Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s

Nové WRX dostane vyšší výkon, nepřijde ani o zlatá kola. WRX však kromě manuálu dostane i CVT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s

15.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové WRX dostane vyšší výkon, nepřijde ani o zlatá kola. WRX však kromě manuálu dostane i CVT.

Tento týden byl pro fanoušky Subaru obdobou jízdy na horské dráze. Zatímco ovšem takový koncept Legacy je vyvezl na vrchol, produkční verze modelu WRX byla spíše sešupem. A ten nyní můžeme zakončit studenou sprchou, neboť podle všech zdrojů fotky červeného sedanu unikly samotné automobilce. Do podoby konceptu má tedy sériová verze podle očekávání dost daleko, model WRX, potažmo STI, ale naštěstí nedefinuje vzhled. Jistou útěchu by tak mohly přinést data o technice a výbavě.

Začít můžeme pohonnými jednotkami, kdy nejzásadnější změnu lze očekávat u modelu WRX. Ten totiž ustupuje od předchozího 2,5litrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 265 koní. Místo něj bude všechna čtyři kola pohánět nový dvoulitrový boxer, kterému turbodmychadlo dopomáhá k produkci 280 koní v 5 600 otáčkách a točivému momentu 350 Nm při 4 800 ot./min.

Tento výkon by Subaru WRX měl v kombinaci s šestistupňovým manuálem měla dopomoci ke zrychlení z klidu na 96 km/h za 5,4 sekundy, což není vůbec špatný čas. Horší zpráva však přichází v souvislosti s automatickou převodovkou. Jelikož totiž vůz vychází ze standardní Imprezy, nedostane klasický automat, ale CVT. Tedy ne zrovna sportovní převodovku, s níž sprint zvládne za 5,9 s.

Nic podobného naštěstí nečeká vrcholné provedení STI, které bude k mání pouze s manuálem. V případě tohoto modelu si ovšem na údaje o výkonu a akceleraci musíme počkat. Stejně tak není prozatím jisté, jestli se nakonec nedočkáme i jiné karosářské verze než sedanu. Minimálně ve Spojených státech je však hatchback nepochybně passé.

Pokud přijde řeč na tradiční systém 4x4, pak k dispozici budou dvě verze. První spřažená s manuálem dostane centrální diferenciál, který bude konstantně přerozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Verze CVT pak vsadí na variabilní přerozdělování, které ve standardu počítá s poměrem 45:55. V závislosti na podmínkách se však může změnit.

Z dalších technických novinek pak můžeme jmenovat nový elektrický posilovač řízení, tužší podvozek, větší brzdy nebo 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 235/45 (STI pak vsadí na osmnáctky BBS, které bude možné objednat v tradiční zlaté barvě). Kromě toho má narůst i torzní tuhost, a to o 9 procent oproti Impreze a o 41 procent vůči předchozímu WRX.

Na závěr pak jen můžeme dodat, že paleta barev bude obsahovat hned dva modré odstíny (kromě černého, světle šedého, tmavě šedého, bílého a samozřejmě červeného). Subaru STI poháněné i nadále 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem přitom bude nejprve k dispozici ve výbavě Launch Edition, jež dorazí výlučně s modrým odstínem WR Blue Pearl.


Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s - 1 - Subaru WRX 2015 unik vybava
Uniklé informace o výbavě naznačují, že WRX i STI bude možné oháknout do tradiční modré

Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s - 2 - Subaru WRX 2015 prvni foto 01Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s - 3 - Subaru WRX 2015 prvni foto 02
První neoficiální fotky Subaru WRX byly pro fanoušky značka tak trochu zděšením. Na vině tak trochu byla i červená barva

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.