Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan 2015: nová generace naroste ve všech směrech, kromě motorů
13.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV bude delší a prostornější, hmotnost má klesnout pod 1,5 tuny. Proto dorazí maximálně s dvoulitry.
Současné provedení Volkswagenu Tiguan se na trh dostalo již v roce 2007, a tak se začíná blížit ta správná doba k představení nové generace. K tomuto kroku ale hned tak nedojde, neboť podle zdrojů ze zákulisí značky by modernizované SUV mělo dorazit do prodeje až na počátku roku 2015. Stejně jako Golf sedmé generace bude přitom používat platformu MQB, jejíž flexibilita umožní výrazné zvětšení rozměrů - rozvor by dokonce měl narůst ze stávajících 2 604 mm na 2 700 mm.
S touto změnou dorazí větší prostor na zadních sedadlech, počítat ovšem máme pouze s pětimístnou koncepcí. Ta sedmimístná je určena většímu SUV, které se má objevit v roce 2016 a jež zřejmě vzejde z chystaného modelu tuzemské Škody. Délka tohoto SUV by se přitom měla pohybovat někde okolo pěti metrů, aby tak byl zachován patřičný odstup od Tiguanu. Kromě rozvoru se totiž druhá generace protáhne i do délky, aby nabídla větší zavazadelník.
Vzhled obou novinek budou ovlivňovat koncepty Cross Coupe a CrossBlue, přičemž u menšího modelu Volkswagen přistoupí po vzoru Škody Yeti 2014 k rozvětvení nabídky na dvě části. Ta první se zaměří na sportovní eleganci, zatímco druhá se zvažovaným názvem Tiguan Escape bude favorizovat jízdu v terénu. I proto dostane výraznější plasty v oblasti prahů a blatníků a zároveň kvůli lepším nájezdovým úhlům přijde o ochranné plechy vpředu a vzadu.
U „městského“ provedení bychom měli počítat s nárůstem velikosti kol až na 19 palců, které u verze R-Line doprovodí dvojice koncovek výfuku. Chybět pak nebude ani střešní spoiler nebo zadní diody, zatímco poznávacím znamením se stanou blatníky s hranatým vykrojením. Vybrat si přitom budete moci pohon předních nebo všech čtyř kol, z nichž ten druhý staví stejně jako třeba Škoda Octavia 4x4 na páté generaci systému Haldex.
Jelikož díky platformě MQB má jít hmotnost dolů (dokonce pod 1 500 kg), neměl by být překvapením také downsizing pohonných jednotek. V rámci benzinových agregátů lze tak očekávat přeplňované motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI, zatímco turbodiesely zastoupí 1,6litrový a dvoulitrový čtyřválec. Standardem u všech bude systém start/stop, vybrané agregáty pak VW spojí s novým desetistupňovým automatem DSG.
Kromě toho prý máme očekávat příchod verze BlueMotion, stejně jako v nabídce nebude chybět hybridní verze. Obě se samozřejmě zaměří na extrémně nízkou spotřebu, udávané hodnoty ale budou dle tradic Volkswagenu reálnému světu velmi vzdálené. Mimo to značka zvažuje také ostré provedení Tiguan R, zde však nejprve bude třeba analýza poptávky po Audi RS Q3.
Od čtyř kruhů by pak novinka Volkswagenu měla pochytit i um ve zpracování interiéru, který se bude točit okolo nového dotykového displeje. Ten na sebe má vzít podobu tabletu, přičemž určen bude primárně navigaci a audio systému. Klimatizace by totiž měla dostat své vlastní kruhové ovladače.
To jsou prozatím všechny známé novinky, přičemž jejich upřesňování (či naopak vyvracení) můžeme očekávat v průběhu příštího roku. Na ženevském autosalonu by se pak nový Tiguan mohl představit ve formě předprodukčního prototypu, zatímco do Paříže by již dorazila novinka v sériovém balení.
Nová generace Volkswagenu Tiguan se již ukázala na neoficiálních ilustracích. A to včetně verze kupé, která by měla dorazit později
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 2 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 3 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 5 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 6 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis