Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi
27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levorg STI Sport je STI vlastně jen napůl. Změnil se vzhledem a výbavou, upraven byl i podvozek. Pod kapotou je ale dále, co už známe.
Subaru obvykle odhaluje novinky pomalu jednou za uherský rok, přičemž pokaždé je řeč maximálně o jednom modelu. Dnes ovšem japonská automobilka opravdu přiložila pod kotlem, načež jsme si již mohli představit facelift kupé BRZ. Nyní pro změnu můžeme hodit očkem po nové variantě kombíku Levorg, který navštívil dílny divize Subaru Tecnica International. O příchodu této vrcholné verze jsme se před pár dny již zmiňovali, její slavnostní odhalení však bylo očekáváno až v létě.
Za japonskou netrpělivost se ovšem rozhodně zlobit nebudeme, neboť nové Subaru Levorg STI Sport vypadá nadmíru přitažlivě. Po stránce vzhledové těží z nového čelní nárazníku a masky, k nimž se přidává také lehce přepracovaná kapota. Modifikovány byly rovněž boční prahy a zadní nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku a jehož střed zdobí difuzor. Mimo to tu pak máme 18palcová litá kola v dvoubarevném provedení.
Jakkoliv je možné Levorg STI Sport objednat ve všech barvách karoserie jako standardní provedení, pouze této verzi byl vyhrazen specifický odstín WR Blue Pearl, který vidíte na fotkách. Kabinu pro změnu zdobí sportovní sedadla čalouněná kůží v kombinaci černé a červené Bordeaux. Černá kůže spárovaná s červenými švy pak pokryla i volant a madlo řadicí páky.
Další novinky zahrnují dekory lakované piánovou černí, specifický přístrojový štít nebo ozdobné lišty dveřních prahů, vše pak završuje přítomnost loga STI všude tam, kam jen oko pohlédne. Opomenout nesmíme ani rozšířený bezpečnostní paket EyeSight třetí generace, jehož součástí jsou autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat.
Pokud vás zaráží, že u varianty STI nejprve zmiňujeme vzhled či výbavu, pak jste víceméně trefili hřebíček na hlavičku. Vrcholný Levorg totiž není pravověrným modelem sportovní divize Subaru, ale spíše jakýmsi intermezzem mezi standardem a modely STI. Na pohonné jednotky nebylo sáhnuto, nezměněna zůstává i nabídka převodovek.
I nadále je tedy možné počítat „pouze“ s přeplňovanou jedna-šestkou či dvoulitrem, kdy první produkuje 170 a druhý 296 koní. V obou případech pak dorazil automat Lineatronic CVT, který zásobuje všechna čtyři kola. Ovladatelnost by ovšem doznat změn měla, neboť podvozek dostal tlumiče Bilstein a překalibrován byl i posilovač řízení.
Za slabší provedení zaplatíte minimálně 3 488 400 yenů (cca 768 500 Kč), za silnější pak 3 942 000 JPY (868 500 Kč). Příchod do Evropy zatím nebyl potvrzen, nicméně i přes kladný postoj českého zastoupení až tak mnoho důvodů k radosti nebude - u nás se totiž prodává pouze jedna-šestka.
Subaru Levorg STI Sport se změnilo především po stránce vizuální, motory má stejné jako standardní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva