil spíš...
21.3.2025 | Petr Prokopec
Zeď je zeď, ale nemusí tak vypadat. Co když na ni namalujete obraz vytvářející dojem, že jde o pokračující silnici? Systémy Tesly spoléhající na kamer...
20.3.2025 | Petr Prokopec
Je to nepochybně posun, byť na řadu nepříjemných otázek od reálné použitelnosti v praxi po vliv na životnost baterií neodpovídá. Ale i kdyby všechno f...
17.3.2025 | Petr Miler
Voliče automatů jsou dnes téměř bez výjimky elektronické, takže ani toto „přepínátko” u „mrtvého” Ferrari pochopitelně nefunguje, navíc neutrální polo...
6.3.2025 | Petr Prokopec
Působí jako pohon pro lokomotivu nebo nákladní auto, určen je ale pro osobní vozy. Pravda, ne silniční, přesto na něj dostanete záruku až do ujetí 39 ...
2.3.2025 | Petr Prokopec
Někteří by v určitých soubojích rádi předem určili vítěze, toho ale ve výsledku beztak vybere až přirozený technický vývoj. Motory aut nejsou výjimkou...
26.2.2025 | Petr Prokopec
Je jasné, že principiálně jiné baterie jsou alfou a omegou další existence elektrických aut, jsou tou stříbrnou kulkou, na kterou se čeká. Problém je ...
24.2.2025 | Petr Prokopec
Není poslední den v roce ani první duben, Stellantis vážně pracuje na výfuku pro elektrická auta. A jeho smyslem není tvorba falešného zvuku, pomoci m...
22.2.2025 | Petr Prokopec
BMW po technické stránce nikdy neztratily úroveň, přesto je tohle velká změna. S novou technikou se mj. zbaví pohonu předních kol, zadokolkami budou ú...
21.2.2025 | Petr Prokopec
Především je třeba říci, že jejich označování za revoluční je přehnané, neboť by zase takovou změnu nepřinesly. Ale budiž, posun vpřed by to byl. Zatí...
18.2.2025 | Petr Prokopec
Žijete v tom, že paliva jako E10 jsou zlem pouze pro starší auta, kterým je holt nutné dopřávat drahé víceoktanové benziny, ve kterých není tolik bilo...
13.2.2025 | Petr Prokopec
Elektrická auta skutečně nejsou žádné novum, začátkem 20. století tento pohon dominoval i díky pohodlnosti, s jakou šlo tyto vozy uvést do chodu. Tent...
7.2.2025 | Petr Prokopec
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky sup...
4.2.2025 | Petr Prokopec
Audi jako by svými nespornými technickými schopnostmi v posledních letech pouze marnilo na vývoj řešení, která vychází vstříc normám. Těm nakonec vyho...
4.2.2025 | Petr Prokopec
Je to nejen neobvyklé, ale i docela nepraktické řešení, a tak si mnozí myslí, že za ním stojí nějaká jiná, zejména konstrukční logika. Podle Petera Ra...
4.2.2025 | Petr Prokopec
Pokud jste si nedávno pořídili nové auto, udělali jste možná lépe, než by vás napadlo. S rokem 2025 přichází další fáze éry, ve které s novým autem do...
27.1.2025 | Petr Prokopec
Tento typ pneumatik není nový a jeho popularita roste, dosud ale byl spojen hlavně se šetřivějšími majiteli obyčejných aut, kteří mění optimální jízdn...
26.1.2025 | Petr Prokopec
Už léta tvrdíme, že auta kombinující spalovací a elektrický pohon jsou tu hlavně proto, aby ohnula výsledky měření normované spotřeby paliva resp. emi...