Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alivio: produkční Authentics pro Čínu odhalen, dostal více chromu a výkonu
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oproti indickému Suzuki Ciaz nabízí čínská verze dynamičtější a luxusnější vizáž a 120 koní pod kapotou. Je však také o poznání dražší.
Je tomu přesně týden, co jsme vám mohli představit nové Suzuki Ciaz. To je určené indickému trhu, přičemž vzešlo z konceptu Authentics. Stejné kořeny ovšem podepírají i sedan Alivio, který si pro změnu hodlá podmanit čínské publikum. Ač se přitom na první pohled může zdát, že oba vozy jsou jednovaječnými dvojčaty, rozdílů je nakonec více, než jsme čekali a navíc se neskrývají pouze v detailech.
Začít můžeme rozměry, kdy Ciaz je 4 490 mm dlouhý, 1 730 mm široký a 1 485 mm vysoký. Čínské Alivio má ve srovnání s tím poněkud dynamičtější postoj, neboť na délku vykazuje 4 545 milimetrů a na výšku 1 475 mm. Šířka je však již shodná s indickou verzí, stejně jako oba modely počítají s identickým rozvorem 2 650 mm.
Ještě než nakoukneme pod kapotu, kde evidujeme další změny, je třeba popsat výše zmíněné vizuální odlišnosti. Alivio se totiž pyšní většími litými koly, střešním oknem, rozměrnější čelní maskou a větším množstvím chromu. Ten kromě přídě rámuje mlhovky a zadní světla, přičemž najít jej můžeme také na klikách a okenních obrubách.
V motorovém prostoru pak svou práci odvádí pouze1,6litrový benzinový čtyřválec naladěný na 120 koní a 158 Nm točivého momentu. To sice na první pohled není zrovna enormní výkon, Ciaz však v tomto směru nabízí ještě menší stádo. Benzinová verze totiž produkuje 92 koní, zatímco diesel od Fiatu nabízí koní 90.
Liší se rovněž nabídka převodovek, kdy standardem je sice v obou případech pětistupňový manuál, v Číně jej však doprovází volitelné CVT. Indové ve srovnání s tím mohou sáhnout pouze po čtyřstupňovém automatu, který je navíc k dispozici pouze pro benzinový motor. Oproti tomu Číňané nemají v nabídce diesel.
V rámci interiéru pak změny zřejmě budou souviset pouze s výbavou, v tomto směru však tisková zpráva i obrazový materiál mlčí. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že cena na čínském trhu by měla startovat okolo 110 000 čínských yuanů (cca 384 350 Kč), což oproti Indii představuje citelné podražení.
Suzuki Alivio je nepatrně větší, luxusnější a výkonnější než jeho indický bratr Ciaz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus