Toyota Land Cruiser: v duchu tradic

Po vzoru královského Land Cruiseru V8 se nová generace menšího „landu“ drží techniky, která umožňuje tomuto vozu kromě pohodlného cestování na silnici i výjimečnou prostupnost terénem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Land Cruiser: v duchu tradic

9.10.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Toyota Land Cruiser: v duchu tradic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po vzoru královského Land Cruiseru V8 se nová generace menšího „landu“ drží techniky, která umožňuje tomuto vozu kromě pohodlného cestování na silnici i výjimečnou prostupnost terénem.

Dvě karoserie a dva motory

Nová generace Land Cruseru proto přináší zákazníkům tradiční hodnoty v podobě rámové konstrukce v kombinaci s moderními technologiemi technologie, které by měly zpříjemnit cestování.Na starém kontinentu se velká terénní Toyota představuje hned ve dvou verzích. Pětidveřovou sedmimístnou pohání turbodiesel 3,0 l D-4D o výkonu 127 kW kombinovaný alternativně s pětistupňovou samočinnou nebo šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Druhou variantu se třemi dveřmi pohání zážehový šestiválec 4,0 l Dual VVT-i (205 kW) spojený se samočinnou pětirychlostní převodovkou.

Třídveřová varianta je na délku dlouhá 4315 mm při rozvoru 2455 mm, pětidveřová se třetí řadou sedadel zapustitelnou do podlahy má délku 4760 mm a rozvor 2790 mm. Nová karoserie se může pochlubit větší tuhostí nosné struktury, která se zvýšila o 11%. Změn doznal také podvozek nového Land Cruiseru, když byla upravena charakteristika pérování pro zabezpečení komfortnějšího pohybu po běžných silnicích. Upravené lichoběžníkové zavěšení předních kol a víceprvkové zavěšení zadní tuhé nápravy jsou obdobně jako u většího LC V8 vybaveny novým systémem tzv. elektronicky modulovaného kineticko dynamického zavěšení (KDSS), který optimalizuje činnost obou stabilizátorů. Ve vrcholné verzi bude vůz vybaven adaptivním pérováním s proměnlivou charakteristikou AVS (Adaptive Variable Suspension) ve spojení se systémem minimalizace bočního náklonu RPC (Roll Posture Control), které řidiči nabízí volbu ze tří různých charakteristik nastavení tlumičů.

Elektroničtí pomocníci do terénu

Novinkou je také systém Multi-Terrain Select, který samočinně upravuje výkon, případně vůz přibrzďuje ve snaze optimalizovat výkonnost vozu v závislosti na různých typech povrchů při jízdě v terénu. Nabízí se rovněž Multi-Terrain Monitor, zobrazující v reálném čase obrázky z okolí vozu zachycované prostřednictvím čtyř kamer a tím poskytující více informací o terénu v okolí. Vnitřní displej ukazující úhel natočení předních kol zase umožňuje mít více pod kontrolou směřování jízdy a tak řídit vůz bezpečněji. Dalším systémem, pomáhajícím při jízdě v náročném terénu, je zařízení Crawl Control pro vozidlo se zážehovým motorem, nabízející řidiči volbu z pěti režimů pro pomalou jízdu v terénu bez potřeby ovládat pedály plynu a brzdy. Tento systém může řidiči pomoci vyprostit vůz, když zapadne v bahně nebo písku.

Uvedení nové Toyoty Land Cruiser na český trh je plánováno na konec roku a u prodejců si budete moci objednat jak klasickou pětidveřovou verzi, tak i třídveřovou variantu se základní výbavou.


Toyota Land Cruiser: v duchu tradic - 1 - lowres_LAN_FMS_001_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 2 - lowres_LAN_FMS_002_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 3 - lowres_LAN_FMS_004_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 4 - lowres_LAN_FMS_005_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 5 - lowres_LAN_FMS_006_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 6 - lowres_LAN_FMS_007_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 7 - lowres_LAN_FMS_008_09_EXTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 8 - lowres_LAN_FMS_009_09_INTToyota Land Cruiser: v duchu tradic - 9 - lowres_LAN_FMS_010_09_INT

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.