Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper GT3-R 2013: tak trochu civilní provedení závoďáku pro Le Mans
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za ani ne 10 milionů Kč může být vašich 680 koní, aerodynamická karbon-kevlarová karoserie nebo kabina vybavená plnohodnotnou ochrannou klecí.
V letech 1998, 1999 a 2000 vyhrál Viper GTS-R během legendární Čtyřiadvacetihodinovky Le Mans svou kategorii. V historii slavného závodu tak zanechal nesmazatelnou stopu, na kterou se bude snažit navázat letošní verze speciálu založená na zcela nové Zmiji. Kromě nového vzhledu se tak zítra na start postaví i nové technologie, a to hned ve dvou exemplářích. Je však nutné zmínit, že čelit budou pořádné konkurenci - ve třídě LM GTE Pro totiž soupeří také Ferrari 458, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 RSR nebo Aston Martin Vantage V8.
O modelu GTS-R ale dnes bude řeč jen nepřímo. Místo toho se podíváme na verzi GT3-R, za jejíž volant se může posadit prakticky kdokoliv, kdo má na kontě patřičný obnos peněz. Pochopitelně se pořád jedná o čistě okruhovou verzi bez silniční homologace, její pilot by se ale jízdními zážitky měl přiblížit právě speciálu pro Le Mans. Podle Chrysleru bude „civilní“ verze v případě motoru, podvozku, elektroniky, aerodynamiky a šasí používat technologií, jaké byly vyvinuty právě pro GTS-R.
Pod kapotou tak GT3-R nabídne přepracovaný 8,3litrový motor V10, který produkuje 680 koní a 868 Nm točivého momentu. Jízdní výkony pak v kombinaci s hmotností 1 295 kg budou záviset hlavně na konkrétním zpřevodování šestistupňové sekvence Xtrac, která je ovládána pádly pod volantem. Zbytek kompletu tvoří šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, odlehčená kola nebo vícelamelová závodní spojka. Uvnitř karbon-kevlarové karoserie by se pak měly ukrývat sportovní sedadlo s šestibodovými závodními pásy nebo plnohodnotná ochranná klec.
Cenu GT3-R už jsme naznačili, americké závodníky vyjde na 459 000 USD (cca 9,2 milionu korun). První exempláře by přitom měly být k mání na podzim, na přihlášku k závodům FIA GT3, Pirelli World Challenge GT nebo United SportsCar Racing GT Daytona bude dostatek času.
SRT Viper GT3-R je „civilnějším“ provedením závodního modelu pro Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 2 hodinami - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 08:36 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.04. 16:37 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep