Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Prominence 2020: také Subaru ma plán, řeší japonské MQB i nové SUV
12.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka se veze na vlně úspěchu a chystá mnohé, třeba i vlastní modulární platformu. Na rozdíl od Fiatu působí její plány věrohodně.
Minulý týden jsme neinformovali prakticky o ničem jiném než o novém plánu Sergia Marchionneho, jež se dotýká prakticky všech italských automobilek. Koncern Fiat Chrysler Automobiles však není jediným, kdo hledí do budoucnosti. Svou vizi nám představil také Yasuyuki Yoshinaga, prezident společnosti Fuji Heavy Industries. Ta pod názvem Prominence 2020 řeší příštích šest let značky Subaru, přičemž počítá s představením nové globální modulární platformy, nových motorů a nového SUV.
Než se ovšem k budoucnosti dostaneme, jen zmíníme právě ukončený fiskální rok. V tom se totiž japonské automobilce nadmíru dařilo, neboť globálně bylo prodáno 825 000 nových vozů, tedy o 12 procent více než v předchozím období. Provozní zisk se tak prakticky ztrojnásobil (3,18 miliardy USD/63,6 mld. Kč), zatímco čistý příjem narostl o 73 procent na 2,01 miliardy dolarů (40,2 mld. Kč).
Takřka 60 procent veškerých registrací přitom mají na svědomí Spojené státy, kde prodáno bylo 478 000 nových vozů, o 14 procent více než minulý rok. Samotný trh přitom rostl jen tříprocentním tempem, zatímco Subaru se dvoucifernou číslovkou může pochlubit v každém z posledních 16 měsíců (růst ovšem značka ve Státech zažívá již šestý rok v řadě).
S tímto zázemím asi nebude překvapením, že Yoshinaga pro letošní fiskální rok (odstartoval 1. dubna) počítá s růstem o dalších 11 procent. Za oceánem by se tedy mělo prodat 531 000 nových vozů. To je ovšem jen počátek plánovaného růstu, do roku 2020 by totiž Subaru chtělo své globální registrace navýšit na 1,1 milionu exemplářů.
Oproti současnosti jde tedy o relativně skromný růst (o 20 procent), který tak rozhodně nevypadá naivně jako v případě Italů. Navíc Subaru se oproti FCA může pochlubit již dosaženým zlepšením, díky čemuž výhled vypadá věrohodněji. Zvláště když Yoshinaga dodává, že stávající plán, který značka měla, se povedlo splnit o dva roky dříve.
Jen na oblibu u zákazníků ale automobilka spoléhat nechce, součástí vize Prominence 2020 je tedy i představení nové modulární platformy SGP (Subaru Global Platform). Ta bude debutovat s příští generací modelu Impreza, přičemž podepírat má prakticky veškeré modely až po Outback. Zaměří se přitom na bezpečnost, ovladatelnost a prostor v kabině.
Vyjma toho chce automobilka představit nové sedmimístné SUV, jež by v nabídce zaskočilo za stárnoucí model Tribeca. Pravděpodobně se přitom bude vyrábět v Americe, pročež je otázkou, zda dorazí také na Starý kontinent. Jelikož však evropské trhy nejsou pro Subaru zemí zaslíbenou, vidíme tuto možnost spíše jako nereálnou.
Dočkat bychom se naopak měli hybridního ústrojí, které značka taktéž v rámci nového plánu chystá. Souběžně s tím však má dojít také k přepracování konvenčních pohonných jednotek, jejichž termální účinnost by měla narůst na 40 procent. Tedy na vyšší úroveň než u Toyoty Prius, což jen naznačuje použití Atkinsonova cyklu.
Z dalších novinek pak můžeme jmenovat modernizovanou verzi bezpečnostního systému EyeSight, která již nebude řešit pouze možnost havárie s vpředu jedoucím vozem, ale všechny směry. Mimo to pak Subaru chystá ještě redukci nákladů (i skrze zmíněnou platformu), ve výsledku tak výhled nevypadá vůbec špatně. Zvláště když díky němu budeme i nadále dostávat modely typu WRX STI.
Příští generace Subaru Impreza by již měla stát na nové globální platformě
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis