Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč

Inovované BRZ se představilo v Japonsku. Dorazí i k nám, ale opět bez základní verzi se sympatickou cenou. Náladu mohou spravit nové edice GT86.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč

11.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Inovované BRZ se představilo v Japonsku. Dorazí i k nám, ale opět bez základní verzi se sympatickou cenou. Náladu mohou spravit nové edice GT86.

Chvíli to vypadalo, že naše nedávná recenze BRZ bude snad tou poslední. Čerstvější zprávy o japonském kupé však byly už podstatně optimističtější než ty, které jim předcházely. Ukázalo se totiž, že ohrožení druhé generace zábavného Subaru nakonec byla jen jistá forma kachny, a my se tak skutečně můžeme těšit na jejího následovníka, respektive snad i další prověrky. Ale ještě dříve, než nová generace dorazí, budeme ještě svědky modernizace, která proběhne v podobném duchu jako u sourozenecké Toyoty GT 86.

Třebaže se budeme na následujících řádcích bavit o verzi uvedené v Japonsku, dá se předpokládat, že něco velmi podobného později dostaneme také na Starém kontinentu - BRZ se vyrábí na jediném místě. V první řadě se jedná o dodatečné vyztužení karoserie, o něž se má zasloužit bonusové bodové svary v konstrukci. Ty se mají údajně postarat o ještě větší agilitu a komunikativnost s řidičem. V podobném duchu se údajně změní také elektrický posilovač řízení, od něhož si konstruktéři slibují lepší zpětnou vazbu.

Další změny však budou víceméně kosmetického rázu, neboť zpráva se zmiňuje o dvojici nových laků karoserie - modré Lapis Pearl a červené Pure - či o saténově stříbrných dekorech středového tunelu kolem řadičky a volantu. Daleko zajímavější je vznik nového individualizačního balíčku BRZ R, který nabídnou k závodnímu polotovaru RA, avšak o něm už dobře víme, že je vyhrazen pouze japonskému trhu. Nicméně je dobré vědět, že tento balíček přihodí k nejoholenějšímu základu klimatizaci, tlumicí materiály a rohož do zavazadlového prostoru.

Verze RA se (jen pro připomenutí) prodává s nelakovanými klikami, šestnáctipalcovými plechovými koly, bez mlhovek, látkových sedadel, ozdob, audiosystému, klasických zadních brz i samosvoru. Díky tomu je také o 60 kilogramů lehčí než standardní provedení, což může být pro závodníky jedině výhoda. Naopak vrcholná verze BRZ Sport (v Japonsku S) přichází po faceliftu s novým audiosystémem tvořeným mimo jiné osmi reproduktory a zesilovačem, plus s novým tempomatem.

Nadále se však o pohon zadních kol stará atmosférický benzinový čtyřválcový boxer s výkonem 200 koní. Na silnější provedení se bude čekat dál. O kratších převodech jeho šestistupňové manuální či automatické skříně nepadlo jediné slovo, přitom ty by mohly dělat opravdové zázraky... Buď jak buď, zatím víme pouze to, že v Japonsku odstartuje prodej představené inovované novinky v dubnu letošního roku, a sice za ceny začínající na 2 230 000 jenech, což znamená v přepočtu zhruba 460 tisíc korun. Tato suma však zjevně platí pro model RA, který u nás dnes nedostanete a facelift na tom jen těžko něco změní.

O něco zajímavější práci odvedla na sourozeneckém sporťáku GT 86 Toyota, která v rámci svého faceliftu představila také dvě speciální verze pojmenované TRD 14R-60 a style Cb. První z nich vychází z konceptu GT 86 TRD Griffon a údajně se má dostat do prodeje v limitované edici čítající 100 kusů. O jízdních výkonech nepadla zmínka, ale minimálně aerodynamicky a řidičsky půjde podle zpráv o lepší auto. Úpravce TRD totiž přihodil přepracovaný přední nárazník s lízátkem, nové boční prahy, jiný zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálními koncovkami výfuku, dále velký zadní spoiler, nové lehčí ráfky a vyladěné zavěšení spolu s robustnějšími úchyty dveří ke zvýšení tuhosti karoserie.

Cena za takto tunersky vypadající vůz má v Japonsku spolu se standardním výkonem 200 koní startovat v přepočtu na 780 tisících korunách s manuální a 800 tisících s automatickou převodovkou. Druhou perlou je pak tovární kreace style Cb demonstrovaná v loňském roce v Tokiu. Ta je zaměřena spíš na něžné pohlaví a vychází minimálně na 970 tisíc korun. Za takové peníze dostanete jistě pěknou sadu ráfků, speciální dvoutónový lak, zcela přebudovaný delší přední nárazník a zejména nové oválné světlomety. Speciální detaily na bocích před A-sloupky už jsou jen pro doplnění. Podobně zajímavé pojetí nechybí ani interiéru, v němž narazíme na retrobudíky a obložení z ebenového dřeva.


Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 1 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 01Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 2 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 02Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 3 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 03Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 4 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 04Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 5 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 05Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 6 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 06Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 7 - Subaru BRZ 2015 FL Japan 07
Subaru BRZ ještě před příchodem nové generace prošlo pro letošní rok faceliftem (obdobně jako Toyota GT 86). Ten se však v našich očích na klíčová vylepšení nezaměřil

Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 8 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 01Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 9 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 02Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 10 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 03Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 11 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 04Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 12 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 05Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 13 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 06Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 14 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 07Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 15 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 08Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 16 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 09Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 17 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 10Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 18 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 11Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 19 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 12Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 20 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 13

Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 21 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 15Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 22 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 16Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 23 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 17Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 24 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 18Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 25 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 19Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 26 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 20Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 27 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 21Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 28 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 22Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 29 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 23Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč - 30 - Toyota GT 86 TRD a CB edice 2015 24
Toyota GT 86 se představila mimo modernizovaného vydání také ve dvou nových speciálních edicích, které půjdou na trh minimálně v Japonsku

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.