Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2015: oficiální informace a fotky odhalují design přídě i cenu
11.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Superb III naroste do délky i šířky, přesto zhubne 75 kg. Dostane až 280 koní a cenu od 570 tisíc Kč.
Tip: Přečtěte si již nejpodrobnější možné představení nové generace Škody Superb doplněné o kompletní technická data, více než dvě stovky i živých fotek a trojici videí.
O nové Škodě Superb se v posledních dnech zmiňujeme poměrně často, což má samozřejmě svůj důvod. Na silnice totiž vyrazily testovací prototypy, díky čemuž špionážní fotografové mají pohotovost. Záhy po nich ale pořádnou sadu snímků poslala do světa i samotná automobilka, která k tomu přihodila i slušnou várku informací. Kromě toho Škoda několika lidem umožnila krátké svezení s prototypy, pročež známe budoucí vlajkovou loď mladoboleslavské značky pomalu od hlavy až k patě.
Začít můžeme platformou MQB, kterou Superb sdílí s novým Volkswagenem Passat. Torzní tuhost díky tomu narostla o 12 procent, na čemž má značnou zásluhu 45procentní využití vysokopevnostní oceli. Celková délka pak narostla o 20 milimetrů na 4,86 metru, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru lze počítat s nárůstem o 80 mm. Zkrácen byl navíc přední převis, zatímco šířka narostla o 50 milimetrů. Výsledkem má být mnohem vyváženější postoj.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde lze počítat s mnohem kvalitnějšími materiály. Rozměrný displej má počítat s technologií MirrorLink, kromě toho ovšem dorazí i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Bezpečnostní technologie počítají s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, mimo to nebude chybět ani adaptivní tempomat. Zavazadlový prostor pak naroste na 625 litrů v normálu, respektive na 1 760 litrů při sklopených sedadlech.
Vůbec poprvé pak dorazí i adaptivní tlumiče, které počítají se třemi režimy Comfort, Normal a Sport. Zatímco přitom první zmíněný má zcela vyhladit veškeré silniční nerovnosti, v případě třetího zejména němečtí kolegové přirovnávají jízdní kvality k BMW řady 5. To je samozřejmě odvážné tvrzení, zvláště v kontextu s britským reportem, který jako ideál popisuje spíše režim Normal. Sport je tak očividně příliš necitlivý vůči vašemu pozadí.
Adaptivní tlumiče ovšem nebudou součástí standardní výbavy, dopřát si je budete moci za příplatek 1 500 Eur (cca 41 250 Kč). Základní cena novinky na německém trhu pak má startovat okolo 25 000 Eur (687 500 Kč), což oproti stávajícímu provedení představuje nárůst o 710 Eur (19 525 Kč). Pokud obdobný rozdíl připočteme ke stávající české ceně, pak se dostáváme na nějakých 570 tisíc korun, což s ohledem na onen nárůst nezní špatně.
Za dané peníze lze přitom počítat se základním 1,4litrovým benzinovým motorem, jehož výkon by měl činit 125 koní. Kromě toho ovšem automobilka nabídne také přeplňovanou jedna-osmu a hlavně dvoulitr TSI naladěný až na 280 koní. V rámci dieselů je potvrzen 1,6litrový a dvoulitrový objem, přičemž výkony mají činit 120, 150 a 190 koní. Tím ovšem selekce pohonných jednotek nekončí, celkově bude na výběr hned osm agregátů.
Spřáhnout s nimi bude možné šestistupňový manuál či dvouspojkový automat DSG, přičemž výkon bude přenášen na přední nebo všechna čtyři kola. Otázkou je pak hybridní provedení, o kterém se prozatím jen spekuluje v kuloárech. O něm se však zdroje prozatím jednoznačně nezmiňují, přičemž aktuálně není jisté, zda dané spekulace budou potvrzeny či vyvráceny během premiéry na ženevském autosalonu.
V únoru 2015 v Praze resp. v březnu v Ženevě přitom bude debutovat pouze liftback, který se zbaví komplikovaného dvojitého otevírání zavazadelníku Twindoor. Na kombík si pak budeme muset počkat do podzimu, neboť jeho premiéra byla naplánována na frankfurtský autosalon. To je ale pro dnešek skutečně vše.
Nová Škoda Superb se již ukázala na první oficiální ilustraci, která minimálně design přídě odhaluje celkem jasně
Nová řada záběrů s notným maskováním nebrání ani pohledu do kabiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
včera - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024 - 2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
9.11.2024
Nejnovější články
- Zvolení Trumpa je další tragédií hlavně pro Audi, řada špatných rozhodnutí ho vážně může přivést na hranici bankrotu
před hodinou - Nesmyslná sázka na elektrická auta poslala Hertz do hlubokých ztrát. Prodělal 31 miliard za kvartál, loni byl 15 miliard v plusu
před 2 hodinami - Už zaříznutý stylový kombík Mini je levnou cestou k draze vypadajícímu autu, kupodivu i vydrží
včera - Povinné prodeje elektromobilů nejde splnit, lidé je nechtějí, říká Toyota. I v Kalifornii se jejich podíl přes všechno ohýbání marně sápe k 25 %
včera - Suzuki dokazuje, že i dnes lze nabídnout bezpečné moderní auto za míň jak 200 tisíc Kč, ne však v EU
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.13. 08:45 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.13. 08:22 - petr_riha
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.12. 16:54 - pavproch
- VZKAZY 11.12. 12:50 - pavproch
- Onboard videa 11.12. 07:30 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 11.11. 23:09 - delphin
- Za kolik jezdíte s dieselem? 11.11. 22:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.11. 18:15 - 970ka