Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI

Novinka vycházející z verze Grand Lavida navýšila světlou výšku o 30 mm, pozměnila vizáž a rozšířila výbavu. K mání ale bude jen za Velkou zdí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI

5.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka vycházející z verze Grand Lavida navýšila světlou výšku o 30 mm, pozměnila vizáž a rozšířila výbavu. K mání ale bude jen za Velkou zdí.

Móda víceméně silničních aut s vizáží off-roadových speciálů nezasáhla pouze Evropu, ale prakticky celý svět. Divit se tak nemůžeme ani čínskému zastoupení koncernu Volkswagen, že uvedlo do prodeje model Cross Lavida. Ten se objevuje prakticky na konci životního cyklu celé modelové řady, neboť k představení sedanu došlo již v roce 2008. Loni ovšem značka přišla s rozsáhlou modernizací, čímž máme jistotu, že alespoň pár let novinka v prodeji vydrží.

Samotný sedan ovšem není skutečným základem pro pseudo-terénní kombík. Tím se stal model Grand Lavida, který Volkswagen představil letos v dubnu. Zatímco ovšem dárcovský vůz lze objednat s celou řadou motorů, pod kapotou novinky najdeme pouze benzinový čtyřválec 1,4 TSI produkující 140 koní. Vybírat ovšem bude možné mezi manuálem a automatem, přičemž základ má stát přibližně 140 000 yuanů (cca 447 tisíc korun).

V rámci výbavy je možné očekávat modifikované nárazníky, boční prahy či přidané ochranné plastové lemy zvenčí a polokožené čalounění, audio systém nebo klimatizaci uvnitř. Po stránce technické a bezpečnostní pak Cross Lavida nabídne šest airbagů, ESP, monitoring tlaku v pneumatikách, tempomat nebo asistent rozjezdu do kopce.

Počítat také můžete se světlou výškou navýšenou o 30 mm, změn se ovšem dočkaly také ostatní rozměry. Tedy s výjimkou rozvoru, který zůstal na identických 2 610 milimetrech. Jinak je ovšem novinka o 13 mm delší (4 467 mm versus 4 454 mm), o 22 mm širší (1 765 mm versus 1 743 mm) a logicky i vyšší (1 490 mm versus 1 465 mm).

Výroba i prodej budou zahájeny ještě letos, mimo hranice země se ovšem Cross Lavida zřejmě nepodívá. A pokud ano, pak rozhodně nezamíří do Evropy, ale spíše do Brazílie či obdobných zemí považovaných za obvykle za „rozvíjející se”.


Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 1 - VW Cross Lavida for China 01Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 2 - VW Cross Lavida for China 02Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 3 - VW Cross Lavida for China 03Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 4 - VW Cross Lavida for China 04Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 5 - VW Cross Lavida for China 05Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 6 - VW Cross Lavida for China 06Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI - 7 - VW Cross Lavida for China 07
Nový Volkswagen Cross Lavida vychází ze standardního kombíku. Je však více vzdálen od země a dostal i populární ochranné lemy karoserie

Zdroj: Auto.Blog.rs

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše