Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme vám mohli představit modernizovaný Volkswagen Polo, přesto tu za tak krátkou dobu máme již několikátou zprávu o jeho motorech. Po velmi příjemném čtení souvisejícím s motorem 1,8 TSI a manuální převodovkou pro verzi GTI si ovšem připravte spíše kapesníky. Ačkoliv německá automobilka vcelku nezvykle u jednoho modelu sáhla po upsizingu, u velké části svého portfolia naopak hodlá uplatnit downsizing.
Asi nedá velkého přemýšlení, aby vám došlo, oč se jedná. Ano, hádáte správně, skutečně bude řeč o novém přeplňovaném tříválci 1,0 TSI. Ten pod kapotou Volkswagenu Polo produkuje 90 a 110 koní, přičemž v prvním případě se dočkáme spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 94 g/km. Tedy údajů, které dozajista rozjasnily celému Bruselu tvář od ucha k uchu.
S ohledem na výše zmíněné je ovšem jasné, že jen u modelů Polo či up! tato pohonná jednotka neskončí. Přesně podle informací, které se objevily již loni v září, ji totiž dostane také Golf. A nejen to, očekávat ji můžeme také pod kapotou Volkswagenu Touran a cestu si najde i do motorových prostorů koncernových sourozenců od Seatu, Škody a dost možná i Audi. Ve stručnosti shrnuto - podle prohlášení lidí z VW se motor má objevit ve všech koncernových modelech, které dnes užívají jednotku 1,2 TSI. A těch je skutečně požehnaně, patří mezi ně třeba i Škoda Yeti.
Daný krok se ovšem dal očekávat. Přeci jen, s litrovým tříválcem je dnes možné koupit Ford Focus a zanedlouho dorazí také Peugeot 308 osazený 1,2litrovým motorem e-THP, který rovněž dostal jen tři válce. Mezi zájemci hledajícími co nejnižší papírové emise by tak byly favorizovány tyto značky, což Volkswagen nehodlá dopustit.
Je však třeba si uvědomit nebezpečí malého obsahu i malého počtu válců. Jakkoliv na papíře vypadá vše působivě, v reálu mohou (a zřejmě i budou) titěrné agregáty trpět dýchavičností. Zvláště při plném obsazení a ve velkých modelech - však tragická byla už naše zkušenost s Cliem 0,9 TCe a v takové chvíli nepomůže ani dieta, kterou Volkswagen díky platformě MQB každé své novince ordinuje.
Jsme proto zvědavi, zda se během prvního testu takto vybaveného Golfu dočkáme stejně negativních reakcí jako právě u Clia. Samotného usednutí za volant bychom se přitom mohli dočkat již velmi brzy, neboť nejprodávanější evropský hatchback by s tříválcem mohl dorazit již do Ženevy.
Čeho se ovšem obávat nemáme, je rozšíření tříválcových turbodieselů. Ty prý podle stejného technika, který prozradil detaily o benzinovém motoru 1,0 TSI, nemáme ve větších modelech čekat. Nejsme si ovšem jisti, zda je toto fakt, který je u Volkswagenu vytesán zlatým písmem do zdi.
Volkswagen Golf je již dvacet let nejprodávanějším švýcarským vozem. Ani bychom se proto nedivili, kdyby se nová tříválcová verze ukázala poprvé právě na autosalonu v Ženevě
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel