Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholná Škoda Kodiaq po dvou letech skončila, důvody není třeba dlouze hledat
7.9.2020 | Petr Prokopec
O jejím konci se mluví už nějaký čas, teď je skutečností. Nějaká forma náhrady má v budoucnu dorazit, podle všeho ale půjde o odvar, současná Škoda Kodiaq RS končí bez náhrady.
Na počátku letošního roku se začalo mluvit o brzkém konci motoru 2,0 BiTDI. To bylo do jisté míry překvapivé, neboť ze zákaznického úhlu pohledu jde o jednu z preferovaných jednotek. Jak ale nejspíše již tušíte, EU a její emisní limity vybíjejí z nabídek jeden zajímavější motor za druhým - ať už kvůli spotřebě resp. emisím CO2 nebo exhalacím skutečných škodlivin. A 2,0 BiTDI je další obětí.
Právě kvůli tomu se zavřela voda nad Škodou Kodiaq RS, která ostatně tento motor jako jediný český zástupce používá. Koncern VW oznámil, že s výrobou agregátu skončí v 25. týdnu letošního roku, tedy v červnu. Sportovně koncipované SUV ovšem mělo zůstat v nabídce až do podzimu. Zájem v minulých týdnech nicméně evidentně převýšil zájem z předchozích měsíců, neboť aktuálně již Kodiaq RS v konfigurátoru nenajdete. A podobně neslavně nejspíše skončíte také u prodejců, neboť mizí i skladové zásoby.
Otázkou nicméně je, co bude dál. Škoda totiž ve chvíli, kdy se objevily první informace o konci motoru, důsledně prohlašovala, že Kodiaq RS jako takový nekončí, teď ale evidentně skončil. Podle aktuálních zpráv by se tato varianta měla vrátit s jiným motorem v rámci faceliftu, ten ale zatím není na pořadu dne. Nejvíce se v souvislosti s ní mluvilo o plug-in hybridní variantě, ovšem prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey nedávno oznámil, že Kodiaq se kombinace benzinového a elektrického motoru „v dohledné době nedočká“. Značka totiž nepředpokládá, že by pro takové provedení existovali zákazníci.
Do jisté míry je to i pochopitelné, neboť na trhu je již plug-in hybridní Superb, stejně jako plug-in hybridní Octavia. K tomu navíc nově přibyl ryze elektrický crossover Enyaq. To je více než dostačující nabídka pro milovníky elektrifikace, další model by víceméně jen kradl klientelu svým příbuzným. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že Kodiaq RS bude muset zamířit jiným směrem. Tím benzinovým to ale s největší pravděpodobností nebude, neboť dvoulitrové TSI by přivedlo do hry ještě více emisí CO2.
Podle všeho tak Kodiaq RS přepřáhne na nový motor 2,0 TDI Evo, jenž pod kapotou Škody Octavia RS TDI dává k dispozici 200 koní. To samozřejmě není nedostačující výkon, oproti stávajícím 237 koním dvakrát přeplňované verze však jde o nemalý deficit. VW Group se nicméně k dieselovým motorům staví zády, sporné je tedy další ladění. Provedení RS tak může vypadnout z nabídky na delší dobu, po kterou budou k dispozici pouze nepřímí nástupci v podobě slabší benzinové či dieselové motorizace.
Jasněji nejspíše bude na sklonku letošního či počátku příštího roku, kdy má být facelift Škody Kodiaq představen oficiálně. Nová nabídka pohonných jednotek bude jasným vodítkem k tomu, zda návrat sportovního SUV máme očekávat či nikoliv. Jakkoliv za ním totiž značka ještě na počátku letošního roku stála, příchod koronaviru mohl dosavadní strategie převrátit vzhůru nohama - v automobilovém světě se šetří na všech úrovních.






Škoda Kodiaq RS skončila kvůli emisím. Značka sice mluví o návratu této verze, její prodejní šéf však vyloučil plug-in hybridní verzi. Ta benzinová pro změnu nedává smysl, nejspíše se tak vrátí diesel, ovšem slabší než dosud. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB