Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Polestar: Švédové postaví peprný hot hatch, s 320 k a stovkou pod 6 s
9.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí deklasovat Ford Focus RS či Audi RS3. Zatím však nevědí, zda tak učiní s pohonem předních kol nebo systémem 4x4.
Polestar již dávno není pouze jméno švédského závodního týmu, ale také název sportovní divize, jež se podepisuje pod modely Volva. Prozatím sice světlo světa spatřil pouze sedan S60 a kombi V60, mimo ně ovšem značka nabízela prakticky u každé řady alespoň tuning motoru. Tato úprava má ovšem aktuálně utrum, neboť skandinávská automobilka přepřáhla ze šestiválců a pětiválců na čtyřválcové motory Drive-E. To ovšem neznamená, že by u „Polární hvězdy“ seděli se založenýma rukama.
Švédové totiž momentálně chystají ostré Volvo V40, jež by nabídlo 320 koní. Tento výkon by přitom měl produkovat dvoulitr, o kterém jsme mluvili včera v souvislosti s hybridní verzí novogeneračního modelu XC90. V jeho případě samozřejmě spalovací jednotku doplňoval elektromotor naladěný na 80 koní, bez něj by se ovšem hatchback mohl snadno obejít. Díky nižší hmotnosti by totiž nabídl lepší dynamiku, jež počítá se sprintem na stovku pod 6 sekund a nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Kromě většího potenciálu v motorovém prostoru by pak V40 Polestar dostalo i poladěný podvozek zahrnující přední rozpěry, tužší pružiny a stabilizátory či stavitelné tlumiče Öhlins. Bezpečné zastavení by si pak na starosti vzaly obří brzdy Brembo, mimo ně by ovšem skandinávský hatchback těžil rovněž z upraveného bodykitu složeného z agresivnějšího čelního nárazníku a zadního difuzoru lemovaného dvojicí koncovek výfuku.
Nejistý je ovšem pohon vozu. Volvo totiž sice může sáhnout po systému 4x4, ten by však přidal na hmotnosti a navíc by zvýšil cenu. V úvodu zmíněný Ford Focus RS přitom dokázal, že i „předohrab“ může nabídnout působivé jízdní zážitky. Je tak dost možné, že Švédové nakonec zvolí tuto koncepci, zvláště když V40 Polestar bude nabízet podobný výkon.
Volvo V40 Polestar se již ukázalo na neoficiálních ilustracích, realita zřejmě jiná nebude
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva