Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy
16.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický sedan se dočkal řádné diety, pracuje přitom s výkonem 796 koní. Extrémní dynamice se tak nelze divit.
V případě elektromobilům pravidelně upozorňujeme na dva nedostatky. Tím prvním je nedostačující dojezd, druhým pak příliš vysoká cena. V případě závodních speciálů se ten druhý maže, ten první pak může odstranit uzpůsobených šampionátu na míru těmto vozům. V takové Fomuli E se tedy kvůli dojezdu mění celá auta a ve zbylých chvílích může přijít ke slovu bleskurychlá akcelerace.
Dobře, ta zrovna v docela slabých „Éčkách” nepřichází, ale v novém šampionátu Electric GT, který pro letošek počítá se sedmi závody, ke slovu přijde. Závody se pojedou na vskutku známých tratích, mezi něž patří třeba Nürburgring, Paul Ricard, Assen či Barcelona. Kromě toho se počítá ještě se třemi podniky v Americe, ty ovšem nebudou součástí bodovaného šampionátu.
Každý víkend se přitom bude skládat z jednoho 20minutového tréninku a 60minutové kvalifikace, jenž předcházejí dvěma závodům. Jeden se přitom pojede ve dne, druhý za soumraku, přičemž v obou případech byla vzdálenost vyměřena na 60 kilometrů. Pro výkonné elektromobily to bude vzdálenost na hranici možností jejich dojezdu při využití jejich dynamiky, ale tato meta tu pochopitelně není náhodou.
Momentálně si můžeme představit prvního a vlastně jediného „účastníka zájezdu“, a sice Teslu Model S. Ta odstartovala svůj život jako verze P100D, počítat tedy může s akumulátory o kapacitě 100 kWh. Tesla ovšem provedla řádné okleštění interiéru a vymontovala také další nepotřebné komponenty. Ve výsledku tak závodní provedení zhublo o 500 kg.
Mimo to bylo zapracováno také na podvozku a brzdách, uvnitř pak najdeme i ochrannou závodní klec. O pohon se přitom stará elektrické ústrojí naladěné na 796 koní a 995 Nm, jenž v souladu s onou dietou rozpohybuje vůz z klidu na stovku za pouhé 2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než v sérii. Maximálka pak činí 250 km/h.
Za volantem závodní Tesly Model S se během úvodního představení na veletrhu Autosport International v britském Birminghamu představil Olivier Lombard, vítěz 24 hodin Le Mans v kategorii LMP2 z roku 2011. Ten přitom uvedl, že „řídit EGT Model S bylo více než zábavné a je úžasné vidět, jaká bude budoucnost závodních GT“.
Je samozřejmě jen na vás, zda jeho nadšení sdílíte či nikoliv, stovka za dvě sekundy je ale vážně kalup. My jen dodáme, že v první sezóně šampionátu Electric GT se představí 10 týmů a 20 závodníků (startovat budou i ženy). Jak pak bylo naznačeno, všechny stáje budou používat právě upravené Tesly Model S, které kromě výše zmiňované dostanou i zakázkové pneumatiky Pirelli.













Závodní Tesla Model S se letos představí v první sezóně vlastního šampionátu. Počítá přitom s 795 koňmi, jenž spřáhne s nižší hmotností než sériové provedení
Další fotky lépe odhalují vykuchaný interiér. Či spíše to, co z něj zbylo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 2 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 3 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva