Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Peugeot bezmezně věří SUV, dorazí malá 1008 i vrcholná 6008
12.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě zcela nového malého a sedmimístného modelu máme očekávat také druhé generace Peugeotu 2008 a 3008. Do vínku dostanou více agrese.
Již jsme to napsali alespoň stokrát a minimálně stokrát to ještě budeme opakovat. Rostoucí obliba SUV a crossoverů všeho sruhu jsou vládnoucím trendem světa aut, přičemž tato skutečnost ještě nějaký ten pátek potrvá. Podle analytiků by jejich obliba měla růst i v příští dekádě, což je důvod, proč do dané části trhu míří stále více firem a proč se jejich nabídka v tomto směru rozrůstá nemalou měrou. To je případ zejména Audi, opodál ovšem nehodlá stát ani Peugeot.
Podle magazínu L’Auto-journal by francouzská automobilka měla rozšířit své portfolio na obou stranách. Ač ještě nepadlo oficiální požehnání, Peugeotu 1008 a 6008 bychom se měli dočkat již do roku 2017. Druhý zmíněný přitom bude vlajkovou lodí značky, která pojme sedm osob a která hodlá soupeřit třeba s novým Renaultem Espace. Mimo to se zaměří i na německou konkurenci.
Toto vrcholné SUV by mělo vycházet z Peugeotu 3008, rozvor by ovšem měl být natažen na více než 2,73 metru. Je tedy více než zřejmé, že Francouzi nehodlají s novinkou nahradit stávající model 5008, jak se původně spekulovalo. Místo toho by obě verze měly koexistovat a pokrýt tak mnohem širší zákaznické spektrum. Díky tomu máme naznačeno, že Peugeot 5008 se vrátí v nové generaci.
Vraťme se ale zpátky k vlajkové lodi, kterou by mimo jiné měla pohánět modifikovaná verze dvoulitrového turbodieselu. Ten by měl produkovat minimálně 200 koní, o jejichž přenos se postará osmistupňová automatická převodovka. Dále je v plánu plug-in hybridní provedení, které do hry zapojí obě nápravy, systém 4x4 však má být spojen také s konvenčními agregáty.
Zcela opačný konec nabídky pak bude spojen s představením Peugeotu 1008, v jehož případě ovšem Francouzi hledají partnera, který by jim pomohl nést břímě vývojových nákladů. V této souvislosti je nejčastěji zmiňována Toyota, což by byl krok více než logický. Obě značky by totiž navázaly na svou dosavadní spolupráci, která vyústila ve výstavbu továrny u českého Kolína.
Zatímco ovšem příchod Peugeotu 6008 můžeme již pomalu považovat za hotovou věc, s malým SUV Francouzi váhají. Důvodem je samozřejmě selhání předchozího modelu 1007. Ke vstupu do nového segmentu tedy nejspíše dojde až ve chvíli, kdy podobný krok absolvuje Volkswagen, který zvažuje představení novinky zvané Taigun, jež by byla založena na minivozu up!.
Další novinky se týkají druhé generace Peugeotu 3008, který by se měl inspirovat konceptem Quartz. Vpředu tak máme očekávat třídílnou čelní masku a protaženou kapotu, záď pro změnu ozdobí LEDky ve stylu „lvích spárů“. Celkové naladění vozu pak má inklinovat touhu po dobrodružství na rozdíl od stávajícího provedení, které se zaměřilo na rodinné hodnoty.
V plánu je rovněž facelift Peugeotu 2008, který velkou měrou ovlivní závodní speciál DKR. Kabina bude profitovat z lepšího čalounění a materiálů, přičemž pod kapotou máme očekávat 1,2litrový benzinový tříválec a dva dieselové čtyřválce. Jejich výkon má činit 100 a 120 koní, zatím však není jisté, zda bude spárován s novým šestistupňovým automatem.
Víme ovšem, že modernizace tohoto modelu by se měla ukázat již v příštím roce. Na stejnou dobu je pak naplánována i premiéra nového Peugeotu 3008, který by kromě výše zmíněného měl dostat do vínku také modulární platformu EMP2. Ta navýší prostor pro zavazadla i posádku, která navíc může počítat s ovládáním a doplňky v leteckém stylu.
Více bychom se o francouzských novinkách měli dozvědět blíže k datu zahájení prodeje, směr směřování Peugeotu je však jasný. Jsme přitom zvědavi, zda značka se svou nabídkou trefí hřebíček na hlavičku, nebo jestli se v příštích letech touha zákazníků po crossoverech a SUV přeci jen poněkud umírní.




Peugeot chystá patřičné rozšíření své nabídky crossoverů a SUV, nových modelů 1008 a 6008 bychom se přitom měli dočkat již do roku 2017
Zdroj: L'Auto journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19.3.2025Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom