Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Budoucností úprav aut má být „krabička”, která snadno přidá motoru až stovky koní
2.11.2020 | Petr Prokopec
Zapomeňte na chiptuning. I ten sice výkon přidá snadno, ale zase tak moc ho není. Toto řešení je instalovatelné jen o málo složitěji a auto dynamicky posune do úplně jiných sfér.
Porsche skoro přesně před dvěma lety skončilo s dieselovými motory. Ty se u něj příliš neohřály, neboť vůbec poprvé je automobilka použila o pouhých deset let dříve. Hlavně v jeho SUV si našly docela dost zákazníků, Porsche se ale do budoucna rozhodlo dát přednost hybridizaci, jejímž výsledkem jsou současné motory jako Panamera či Cayenne. Hybridní 911 v tuto chvíli striktně odmítá, právě na ní ale firma Vonnen Performance založená známější společností Elephant Racing prezentuje své hybridní řešení, které označuje za budoucnost úprav aut. A možná ani moc nepřehání.
Podstatou úpravy je dodatečně instalovatelný hybridní modul, který je složen z baterie o velmi nízké kapacitě 1 kWh a elektromotoru o výkonu 175 koní. S dojezdem čistě na elektřinu tedy nelze počítat, o ten tu ale nejde. Smyslem úpravy je zlepšení akcelerace vozu v běžných situacích, a to novinka zvládá na výbornou.
Je tomu tak i díky minimálnímu nárůstu hmotnosti. Oproti základu má být konvertované Porsche 911 Carrera těžší jen o čtyři procenta, tedy nějakých 50 až 60 kilogramů. Instalace jednotky MGU na místo originálního setrvačníku přinesla krátkodobé, ale zásadní zvýšení dostupného výkonu v otáčkách, kde se spalovací motor teprve rozbíhá nebo naopak v momentě maximálního výkonu. To samozřejmě nemalou měrou ovlivňuje jízdní dynamiku. Zatímco standardní Carrera generace 991 zvládá sprint na stovku za 4,4 sekundy, hybridní provedení má na to potřebuje rovné 3 sekundy.
Vonnen postupně rozšiřuje škálu aut, do kterých lze toto řešení nainstalovat, a tak je momentálně k dispozici i do modelů Boxster či Cayman či starších 911 včetně některých vzduchem chlazených modelů. Dočkat se mají také modely dalších značek podle toho, jací zákazníci budou o tuto věc jevit zájem. A dá se očekávat, že jich bude jen přibývat, uvážíme-li, kolik z dnes dospělých lidí vyrostlo na podobně fungujících „boostech” z her jako Need For Speed a jim podobných.
Vonnen navíc počítá s dalšími fázemi úprav, limity zde prakticky neexistují. Například při zvýšení hmotnosti 6,2 procenta by elektromotor měl nabízel až 350 koní. S tímto potenciálem pod kapotou se v případě základní 911 bavíme o akceleraci na stovku za 2,6 sekundy. Dále je třeba dodat, ze instalace hybridního ústrojí je velmi jednoduchá. Jakkoli je vmáčknuto mezi spalovací motor a převodovku, s plochým šestiválcem dvoustranně nekomunikuje. Přepsána nebyla ani řídicí jednotka, vůz tedy má nadále disponovat stejnou charakteristikou jako dříve. Řešení pouze na základě vstupních informací přidává výkon tam, kde je třeba a při deceleraci získává elektřině díky rekuperaci.
Vypadá to jednoduše, chytře a účinně - i když ony stovky koní nebudete mít k dispozici neustále, kdo nakonec potřebuje maximum výkonu jindy než při pár ostrých rozjezdech či předjetích? Nedostatkem ale může být cena, přidání 175 koní stojí v přepočtu okolo 1,7 milionu Kč, proto ostatně zatím míří jen na majitele drahých Porsche. Dá se ale očekávat, že ceny klíčových komponentů pro tuto modifikaci budou postem času jen klesat a pro slabší auta může být podstatným plus i nižší a tedy levnější zvýšení výkonu.

















Společnost Vonnen Performance předvádí řešení, které má do budoucna umožnit relativně jednoduše přidávat autům stovky koní výkonu navíc. Foto: Vonnen Performance
Zdroj: Vonnen Performance
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 10 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 6 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 8 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 9 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva