Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tažná kapacita Volkswagenu ID.3 připomíná další slabinu elektrických aut
16.9.2019 | Petr Prokopec
Bude trvat opravdu ještě hodně dlouho, než elektrická auta nabídnou to, na co jsme zvyklí z konvenčních vozů jako na úplnou samozřejmost. Týká se to i tažné kapacity.
Mnohokrát už jsme zmínili, že posílat za současné situace konvenční auta do důchodu nám přijde poněkud předčasné. Nejsme odpůrci pokroku s dinosaury nad postelí a vnímáme výhody elektrických aut, stejně tak ale máme pocit, že automobily se spalovacími motory by si jako výsledek více než 100 let trvajícího vývoje zasloužily trochu uctivější zacházení. Nikoli proto, co pro nás udělaly dříve, ale proto, co dokážou nyní a čemu se elektromobily nedokážou vyrovnat ani za mnohem vyšší, natož pak za srovnatelnou cenu.
Výsledkem onoho vývoje mimo jiné je, že si dnes za řádově stovky tisíc korun můžete koupit nový vůz typu VW Golf 2,0 TDI. Je to v podstatě naprosto obyčejné auto, můžete do něj ale za pár minut natankovat plnou, na německé dálnici nasadit 200 km/h a bez starosti o cokoli přejet za pár hodin půl Evropy. Pak za pár minut natankovat znovu a pokračovat v témže. Nemá s takovým zacházení absolutně žádný problém a když se o vůz budete dobře starat, zvládne tak bez mimořádných výdajů mnoho set tisíc kilometrů a ještě jej slušně prodat. Můžete jej při tom všem obsadit celou rodinou a za sebou - pravda už ne 200 km/h - táhnout klidně těžký karavan. Nic z toho elektrická auta zatím neumí, ani jedno.
Dnes se zaměříme na poslední zmíněný aspekt, který byl zatím docela přehlížený. Zvlášť u nás si přitom lidé rádi připřáhnout za auto vozík, což je ovšem další věc, které elektromobily vůbec nefandí. Připomíná to produkční Volkswagen ID.3, který se představil minulý týden a VW u něj v technických datech žádnou tažnou kapacitu neuvedl. Kolegové z nizozemského Autoblogu, jejichž čtenáři si tradičně libují v tahání karavanů, se tak vydali zjistit, jaká je realita a dobré zprávy nemají.
Než se dostaneme k detailům, zmapujme si situaci obecněji. Za většinu elektrických aut není možné legálně připřáhnout vůbec nic, ani ta ostatní zrovna neexcelují. Výjimkou jsou jen Tesla Model X, která utáhne až 2 250 kg, a Audi e-tron, které zvládne 1 800 kg. Takový Model 3 kalifornské automobilky už je na tom s 910 kilogramy daleko hůře a takový Jaguar I-Pace zvládá pouze 750 kg. Připomeňme, že to je pouhá třetina toho, co dokáže utáhnout Volkswagen Golf osazený dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol, které I-Pace i Model 3 mají k dispozici též.
I tato dvojka ale vychází ještě relativně dobře ve srovnání s ID.3, který dostal standardně speciální tažné zařízení s největším zatížením 75 kg. Ano, čtete správně, skutečně nám zde nezmizela nula či dvě, řešení na zádi vozu je opravdu určena v podstatě jen pro montáž nosiče jízdních kol či něčeho podobného. Ta by navíc měla být spíše standardní než elektrická, neboť v takovou chvíli jejich hmotnost narůstá natolik, že pětimístný vůz dokáže obstarat potřeby maximálně tří lidí.
Neznamená to samozřejmě, že by nebylo možné auto upravit (ovšem nejspíše bez schválení pro provoz na silnicích) tak, aby utáhlo více, ale standardně je limitem 75 kg a automobilky ví, proč tažnou kapacitu takto omezují. Dá se předpokládat, že při větším zatížení auta dojde k výraznému omezení už tak omezeného dojezdu, popř. do hry vstoupí jiný limit alternativního pohonu.
Elektrická budoucnost zkrátka není až tak růžová, jak ji někteří malují a můžeme jen znovu konstatovat: Kdyby elektromobilům byl dán přirozený prostor prosadit se v momentě, kdy zastíní konvenční auta jako celkově lepší řešení, nebude namítat nikdo nic. Ale protože jsou nám v podstatě nařizovány ve chvíli, kdy jejich vývoj nedospěl tak daleko, aby auta se spalovacími motory alespoň vyrovnaly, budeme jen objevovat další a další aspekty, ve kterých jsou horší. Za vyšší cenu.










































Volkswagen ID.3 je možná sice v mnoha ohledech revoluční, ovšem nikoliv v případě tažné kapacity, v té je jako v řadě jiných okolností krokem zpět
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 6 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.