VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI

Rozhovor s manažery z Wolfsburgu ukazuje, že potentnější verze Pola než GTI se nechystá. Pravděpodobnější je tak ale příchod ostřejšího Golfu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI

11.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozhovor s manažery z Wolfsburgu ukazuje, že potentnější verze Pola než GTI se nechystá. Pravděpodobnější je tak ale příchod ostřejšího Golfu.

Poslední modernizované Polo dostálo svým slibům, poněvadž automobilka nakonec opravdu splnila své předsevzetí o tom, že topmodelu GTI nadělí motor 1,8 TSI a navíc manuální převodovku. Jak řekli, tak udělali. Ve Wolfsburgu se tedy s vrcholným provedením vydali proti všeobecnému proudu downsizingu, čímž také v našich očích směřují vstříc řidičům, kteří mají nejraději co nejlepší spojení se svým vozem. Že tenhle „ďáblík“ bude dělat radost, o tom nepochybujeme, ale znáte nás, nikdy nemáme dost.

Z tohoto důvodu jsme také skládali v potají sázky na ještě ultimativnější verzi, která by mohla být po boku Golfu R dost možná jedním z nejlepších sportovních vozů své kategorie. Všichni jsme ovšem prohráli, neboť nic takového údajně není na programu a to ani v dohledné budoucnosti. Existenci takové verze totiž vyloučili samotní zástupci automobilky v rozhovoru s našimi holandskými kolegy při příležitosti uvedení GTI na jejich trh.

Věčná škoda. Zejména když vezmeme v potaz exkluzivní verzi Polo R WRC Street s dvoulitrem a 220 koňmi, jíž VW prodávalo jen po velmi omezenou dobu a jen několika málo jedincům (vzniklo pouze 2 500 kusů). Nic takového se prý v běžné produkci opakovat nebude. Toto rozhodnutí nám však nepřestane vrtat hlavou, zejména když uvážíme úspěchy závodního Pola R WRC, s nímž VW opanovalo světový šampionát rallye v posledních dvou sezonách.

Pravým důvodem toho bude nejspíš fakt, že automobilka nehodlá pouštět tak malý model do zelí většího Golfu, který v současnosti nabízí coby GTI 220 či 230 koní (Performance) a ve verzi R rovných 300 - tam tedy už s pohonem všech kol. Přitom všichni čekají na ještě ultimativnější produkční variantu R400 s předpokládaným výkonem 420 koní, který jen stále nedostal zelenou. Pokud ale uvážíme, že ruce pryč dávají od Pola R, hned je šance na R400 o něco větší... Nebo ne?

Zatím se tedy, alespoň co se týče Pola, budeme muset spokojit s tím, co je, a sice s výkonem 192 koní a stovkou za 6,7 sekundy, která je verzi GTI vlastní. Ta je (jen pro připomenutí) nabízena ve standardní výbavě s manuálním šestikvaltem a za příplatek nabízí zájemcům o automat možnost připlatit za sedmistupňové dvouspojkové ústrojí DSG. Jeho ceny ostatně také nestojí za ohrnutý nos, neboť je nyní ještě o něco levnější než předtím.


VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 1 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 01VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 2 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 02VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 3 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 03VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 4 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 04VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 5 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 05VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 6 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 06VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 7 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 07VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 8 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 08VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 9 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 09VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 10 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 10VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 11 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 11VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 12 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 12VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 13 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 13VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 14 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 14VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 15 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 15VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 16 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 16VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 17 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 17VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 18 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 18VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 19 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 19VW Polo R „rozhodně nebude”, vrcholem zůstane GTI s 1,8 TSI - 20 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 20
VW Polo R se nechystá, což je trošku škoda. Musíme si tak vystačit s up-sizingovým modelem GTI osazeným jednotkou 1,8 TSI

Zdroj: Telegraaf

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.