Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka

Při hledání nejbezpečnějšího nového auta roku 2017 bez ohledu na třídu se překvapení nekoná. V případě vůbec nejbezpečnějšího portfolia ale ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka

11.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka

/

Foto: Volvo

Při hledání nejbezpečnějšího nového auta roku 2017 bez ohledu na třídu se překvapení nekoná. V případě vůbec nejbezpečnějšího portfolia ale ano.

Loňský rok byl pro Euro NCAP nejrušnějším v celé historii této organizace. Nárazovými testy prošlo téměř sedmdesát vozů, přičemž ne všechny uspěly. V tomto ohledu asi největší kontroverze nastala po posledním kole, ve kterém nová Dacia Duster získala pouze tři hvězdy, a stárnoucí Fiat Punto, který přišel na trh již v roce 2005, dokonce neobdržel jedinou.

Neznamená to ovšem, že by tato auta byla pojízdnou rakví, do takové reputace mají přeci jen poněkud daleko. Za tristními výsledky stojí především absence prvků, jež Euro NCAP začalo vyžadovat - primárně jde o autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů. Ani jednu tuto technologii by přitom člověk nečekal u vozů, jež se snaží oslovit zákazníka hlavně cenou.

Na jedné straně lze samozřejmě chápat snahu bruselské organizace o zvýšení bezpečnosti na silnicích. Nicméně je otázkou, zda je nutné nutit všechny mít je ve výbavě. Jsou vozy a lidé, kteří je nechtějí a nikdy nevyužijí, jiní se na ně zase začnou spoléhat tolik, že přestanou dávat pozor na dění okolo. Jistě už zaslechli někoho říkat, že monitoring jízdních pruhů a hlídání vzdálenosti je prima, stačí je zapnout a člověk může bezpečně začít koukat do mobilu.

Euro NCAP ovšem zisk pro marketingová oddělení nadmíru důležitých pěti hvězd instalací autonomních brzd či monitoringu jízdních pruhů podmiňuje. První zmíněná technologie se podílí na hodnocení ochrany dospělých, chodců i elektronických berliček, tedy tří kategorií ze čtyř. Tou poslední je ochrana dětí, kterou kupodivu neovlivňuje.

To jen dokazuje, že v Bruselu se vše neměří dle stejného metru. Ostatně ten dvojí užívá Euro NCAP oficiálně, od letoška totiž automobilky mohou své vozy přihlásit k testům ve standardním stavu i s příplatkovým bezpečnostním paketem. V takovém případě již na instalaci autonomních brzd většinou dochází, což logicky zvedá hodnocení o hvězdu či dvě výše. Nemění se však ani tuhost karoserie, ani třeba počet airbagů.

Můžeme pak ještě dodat, že na celkovém hodnocení se ochrana chodců podílí 40 procenty, všechny tři zbývající kategorie pak rovnoměrně dvaceti. To by ale pro úvod mohlo stačit, nyní již přistupme k jádru věci. Tedy k vyhlášení nejbezpečnějších aut za minulý rok, samozřejmě dle kritérií Euro NCAP. Jednotlivé vozy si přitom v rychlosti probereme dle abecedního pořadí.

Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.

Stručný přehled výsledků nejbezpečnějších aut roku 2017 dle Euro NCAP


Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 1 - Euro NCAP Best in Class 2017 01Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 2 - Euro NCAP Best in Class 2017 02Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 3 - Euro NCAP Best in Class 2017 03Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 4 - Euro NCAP Best in Class 2017 04

Detailní výsledky jednotlivých oceněných vozů

Opel Crossland X

Crossland X dosáhl nejlepšího hodnocení mezi malými MPV, mezi sedmičkou „vyvolených“ za rok 2017 je však nejhorší. Nestojí za tím ani tak absence nějakého elektronického systému (ačkoliv u dospělých autonomní brzdy nebyly započítány), jakožto spíše horší ochrana, se kterou mohou počítat cestující na zadních sedadlech při nárazu celou částí přídě nebo ve chvíli, kdy do vás jiné auto narazí zezadu.

Tabulka s klíčovými výsledky Opelu Crossland X

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 5 - Euro NCAP Best in Class 2017 05Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 6 - Euro NCAP Best in Class 2017 06Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 7 - Euro NCAP Best in Class 2017 07Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 8 - Euro NCAP Best in Class 2017 08

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 9 - Euro NCAP Best in Class 2017 09Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 10 - Euro NCAP Best in Class 2017 10Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 11 - Euro NCAP Best in Class 2017 11Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 12 - Euro NCAP Best in Class 2017 12Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 13 - Euro NCAP Best in Class 2017 13Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 14 - Euro NCAP Best in Class 2017 14Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 15 - Euro NCAP Best in Class 2017 15

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Opelu Crossland X na stránkách Euro NCAP.

Subaru Impreza

Impreza se pyšní prakticky identickými výsledky jako spřízněný model XV, rozdíl najdeme pouze v kategorii chodců. Těm je v tomto případě nabízena nižší ochrana kvůli nižší světlé výšce. I když vše má své pro a proti. Zatímco totiž při nárazu hlavou je Impreza hodnocena lépe, vůči pánvím pěších je již její lem kapoty daleko nepřátelštější. Přesto však jde o jeden z nejlepších výsledků vůbec.

Tabulka s klíčovými výsledky Subaru Impreza

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 16 - Euro NCAP Best in Class 2017 16Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 17 - Euro NCAP Best in Class 2017 17Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 18 - Euro NCAP Best in Class 2017 18Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 19 - Euro NCAP Best in Class 2017 19Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 20 - Euro NCAP Best in Class 2017 20

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 21 - Euro NCAP Best in Class 2017 21Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 22 - Euro NCAP Best in Class 2017 22

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Subaru Impreza na stránkách Euro NCAP.

Subaru XV

Co dodat k modelu XV? Snad jen tolik, že stejně jako Impreza exceluje díky bezpečnostnímu balíčku EyeSight, s nímž je možné počítat již ve standardu. I to je - stejně jako systém pohonu všech kol - důvod, proč je Subaru s cenami o trochu výše než zejména evropská konkurence. Je tedy jen otázkou, co je pro vás priorita - pokud však bezpečnost, neuděláte v případě modelů Impreza a XV chybu.

Tabulka s klíčovými výsledky Subaru XV

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 23 - Euro NCAP Best in Class 2017 23Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 24 - Euro NCAP Best in Class 2017 24Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 25 - Euro NCAP Best in Class 2017 25Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 26 - Euro NCAP Best in Class 2017 26Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 27 - Euro NCAP Best in Class 2017 27

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 28 - Euro NCAP Best in Class 2017 28Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 29 - Euro NCAP Best in Class 2017 29Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 30 - Euro NCAP Best in Class 2017 30Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 31 - Euro NCAP Best in Class 2017 31Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 32 - Euro NCAP Best in Class 2017 32Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 33 - Euro NCAP Best in Class 2017 33Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 34 - Euro NCAP Best in Class 2017 34Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 35 - Euro NCAP Best in Class 2017 35

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Subaru XV na stránkách Euro NCAP.

Volvo XC60

Volvo nám už svého času předvedlo, že XC60 je bez nadsázky jako tank a EuroNCAP to jen potvrdil. Nejbezpečnější vůz loňského roku exceloval ve všech kategoriích, i když v rámci ochrany chodců se musí sklonit před dvojicí Subaru. Jinak ale nedalo Volvo důvod ke kritice v žádné kategorii, ačkoliv je třeba dodat, že za nadmíru působivým hodnocením stojí i přítomnost snad všech elektronických systémů, které jsou v současnosti v prodeji. To ale rozhodně neberte jako vadu na kráse, spíše jen osvětlení skutečnosti, proč je XC60 tak dalece před ostatními.

Tabulka s klíčovými výsledky Volva XC60

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 36 - Euro NCAP Best in Class 2017 36Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 37 - Euro NCAP Best in Class 2017 37Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 38 - Euro NCAP Best in Class 2017 38Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 39 - Euro NCAP Best in Class 2017 39Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 40 - Euro NCAP Best in Class 2017 40

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 41 - Euro NCAP Best in Class 2017 41Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 42 - Euro NCAP Best in Class 2017 42Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 43 - Euro NCAP Best in Class 2017 43Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 44 - Euro NCAP Best in Class 2017 44Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 45 - Euro NCAP Best in Class 2017 45Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 46 - Euro NCAP Best in Class 2017 46Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 47 - Euro NCAP Best in Class 2017 47Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 48 - Euro NCAP Best in Class 2017 48

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volva XC60 na stránkách Euro NCAP.

VW Arteon

Někoho nejspíše zaskočí, že Volkswagen může být v rámci roku 2017 považován za automobilku vyrábějící nejbezpečnější vozy. Na prvních příčkách v daných segmentech skončily hned tři vozy, přičemž Arteon vládne těm luxusnějším. I proto poráží také své levnější sourozence, vůči nimž má na palubě i více asistenčních systémů. Stran toho je lépe hodnocen také při ochraně chodců, děti jsou ale více v bezpečí jinde.

Tabulka s klíčovými výsledky VW Arteon

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 49 - Euro NCAP Best in Class 2017 49Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 50 - Euro NCAP Best in Class 2017 50Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 51 - Euro NCAP Best in Class 2017 51Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 52 - Euro NCAP Best in Class 2017 52Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 53 - Euro NCAP Best in Class 2017 53

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 54 - Euro NCAP Best in Class 2017 54Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 55 - Euro NCAP Best in Class 2017 55Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 56 - Euro NCAP Best in Class 2017 56Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 57 - Euro NCAP Best in Class 2017 57Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 58 - Euro NCAP Best in Class 2017 58Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 59 - Euro NCAP Best in Class 2017 59Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 60 - Euro NCAP Best in Class 2017 60Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 61 - Euro NCAP Best in Class 2017 61

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW Arteon na stránkách Euro NCAP.

VW Polo

Polo figuruje v obchodní třídě malých vozů, kde cena je jednou z priorit. Je proto více než působivé, že i přesto dokázalo hodnocením v rámci jednotlivých kategorií dorovnat zmíněný Arteon. Horší je pouze při ochraně chodců a v rámci elektronických berliček, což není překvapivé - standardně jsou totiž nabízeny pouze autonomní brzdy, nikoliv monitoring jízdních pruhů. A tolik lidí si za něj nepřiplatí, aby jej Euro NCAP akceptovalo.

Tabulka s klíčovými výsledky VW Polo

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 62 - Euro NCAP Best in Class 2017 62Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 63 - Euro NCAP Best in Class 2017 63Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 64 - Euro NCAP Best in Class 2017 64Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 65 - Euro NCAP Best in Class 2017 65Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 66 - Euro NCAP Best in Class 2017 66

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 67 - Euro NCAP Best in Class 2017 67Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 68 - Euro NCAP Best in Class 2017 68Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 69 - Euro NCAP Best in Class 2017 69Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 70 - Euro NCAP Best in Class 2017 70Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 71 - Euro NCAP Best in Class 2017 71Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 72 - Euro NCAP Best in Class 2017 72

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW Polo na stránkách Euro NCAP.

VW T-Roc

Malé SUV jako jediné zvládlo dorovnat Volvo XC60 v rámci ochrany dětí. V kategorii pěších jej pak dokonce předčilo, méně elektroniky ve standardu však již T-Roc poslalo za záda švédského tanku. Kromě toho je také nutné dodat, že při nárazu celou přídí či její částí nabízí vůz jen adekvátní, nikoliv prvotřídní ochranu. To se však již pomalu snažíme nalézt chybu i tak, kde není. Tím jsme na konci výčtu těch nejlepších.

Tabulka s klíčovými výsledky VW T-Roc

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 73 - Euro NCAP Best in Class 2017 73Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 74 - Euro NCAP Best in Class 2017 74Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 75 - Euro NCAP Best in Class 2017 75Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 76 - Euro NCAP Best in Class 2017 76Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 77 - Euro NCAP Best in Class 2017 77

Záběry s následky jednotlivých testů

Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 78 - Euro NCAP Best in Class 2017 78Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 79 - Euro NCAP Best in Class 2017 79Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 80 - Euro NCAP Best in Class 2017 80Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 81 - Euro NCAP Best in Class 2017 81Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 82 - Euro NCAP Best in Class 2017 82Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 83 - Euro NCAP Best in Class 2017 83Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka - 84 - Euro NCAP Best in Class 2017 84

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW T-Roc na stránkách Euro NCAP.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.