Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.
Tip: Prohlédněte si více fotek nového Golfu R včetně motoru a interiéru v galerii živých snímků z oficiální předpremiéry.
Tak to byl opravdu kalup. Ještě před víkendem se o novém Volkswagenu Golf R mnoho nevědělo, pak ale dorazila první oficiální upoutávka, na které „eRko“ zamrkalo diodovými světly. Automobilka naznačila, že pod jeho kapotou by se mohla skrývat technika z nového Audi S3 a mysleli jsme si, že na plné odhalení si ještě chvíli počkáme. Není to třeba - nový Golf R je už venku.
„Osobně” dorazí na autosalon ve Frankfurtu skutečně s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavějśí ovšem je, že Golf R překonává i dárcovské Audi. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než S3 Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy - tedy opět o desetinu rychleji než třídveřové Audi, verzi Sportback pak nakládá dokonce desetinky tři.
V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky.
Zatímco ovšem podvozek DCC je za příplatek, progresivní mechanismus řízení, který je aktivován při sportovním programu stabilizace, dostáváte ve standardu. Stejně jako třeba pohon všech kol Haldex páté generace, elektronický diferenciál XDS, 18palcová litá kola, přední bi-xenony, zadní LEDky, čtyři koncovky výfuku, agresivnější nárazníky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu. Tamtéž pak asi Volkswagen oznámí datum zahájení prodeje, sazkou na jistotu by ale mohl být přelom roku. A co víc, pod stromeček by nový Golf R měl dorazit za nižší cenu, než jakou stál pomalejší předchůdce.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




Nový Volkswagen Golf R svůj potenciál nedává vizuálně příliš najevo. Díky výkonu 300 koní je ale rychlejší než Audi S3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejčtenější články
Škoda neuvěřitelně rozmazává exkrement „propouštění kvůli elektromobilům”, médiím z celého světa vyčítá svá selhání
16.3.2025Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
16.3.2025Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
16.3.2025Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
16.3.2025K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
16.3.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 17:13 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.15. 15:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.15. 10:15 - Truck Daškam
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB