Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alivio 2014: nový sedan má blízko k sériové výrobě, částečně nahradí Kizashi
22.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Sedan segmentu C se v předprodukční podobě objevil již poněkolikáté. Rozměrově zapadá mezi Kizashi a SX4 sedan a nabízí kupu prostoru i pohodlí.
Když vám minulý rok ukazovali první fotky konceptu Suzuki Authentics, který se představil na autosalonu v Šanghaji, bylo neznámou, čeho je vlastně předobrazem. Na to, aby se stal nástupcem modelu Kizashi byl příliš malý, navíc Kizashi si svými „úspěchy” o nástupce zrovna neříkalo. Druhou možností byl sedan SX4, který se u nás sice neprodává, v Asii ale k mání je. Nicméně nová SX4 už byla venku, tak proč představovat sedan konceptem? Na to jsme nedokázali odpovědět ani letos v souvislosti s patentovými snímky.
Teď o rok později se v Číně ukazuje koncepční podoba stejného vozu, přičemž nese název Alivio. Kompaktní sedan s délkou 4,55 metru, šířkou 1,73 metru a výškou 1,48 metru se svými rozměry řadí přesně mezi Kizashi a SX4 sedan a je evidentně velmi blízko k sériové výrobě. Velký sedan Kizashi brzy vyklidí pole a zůstane bez nástupce, přičemž SX4 sedan se rozhodně neobjeví jen tak. Záplatou je tedy takřka produkční Maruti Ciaz, který letos viděli Indové na autosalonu v Dillí v podobě stjenojmenného konceptu.
Náhrada za SX4 sedan se v segmentu C zanedlouho objeví s daleko hezčím exteriérem a svojí posádku pohostí prostorem a dobrou výbavou. Zavazadelník má nabízet zhruba 500 litrů objemu. Design hraje na sportovní notu a nese si prvky zbytku modelové řady včetně chromované masky chladiče lemované slušivými světlomety. Suzuki uvádí, že novinka je sportovní, ale zároveň nóbl, přičemž největším kontrastem je kombinace hladkých křivek a ostře řezaných linek. Vsadíme boty, že produkční verze nebude jiná.
Pod kapotou konceptu Alivio se nachází atmosférická jednotka 1,6 VVT s výkonem 120 koní, která je údajně spřažena s předními koly pomocí nově vyvinuté šestistupňové automatické převodovky. V Indii se vůz bude nabízet také s naftovou pohonnou jednotkou 1,3 DDiS a benzinovým motorem 1,4 K14M. Jízdně by se prý novinka dala charakterizovat jako jistá a komfortní zároveň. Na trzích, kde hltají podobné sedany v největší míře, se Suzuki bude snažit zlákat na svojí stranu zákazníky Hondy Civic a Toyoty Corolly. Produkční podobu mají v Indii očekávat do konce letošního roku.
Suzuki Alivio už je od sériové podoby jen kousek, jedná se o sedan, který na trzích jako je Čína a Indie bude sbírat zákazníky Toyotě Corolle
Foto: IndianaAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus