Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice

Slogan Audi je jen marketing, tady ale vážně trochu platí i doslova. Audi díky dvěma novým technickým finesám získává přes stejný maximální výkon citelný náskok při akceleraci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice

30.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slogan Audi je jen marketing, tady ale vážně trochu platí i doslova. Audi díky dvěma novým technickým finesám získává přes stejný maximální výkon citelný náskok při akceleraci.

Na motorovém sympoziu ve Vídni se koncern VW Group jako obvykle docela rozjel. Jako první představil mild-hybridní verzi 1,5litrového čtyřválce, díky které by Němci nemuseli skončit pouze u nabízení tříválcových motorů. Novou budoucnost VW nabízí i turbodieselům, odhalení se dočkala i nová pohonná jednotka 2,0 TDI. A aby toho nebylo málo, máme tu ještě třetí novinku do party, z technického hlediska jasně nejzajímavější.

S novým agregátem totiž vyrukovalo i Audi. Jde o přepracovaný 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, který se stará o pohon modelů RS4 a RS5. V současné době tento agregát produkuje 450 koní a 600 Nm točivého momentu, díky čemuž RS5 s aktivovaným systémem Launch Control zvládne za 2,5 sekundy ujet 14 metrů.

Nyní však pohonná jednotka dostala dvě novinky, které patří mezi klíčová řešení, jež mají udržet spalovací motory pro další léta naživu. Vše zastřešuje podpora 48voltového elektrického okruhu, která umožňuje jednak použití integrovaného a řemenem poháněného startéru/generátoru. Ten pomůže vozu při akceleraci, dokáže se postarat o rekuperaci větší části kinetické energie, dovolí zcela vypnout spalovací motor při jízdě s vyřazenou rychlostí a také pomalý pohyb (např. v městských kolonách) jen na elektřinu.

A jednak jde o doplnění třetího způsobu přeplňovaní s pomocí elektricky poháněného kompresoru. Ten především urychluje reakce na pokyny plynového pedálu a zvyšuje výkon v nejnižších otáčkách. Audi říká, že ztělesňuje „náskok díky technice” nejen obrazně - použit v kupé RS5 za oněch 2,5 sekundy zvládne ujet 16 metrů, čím získává náskok nejen před dosavadním provedením, ale i před čtyřlitrovým V8 TFSI.

Audi vyzdvihuje hlavně nízkou hmotnost. Se 193 kilogramy nová jednotka váží o podstatných 26 kilo méně než předchozí 4,2litrový atmosférický osmiválec. Implementace systémů EAV a RSG přihodila vůči verzi bez elektricky řízeného kompresoru 11 kilogramů, vůči třílitrovému šestiválci pohánějícímu S5 je pak motor těžší o 21 kg. Disponuje ale dvěma turby namísto jednoho, navíc elektrickým kompresorem a ještě je to mild-hybridd.

Je otázkou, kde a kdy se nový agregát poprvé objeví. RS5 Coupé bylo představeno loni v Ženevě, verze RS5 Sportback pro změnu zamířila letos do New Yorku. Němci tehdy v tiskové zprávě žádné motorické novinky nezmiňovali, dá se tedy očekávat, že tento motor menší „ereska” dostanou v rámci faceliftu nebo pro některý z dalších modelových roků

Také se již nějakou tu chvíli mluví o šestiválcové verzi R8, která by zamířila především na čínský trh. Audi to sice popírá, podezřelé prototypy jsme ale viděli a zrovna v Číně by jistá forma hybridizace dávala smysl. Je tedy nakonec možné, že se nového motoru dočkáme nejdříve v R8, to už ale jen věštíme z křišťálové koule...


Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 1 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 01Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 2 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 02Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 3 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 03Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 4 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 04Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 5 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 05Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 6 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 06Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 7 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 07Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 8 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 08Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice - 9 - Audi 2,9 V6 TFSI 2018 nova verze 09
Audi vyrukovalo s evoluční verzí přeplňovaného 2,9litrového šestiválce. Výkon 450 koní zůstává, takové RS5 však s vozem pokryje za stejnou dobu větší vzdálenost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.