Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2015: oficiální informace a fotky odhalují design přídě i cenu
11.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Superb III naroste do délky i šířky, přesto zhubne 75 kg. Dostane až 280 koní a cenu od 570 tisíc Kč.
Tip: Přečtěte si již nejpodrobnější možné představení nové generace Škody Superb doplněné o kompletní technická data, více než dvě stovky i živých fotek a trojici videí.
O nové Škodě Superb se v posledních dnech zmiňujeme poměrně často, což má samozřejmě svůj důvod. Na silnice totiž vyrazily testovací prototypy, díky čemuž špionážní fotografové mají pohotovost. Záhy po nich ale pořádnou sadu snímků poslala do světa i samotná automobilka, která k tomu přihodila i slušnou várku informací. Kromě toho Škoda několika lidem umožnila krátké svezení s prototypy, pročež známe budoucí vlajkovou loď mladoboleslavské značky pomalu od hlavy až k patě.
Začít můžeme platformou MQB, kterou Superb sdílí s novým Volkswagenem Passat. Torzní tuhost díky tomu narostla o 12 procent, na čemž má značnou zásluhu 45procentní využití vysokopevnostní oceli. Celková délka pak narostla o 20 milimetrů na 4,86 metru, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru lze počítat s nárůstem o 80 mm. Zkrácen byl navíc přední převis, zatímco šířka narostla o 50 milimetrů. Výsledkem má být mnohem vyváženější postoj.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde lze počítat s mnohem kvalitnějšími materiály. Rozměrný displej má počítat s technologií MirrorLink, kromě toho ovšem dorazí i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Bezpečnostní technologie počítají s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, mimo to nebude chybět ani adaptivní tempomat. Zavazadlový prostor pak naroste na 625 litrů v normálu, respektive na 1 760 litrů při sklopených sedadlech.
Vůbec poprvé pak dorazí i adaptivní tlumiče, které počítají se třemi režimy Comfort, Normal a Sport. Zatímco přitom první zmíněný má zcela vyhladit veškeré silniční nerovnosti, v případě třetího zejména němečtí kolegové přirovnávají jízdní kvality k BMW řady 5. To je samozřejmě odvážné tvrzení, zvláště v kontextu s britským reportem, který jako ideál popisuje spíše režim Normal. Sport je tak očividně příliš necitlivý vůči vašemu pozadí.
Adaptivní tlumiče ovšem nebudou součástí standardní výbavy, dopřát si je budete moci za příplatek 1 500 Eur (cca 41 250 Kč). Základní cena novinky na německém trhu pak má startovat okolo 25 000 Eur (687 500 Kč), což oproti stávajícímu provedení představuje nárůst o 710 Eur (19 525 Kč). Pokud obdobný rozdíl připočteme ke stávající české ceně, pak se dostáváme na nějakých 570 tisíc korun, což s ohledem na onen nárůst nezní špatně.
Za dané peníze lze přitom počítat se základním 1,4litrovým benzinovým motorem, jehož výkon by měl činit 125 koní. Kromě toho ovšem automobilka nabídne také přeplňovanou jedna-osmu a hlavně dvoulitr TSI naladěný až na 280 koní. V rámci dieselů je potvrzen 1,6litrový a dvoulitrový objem, přičemž výkony mají činit 120, 150 a 190 koní. Tím ovšem selekce pohonných jednotek nekončí, celkově bude na výběr hned osm agregátů.
Spřáhnout s nimi bude možné šestistupňový manuál či dvouspojkový automat DSG, přičemž výkon bude přenášen na přední nebo všechna čtyři kola. Otázkou je pak hybridní provedení, o kterém se prozatím jen spekuluje v kuloárech. O něm se však zdroje prozatím jednoznačně nezmiňují, přičemž aktuálně není jisté, zda dané spekulace budou potvrzeny či vyvráceny během premiéry na ženevském autosalonu.
V únoru 2015 v Praze resp. v březnu v Ženevě přitom bude debutovat pouze liftback, který se zbaví komplikovaného dvojitého otevírání zavazadelníku Twindoor. Na kombík si pak budeme muset počkat do podzimu, neboť jeho premiéra byla naplánována na frankfurtský autosalon. To je ale pro dnešek skutečně vše.

Nová Škoda Superb se již ukázala na první oficiální ilustraci, která minimálně design přídě odhaluje celkem jasně
Nová řada záběrů s notným maskováním nebrání ani pohledu do kabiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 11 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva