Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 2012: unikla snad kompletní sada fotek, včetně interiéru
26.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volvo těžce nezvládlo postupné odhalování nové V40 a zatímco avizuje úterní premiéru v Göteborgu, venku je už celá sada fotek.
Vypadá to na přílišnou snahu „být jako Audi” a s tím dobrým si vzít i to špatné. Odhalování nového Volva V40, o kterém se již delší dobu hovoří jako o švédské Sportbacku, totiž velmi nápadně připomíná způsob, jakým se představuje světu nové Audi A3.
Také u Volva loni začali oficiálním avízem s první fotkou zaplachtovaného vozu, to je ale dosud jediný materiál k V40 2012, který je k dispozici na webu automobilky pro média. Než se Švédové stačili nadát, dostali jejich krajané z tamní edice magazínu Auto Motor und Sport do éteru první fotky nemaskovaného auta a i když šlo ve většině případů o snímky neaktuálního prototypu, klíčové linie tak jako tak zachycovaly.
Automobilka se pak situaci pokusila „vylepšit” zveřejněním nicneříkajícího videa, záhy se ale ven dostaly první dvě oficiální fotky. Co na to Volvo? Dělá, jakoby nic a včera přišlo s dalším zvláštním videem a oznámením, že nový model odhalí v úterý. Neuběhl přitom ani celý další den a v éteru je hned patnáct oficiálních fotek. A přesně ty vám dnes nabízíme.
Ještě lépe si tak můžeme prohlédnout design švédské novinky, který na jednu stranu nepřináší žádná velká překvapení (kráčí ve šlépějích modelu S60/V60), na druhou stranu mu nelze upřít jistou eleganci. Za sebe musím říci, že láskou k podobným „třídním mišmašům” zrovna netrpím, a tak mi ani jakési polokombi-polohatchback z podstaty blízké není. To ale neznamená, že samotné designové linie nejsou líbivé.
Poprvé se můžeme podívat také do interiéru nové V40, kde se ale její autoři příliš neodvázali. Není sice ztvárněný úplně stejně jako v kterémkoli z dnešních modelů, podobnost opět zejména s S60/V60 je ale značná. K dispozici je zatím jen pohled na přední část vnitřku, ta zadní by ale měla nabídnout místo pro další tři cestující a vzhledem k pojetí vozu by ho mělo být více než dost.
Fotky jsou bohužel stále to jediné, co vám k nové V40 můžeme ukázat. Jejich úniky dosud nikdy neprovázely jakékoli konkrétnější specifikace, pokud ale zapojíme fantazii, alespoň základní technické informace dohromady dáme.
Vlastně známe aspoň délku vozu, 4,5 metru, která je tedy jen o 2 centimetry menší než u současného kombi V50. Spekuluje se přitom o tom, že V40 celou současnou řadu S40/V50 nahradí a Volvo si nechá mezi kompakty krom dnešní novinky pouze třídvéřovou C30. Všechno ale nakonec může dopadnout jinak.
Vzhledem k aktuálním zeleným náladám Volva nelze očekávat, že by se ve V40 objevil nějaký pořádný motor, však sama automobilka do budoucna počítá pouze s tří- a čtyřválci i do modelů vyšších řad. Sázka na agregáty D3/D4 a T3/T4 jako počáteční nabídku motorizací tedy pravděpodobně nebude scestná. Mezi převodovkami lze očekávat základ v podobě klasického manuálu, už přiložené snímky ale ukazují, že chybět nebude ani automat PowerShift sdílený s Fordem. Jestli V40 zůstane pouze u pohonu předních kol, nebo za příplatek nabídne i obě hnané osy, je zatím otázkou. Vsadili bychom si ale na to druhé.
Stoprocentně lze očekávat spoustu aktivních i pasivních bezpečnostních systémů - záležitosti jako ASC (Advanced Stability Control - systém pokročilé kontroly stability) určitě, zvláštnosti typu Pedestrian Detection System (systém detekující chodce ve vozovce) pak dosti pravděpodobně.
To všechno se ale dozvíme v úterý, tedy pokud se do té dob nestanou věcí veřejnou další tajemství Volva. Minimálně co do vzhledu nás ale na nové V40 nepřekvapí už vůbec nic.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Takto se nové Volvo V40 odhalilo „samo”
A takto na to ještě včera šla automobilka. Buď je zcela mimo realitu, nebo až moc dobře ví, co dělá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva