Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou nejbezpečnější nová auta podle EuroNCAP. Vládne tu jedna značka
11.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při hledání nejbezpečnějšího nového auta roku 2017 bez ohledu na třídu se překvapení nekoná. V případě vůbec nejbezpečnějšího portfolia ale ano.
Loňský rok byl pro Euro NCAP nejrušnějším v celé historii této organizace. Nárazovými testy prošlo téměř sedmdesát vozů, přičemž ne všechny uspěly. V tomto ohledu asi největší kontroverze nastala po posledním kole, ve kterém nová Dacia Duster získala pouze tři hvězdy, a stárnoucí Fiat Punto, který přišel na trh již v roce 2005, dokonce neobdržel jedinou.
Neznamená to ovšem, že by tato auta byla pojízdnou rakví, do takové reputace mají přeci jen poněkud daleko. Za tristními výsledky stojí především absence prvků, jež Euro NCAP začalo vyžadovat - primárně jde o autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů. Ani jednu tuto technologii by přitom člověk nečekal u vozů, jež se snaží oslovit zákazníka hlavně cenou.
Na jedné straně lze samozřejmě chápat snahu bruselské organizace o zvýšení bezpečnosti na silnicích. Nicméně je otázkou, zda je nutné nutit všechny mít je ve výbavě. Jsou vozy a lidé, kteří je nechtějí a nikdy nevyužijí, jiní se na ně zase začnou spoléhat tolik, že přestanou dávat pozor na dění okolo. Jistě už zaslechli někoho říkat, že monitoring jízdních pruhů a hlídání vzdálenosti je prima, stačí je zapnout a člověk může bezpečně začít koukat do mobilu.
Euro NCAP ovšem zisk pro marketingová oddělení nadmíru důležitých pěti hvězd instalací autonomních brzd či monitoringu jízdních pruhů podmiňuje. První zmíněná technologie se podílí na hodnocení ochrany dospělých, chodců i elektronických berliček, tedy tří kategorií ze čtyř. Tou poslední je ochrana dětí, kterou kupodivu neovlivňuje.
To jen dokazuje, že v Bruselu se vše neměří dle stejného metru. Ostatně ten dvojí užívá Euro NCAP oficiálně, od letoška totiž automobilky mohou své vozy přihlásit k testům ve standardním stavu i s příplatkovým bezpečnostním paketem. V takovém případě již na instalaci autonomních brzd většinou dochází, což logicky zvedá hodnocení o hvězdu či dvě výše. Nemění se však ani tuhost karoserie, ani třeba počet airbagů.
Můžeme pak ještě dodat, že na celkovém hodnocení se ochrana chodců podílí 40 procenty, všechny tři zbývající kategorie pak rovnoměrně dvaceti. To by ale pro úvod mohlo stačit, nyní již přistupme k jádru věci. Tedy k vyhlášení nejbezpečnějších aut za minulý rok, samozřejmě dle kritérií Euro NCAP. Jednotlivé vozy si přitom v rychlosti probereme dle abecedního pořadí.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků nejbezpečnějších aut roku 2017 dle Euro NCAP
Detailní výsledky jednotlivých oceněných vozů
Opel Crossland X
Crossland X dosáhl nejlepšího hodnocení mezi malými MPV, mezi sedmičkou „vyvolených“ za rok 2017 je však nejhorší. Nestojí za tím ani tak absence nějakého elektronického systému (ačkoliv u dospělých autonomní brzdy nebyly započítány), jakožto spíše horší ochrana, se kterou mohou počítat cestující na zadních sedadlech při nárazu celou částí přídě nebo ve chvíli, kdy do vás jiné auto narazí zezadu.
Tabulka s klíčovými výsledky Opelu Crossland X
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Opelu Crossland X na stránkách Euro NCAP.
Subaru Impreza
Impreza se pyšní prakticky identickými výsledky jako spřízněný model XV, rozdíl najdeme pouze v kategorii chodců. Těm je v tomto případě nabízena nižší ochrana kvůli nižší světlé výšce. I když vše má své pro a proti. Zatímco totiž při nárazu hlavou je Impreza hodnocena lépe, vůči pánvím pěších je již její lem kapoty daleko nepřátelštější. Přesto však jde o jeden z nejlepších výsledků vůbec.
Tabulka s klíčovými výsledky Subaru Impreza
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Subaru Impreza na stránkách Euro NCAP.
Subaru XV
Co dodat k modelu XV? Snad jen tolik, že stejně jako Impreza exceluje díky bezpečnostnímu balíčku EyeSight, s nímž je možné počítat již ve standardu. I to je - stejně jako systém pohonu všech kol - důvod, proč je Subaru s cenami o trochu výše než zejména evropská konkurence. Je tedy jen otázkou, co je pro vás priorita - pokud však bezpečnost, neuděláte v případě modelů Impreza a XV chybu.
Tabulka s klíčovými výsledky Subaru XV
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Subaru XV na stránkách Euro NCAP.
Volvo XC60
Volvo nám už svého času předvedlo, že XC60 je bez nadsázky jako tank a EuroNCAP to jen potvrdil. Nejbezpečnější vůz loňského roku exceloval ve všech kategoriích, i když v rámci ochrany chodců se musí sklonit před dvojicí Subaru. Jinak ale nedalo Volvo důvod ke kritice v žádné kategorii, ačkoliv je třeba dodat, že za nadmíru působivým hodnocením stojí i přítomnost snad všech elektronických systémů, které jsou v současnosti v prodeji. To ale rozhodně neberte jako vadu na kráse, spíše jen osvětlení skutečnosti, proč je XC60 tak dalece před ostatními.
Tabulka s klíčovými výsledky Volva XC60
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volva XC60 na stránkách Euro NCAP.
VW Arteon
Někoho nejspíše zaskočí, že Volkswagen může být v rámci roku 2017 považován za automobilku vyrábějící nejbezpečnější vozy. Na prvních příčkách v daných segmentech skončily hned tři vozy, přičemž Arteon vládne těm luxusnějším. I proto poráží také své levnější sourozence, vůči nimž má na palubě i více asistenčních systémů. Stran toho je lépe hodnocen také při ochraně chodců, děti jsou ale více v bezpečí jinde.
Tabulka s klíčovými výsledky VW Arteon
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW Arteon na stránkách Euro NCAP.
VW Polo
Polo figuruje v obchodní třídě malých vozů, kde cena je jednou z priorit. Je proto více než působivé, že i přesto dokázalo hodnocením v rámci jednotlivých kategorií dorovnat zmíněný Arteon. Horší je pouze při ochraně chodců a v rámci elektronických berliček, což není překvapivé - standardně jsou totiž nabízeny pouze autonomní brzdy, nikoliv monitoring jízdních pruhů. A tolik lidí si za něj nepřiplatí, aby jej Euro NCAP akceptovalo.
Tabulka s klíčovými výsledky VW Polo
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW Polo na stránkách Euro NCAP.
VW T-Roc
Malé SUV jako jediné zvládlo dorovnat Volvo XC60 v rámci ochrany dětí. V kategorii pěších jej pak dokonce předčilo, méně elektroniky ve standardu však již T-Roc poslalo za záda švédského tanku. Kromě toho je také nutné dodat, že při nárazu celou přídí či její částí nabízí vůz jen adekvátní, nikoliv prvotřídní ochranu. To se však již pomalu snažíme nalézt chybu i tak, kde není. Tím jsme na konci výčtu těch nejlepších.
Tabulka s klíčovými výsledky VW T-Roc
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu VW T-Roc na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
před 2 hodinami - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
včera - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
včera - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
včera - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva