Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Auta dostanou další airbagy. Dovnitř se už nevejdou, TRW proto vyvinulo vnější
3.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
TRW spolupracuje se Seatem na vývoji vnějších vzduchových vaků. Nejsou určeny pro chodce, mají dále zmírnit následky kolizí pro posádku uvnitř.
Volvo V40 se už nějakou chvíli chlubí vnějším airbagem, ten ale může být posádce vozu celkem ukradený - chrání „jen” chodce. TRW Automotive ale nyní pracuje na vnějším airbagu, který by při kolizi nechránil toho venku, ale cestující uvnitř auta tímto airbagem vybaveného. Důvod pro tento výzkum osvětlil vice-prezident TRW Norbert Kagerer: „Boční srážky tvoří asi 40 % všech nehod na silnicích,” a jak asi tušíte, právě o boční nárazy tu půjde především.
Vnější boční airbagy by měly fungovat na principu předvídání srážky, tedy podobně, jako airbag pro chodce od Volva. Senzory by měly zaznamenat nebezpečí kolize a airbag by měl milisekundy před nárazem vystřelit z prahů směrem nahoru, zhruba do půlky předních i zadních dveří. Kagerer přiznává, že zatím mají největší problém s tím, aby senzory správně vyhodnotily potřebu vystřelení airbagu, což bychom jako největší problém očekávali i my - přece jen, náklady nesprávného vyhodnocení rizika by byly nemalé, auto by kvůli tomu jistě muselo do servisu.
Poměrně velký, dvousetlitrový objem vnějšího airbagu, daný délkou 200 cm, výškou okolo 70 cm a tloušťkou okolo 18 cm by měly naplnit dvě vzduchové patrony. TRW již má patent na speciální vnitřní strukturu vaku, která jej činí pevnějším. Vnitřní tlak vzduchu bude záviset na konkrétním nastavení.
Oproti snímkům však vozy značky Seat nedostanou vnější airbagy jako první. Toto místo bude náležet blíže nespecifikovaným „špičkovým německým sedanům” v případě, že se v testech osvědčí. Bez zajímavosti není ani fakt, že vývoj ve Španělsku probíhá už tři roky a je financován Evropskou unií.
Nejspíš to nebude tak, že po srážce vaše auto, vybavené airbagem, odjede bez škrábance. Jak již bylo zmíněno, cílem je především ochránit lidi uvnitř vozu. Vnější airbagy budou tedy mít stejný účel, jako ty vnitřní, kterých dnes máme v autech spoustu. Jaký bude jejich reálný přínos ale ukážou až nezávislé testy a na ty si asi ještě chvíli počkáme - TRW počítá s větším nasazením tohoto řešení až okolo roku 2020.
TRW by rádo uvedlo vnější airbagy na silnice do roku 2020
Zdroje: TRW, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch