Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi

Novinka mezi kei-cars se objeví na lednovém autosalonu v Tokiu také ve verzi RS Turbo. Vysoké výkony neočekáváme, agresivnější kukuč ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi

27.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka mezi kei-cars se objeví na lednovém autosalonu v Tokiu také ve verzi RS Turbo. Vysoké výkony neočekáváme, agresivnější kukuč ano.

Novou generaci japonského pětidveřového supermini jsme si mohli prohlédnout v půlce listopadu, kdy se na internetu objevily ofocené snímky z katalogu pro domácí, respektive japonský trh. Po oficiálním představení Suzuki Alta už bylo zcela jasně patrné, že právě tohle je nejúspornější benzinový Japonec, jenž za tuto devízu vděčí svému skromnému tříválci o objemu 0,66 litru, jenž disponuje v závislosti na převodovce výkonem 49 či 51 koní, přičemž vyšší z hodnot platí pro skříň CVT.

Čtenáře v souvislosti s tímto uvedením obvykle zajímalo, zda se Alto objeví i u nás na starém kontinentě, avšak podle nejrůznějších spekulací zřejmě zůstane jen v zemi vycházejícího slunce. V končinách naší zemi bližších místo ho zastupuje model Celerio.

Totéž bude jistě platit také pro pozdější topverzi RS Turbo, která má podle dostupných informací shodný tříválec, avšak navíc osazený turbodmychadlem, o dosud blíže nespecifikovaném výkonu. Vzhledem k tomu, že se zatím díváme pouze na koncepční verzi, nemusí nás nakonec parametry zajímat, důležité bude to, s čím nakonec dorazí sériová varianta. Přes 64 koní, které jsou limitem takové kategorie kei-cars, nemůžeme čekat ani při nejlepší vůli.

Tak či onak, na tokijském lednovém autosalonu bude stát červeno-bílé vozítko opatřené šedivými akcenty a velkými sedmnáctipalcovými koly, ověšené například agresivnějším předním nárazníkem, střešním spoilerem, červenými kryty zrcátek a dost možná i sportovněji provedeným interiérem. Podle samotného Suzuki se změny projevily také na technice, přičemž hlavní důraz byl kladen na naladění podvozku. Ten by se měl zasloužit o lepší ovladatelnost nejen v městských zákrutách.

Když vezmeme v potaz už základní verzi osazenou pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem dosahující pouhých 610 kilogramů, mohl by být malý přeplňovaný motor dostačující hybnou silou. Jen ať mu nadělí o pár desítek koní více a mohl by aspirovat na podobný jízdní nástroj, jímž byla například fiatí Panda 100 HP. Ať už to nakonec v případě sériově vyráběné verze má dopadnout jakkoliv, světu by se měla ukázat v definitivní podobě úderem března nadcházejícího roku, opět v Japonsku.


Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi - 1 - Suzuki Alto Turbo RS Concept 2014 foto 01Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi - 2 - Suzuki Hustler Concept 2014 foto 01Suzuki Alto RS Turbo 2015 odhaleno, úsporný prcek dostal turboverzi - 3 - Suzuki Hustler Concept 2014 foto 02
Suzuki Alto RS Turbo je koncepčím vozem pro lednové Tokio. Kromě něho se automobilka rozhodla prezentovat také dva koncepty minivanu se zajímavým názvem Hustler v provedeních Road Bike a Outdoor Style, které si také můžete prohlédnout

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.